תמונת ארכיון: מנכ"ל הארגון אצל מרן הגרי"ג אדלשטיין

"מהשלכות נגיף הקורונה": הילדים המיוחדים נשארים בבית וההורים קורסים

הילדים המיוחדים נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה, המערכת החיסונית שלהם חלשה, ולכן, הם חייבים להישאר בבית. "כל מה שמפריד בין פריחה של הילד ואנחת רווחה של ההורים, זה בסך הכל מעט השקעה בחשיבה מחוץ לקבוצה ותקציב לא גדול"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתקופה האחרונה עם ישראל כולו מתמודד עם השלכותיו של נגיף קורונה. כולנו שומעים על העצמאים שקורסים, על עסקים שנסגרים בזה אחר זה, על משפחות שלמות שמתקשות לסיים את החודש. אבל ישנה זעקה אחת, זעקה אילמת, זעקת המשפחות של הורים לילדים המיוחדים. מדובר באוכלוסיה שמתמודדת לאורך כל השנה בגבורה עילאית, אך עכשיו בזמן הקורונה, ההתמודדות שלהם קשה שבעתיים.

הילדים המיוחדים נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה, המערכת החיסונית שלהם חלשה, ולכן, הם חייבים להישאר בבית. והשילוב של חוסר היכולת של ההורים לתת לילד המיוחד את הכלים המקצועיים שבהם הוא מטופל, ועצם הימצאותו של הילד בסביבה המשפחתית לאורך כל שעות היום, זה אסון הן להורים והן לילדים.

משפחות ששוחחנו איתם, מספרים על חוסר יכולת לתפקד בבית בצורה רגילה, בגלל הילדים שסגורים בבית, ובנוסף על נסיגה נפשית וגופנית של הילדים המיוחדים בעקבות כך שאין להם מעקב ותמיכה מקצועית שאליה הם רגילים.

בנוסף, בימים כתיקונם בתקופה זו מקיימות עשרות עמותות נופשונים מושקעים ועשירים בתוכן יחודי ובפעילות מאתגרת להורים ולילדים המיוחדים, ונותנים להם כח להמשיך ולהתמודד עם הקשיים הקיומיים עד לנופשון הבא. אך עתה בעקבות השלכות נגיף הקורונה אין אישור בשלב זה לקיים את הנופשונים. ההורים מתחננים לראשי הארגונים שיפעלו בכדי לקיים את הנופשונים, אך ידיהם כבולות ואין ביכולתם לסייע בעניין.

"היא מחכה לזה בכליון עיניים כל השנה" מספרת רות כהן, אמא של תמר, ילדה כבת 4 הלוקה בתסמונת דאון, "הנופשון פשוט מחיה אותנו בכל פעם מחדש, אנחנו חווים שם תוכניות מדהימות, טיולים מאתגרים, אטרקציות ופעילויות שגורמות לעיניים של הילדים לזרוח, הם מדברים על זה שנה שלמה, וגם לנו ההורים זה הזדמנות חד פעמית להשתחרר מעט ולאגור כוחות. אני לא יודעת איך אני ממשיכה בלי הנופשון הזה".

"זה פשוט כואב לראות את זה", מספר לנו הרב יוסף גלאס, מנכ"ל עמותת לב לרפואה. "כל מה שמפריד בין פריחה של הילד ואנחת רווחה של ההורים, זה בסך הכל מעט השקעה בחשיבה מחוץ לקבוצה ותקציב לא גדול. ההורים משוועים למעט עזרה בתקופה מורכבת זו, אך אין לנו את היכולת לסייע להם ללא מועדונית פעילה. אני מנצל את הבמה הזאת, ואני קורא לאחראים על המוסדות לילד המיוחד, ישנם ארגונים שמתמחים בתפעול ילדים מיוחדים באמצעות מאות מתנדבים צעירים ומנוסים, שמגיעים מרצונם החופשי לסייע להורים ולילדים".

"כל מה שאנחנו צריכים זה – שהמשרדים האמונים על האישורים הנדרשים יאפשרו לקיים מועדוניות ונופשונים תחת המגבלות הקיימות ותוך שמירה קפדנית על הוראות משרד הבריאות. וגם תקציבים, שבימים כתיקונם הופנו לרווחת הילד המיוחד, אך בתקופה הזאת נעצרו לחלוטין. הפעילות הזאת היא קריטית עבור הילדים וההורים, בכדי שלא נמצא את עצמנו מתעוררים מאוחר מדי אחרי נסיגות חמורות של הילדים והקריסה מוחלטת של ההורים".

"רק באמצעות הפעלת מועדוניות, נופשונים, ושמירה על קשר רציף באמצעות פלטפורמות הוידאו השונות, נוכל להיות בטוחים כי הילדים המיוחדים והוריהם לא נזנחו. אני רוצה לנצל את הבמה הזאת בכדי להעביר את זעקת ההורים לילדים מיוחדים, לאותם האחראים על חינוכם, שיתעשתו מהר וימצאו פתרון הולם עבור המשפחות שחלקם הגדול על סף קריסה", מסכם הרב יוסף גלאס.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture