צילום: דובר צה"ל

מותאם גם לחרדים: מפקדת החקירות האפידמיולוגיות תיפתח בשבוע הבא

המפקדה עם 1000 תחקירנים תופעל על ידי צה"ל ותהיה כפופה מקצועית לפרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו ולמשרד הבריאות. בהמשך מתוכנן לגייס תחקירנים דוברי שפות זרות שיכולים לפנות לאוכלוסיות ספציפיות כמו חרדים או עובדים זרים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מפקדת קורונה של פיקוד העורף תתחיל לפעול כבר באמצע השבוע הבא, בעיר רמלה – כך דווח ב'חדשות 12'. מדובר במפקדה עצמאית שתנהל את התחקירים והטלפונים לחולי הקורונה בצורה מסודרת. המפקדה הזאת תהיה כפופה מקצועית לפרופ' גמזו ולמשרד הבריאות, ויהיו בה מעל ל-1000 תחקירנים בשלב ראשון.

על פי הדיווח של ירון אברהם, חלקם (לא ברור כמה מתוך ה-300 שעובדים כיום) יועברו ממשרד הבריאות. יובאו תחקירנים בשפות זרות וכאלה שיכולים לפנות לאוכלוסיות ספציפיות כמו חרדים או עובדים זרים במעין "תת מפקדות" שיעבדו תחת עם הרשויות המקומיות. במילים אחרות, ניצול היתרון היחסי של פיקוד העורף.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי שלח הבוקר מכתב לצוותי הרפואה וכתב כי "יתכן ובשבועות הקרובים יחולו שינויים במבנה ובתהליכי העבודה בתחום החקירות האפידמיולוגיות, אך אני מבקש להבהיר שההובלה המקצועית של תחום זה, שהוא מרכזי בעשייה של בריאות הציבור, תישאר בידי אנשי המקצוע בבריאות הציבור, במטה ובלשכות".

בהמשך הבהירו במשרד הבריאות כי "מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי, מברך את כניסת הצבא לפרוייקט הבדיקות וקטיעת רצף ההדבקה. פרופ׳ לוי במכתבו הודה ובירך את צוותי רפואת בריאות הציבור במחוזות ובנפות על עבודתם הנאמנה והמסורה מאז תחילת אירועי הקורונה".

"אין שום מחלוקת כפי שמנסים לצייר בין מנכ״ל משרד הבריאות וממונה הקורונה (פרויקטור) פרופ׳ רוני גמזו שעובדים יחדיו בשילוב ידיים למען קידום המטרה: הפחתת התחלואה וקטיעת שרשראות ההדבקה".

"מנכ״ל משרד הבריאות בדבריו הבהיר שהאחריות המקצועית וההנחיה לקביעת אורך ומטרות התחקורים והורדת מקדם ההדבקה (R) היינה עניין מקצועי ובריאותי ויקבע על ידי אנשי בריאות הציבור ואפידמיולוגיה בביצוע של הצבא.

"הדבר יעשה כמובן יחד עם ממונה הקורונה פרופ׳ רוני גמזו וכל ניסיון לתקוע טריז בין הממונה להנהלת משרד הבריאות אינו קיים במציאות. מנכל משרד הבריאות והממונה פועלים במשולב תחת ניהולו של שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין", לשון הודעה ההבהרה של משרד הבריאות

כזכור, בסיום דיון מיוחד שהתקיים ביום שלישי אצל שר הביטחון בני גנץ בהשתתפות השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, ופרופ' גבי ברבש, הורה גנץ לצה"ל ומערכת הביטחון לפעול להקמת "מפקדת הקורונה" תחת פיקוד העורף.

בדיון הציגו סגן הרמטכ"ל ואלוף פיקוד העורף את התוכנית המבצעית להקמת המפקדה, הכולל הגדרה מדויקת של אופן הפיקוד והשליטה והכוחות הנדרשים. המפקדה המיוחדת תפעל לקיצור זמן הדגימות ושיפור התהליכים במעבדות, תפעיל מערך תחקירים אפדימיולוגיים נרחב, תדאג לבידוד מהיר של חולים ותבצע הערכה וניתוח של התפשטות המחלה לצורך קביעת מדיניות.

גנץ אמר בדיון מקדים שנערך עם פרופ' גמזו, כי מערכת הביטחון כולה מגויסת, אין מגבלות ואין משימה שלא נירתם אליה ונבצע. עוד אמר גנץ: "צריך לעשות את כל המאמצים לקטוע את שרשרת ההדבקה, להמשיך להוריד את תחלואה ובכך למנוע סגר במדינה. צה"ל יודע להכריע אויבים בביטחון ויידע להכריע גם את הקורונה. מערכת הביטחון ערוכה למשימות אלו ויודעת למצוא את כל הפתרונות הנדרשים במאמץ האופרטיבי".

אתמול ביקר סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר במטה פיקוד העורף יחד עם הפרויקטור למאבק בנגיף הקורונה, פרופסור רוני גמזו ובליווי מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין. המפגש התקיים בסיומו של יום למידה והעמקה בראשות מפקד פיקוד העורף, לקראת הקמת מפקדת קורונה בפיקוד לסיוע לקטיעת שרשרת ההדבקה.

הביקור כלל סיור במספר מוקדים בפיקוד העורף, בהם: מרכז השליטה והידע "אגמים", מחלקת הסברה, מרכז השליטה הארצי של מלוניות ההבראה וההחלמה ובמוקד "רז" במטרה לחשוף בפני פרופ' גמזו את היכולות הנמצאות כבר כיום בידי פיקוד העורף והועמדו לסיוע לרשויות, משרד הבריאות ושאר הגופים העוסקים במאבק בנגיף הקורונה.

במהלך הביקור, הציגו סגן הרמטכ"ל ומפקד פיקוד העורף בפני פרופסור גמזו את המשימות שפיקוד העורף מוביל בחודשים האחרונים. השלושה דנו במשימות "מפקדת הקורונה" והדרך למימושן, באופן מהיר ומיטבי על מנת להביא לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה.

במסגרת הסקירות, הוצגה מערכת המכוונים ('דשבורד') שנבנתה עבור הפיקוד והותאמה לעבודת הרשויות המקומיות. המערכת מסייעת בקבלת החלטות בתחום העורף על ידי ניתוח נתונים בזמן אמת.

בנוסף, בחמ"ל ההסברה הוצגה 'תכנית ההסברה' של פיקוד העורף ומשרד הבריאות וניתוח התנהגות האוכלוסיה כפי שהיא משתקפת ממוקדי המידע, פורטל החירום הלאומי וחמ"ל הניו מדיה. בחמ"ל המלונות הוצגו נתונים ותהליכים בנוגע לקליטה ואכלוס אזרחים במלוניות הבידוד וההחלמה.

לסיום, הוצגו לסגן הרמטכ"ל ולפרופסור גמזו תובנות ראשוניות אשר עלו בסיום יום הלמידה שהתקיים מוקדם יותר היום בפיקוד העורף לקראת הקמת המפקדה המשימתית למאבק בנגיף הקורונה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture