צילום: חורחה נובומינסקי, לעמ

השר יזהר שי: "מדברים עם ח"כים, חלקם מהימין, על הקמת ממשלה חלופית"

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי התייחס הבוקר לאפשרות שהליכוד יצביע בעד פסקת ההתגברות ואמר כי "זה בניגוד מוחלט להסכם בינינו לבין הליכוד. אני מציע לא לאיים עלינו כי אנחנו לא מתרגשים. אף אחד לא יפגע בדמוקרטיה - אנחנו לא פראיירים של אף אחד, גם לא של מיקי זוהר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי התייחס הבוקר (ראשון) להפנות החריפות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "ראש הממשלה צריך לקחת אחריות ולהרגיע את הרוחות". השר שי הוסיף: "אני לא יודע לאן זה הולך, אבל ברור שהציבור מפגין את רחשי ליבו. התעקשנו על היכולת של הציבור הישראלי להפגין, זכות בסיסית דמוקרטית. בכל חוק ותקנה שנכנסו אפשרנו את ההפגנות האלה. חלקם גם נגדנו, אנחנו מכבדים את זה. מכבדים את זכות הציבור להפגין ולהביע את מחאתו".

בראיון לאולפן 'ווינט' אמר כי, "אנחנו בממשלה קשובים לחלוטין. למרות שהמחאות חלקן נגדנו, אנחנו מכבדים, מאזינים וקשובים. אנחנו מדברים עם הרבה מאוד אנשים שמפגינים, יוצאים לרחובות, שומעים את הכאב ומנסים לפעול בהתאם. ברור לכולנו שאנחנו בשלב מאוד משמעותי בחייה של הדמוקרטיה הישראלית. צריך להגן עליה, לאפשר לציבור להגיד את דברו וגם לרכוש מחדש את האמון שלו".

יזהר שי הוסיף: "אנחנו בתקופה מאוד עדינה שבה יש מתח גדול מאוד, הרבה ראשים, יש גם קיצוניים שמאיימים לצערי הרב באלימות גדולה, במעשים שלא ייעשו בהפגנות עצמן. ראינו פעילים שבאים מן הימין ומאיימים על מפגינים, לא רק מאיימים אלא גם נוקטים אלימות קיצונית. המשטרה לשמחתי הרבה חוקרת ומטפלת ומוודאת שהאלימות קודם כל תדוכא, ודבר שני אנחנו צריכים כולנו לדאוג לרגיעה, להרגעת הציבוריות, של הרעש הגדול שנגרם פה".

על השאלה האם לראש הממשלה יש חלק בפגיעה בדמוקרטיה אמר: "השיח הציבורי בשנה-שנתיים האחרונות הוא שיח שדרדר אותנו למחוזות לא רצויים. גם ראש הממשלה צריך לקחת אחריות ולהרגיע את הרוחות, וגם האנשים שסביבו. כל מי שקורא לאלימות, מסית, משתמש במינוחים הלא-ראויים כלפי שומרי הסף, כלפי מי ששומרים על הדמוקרטיה הישראלית, צריך להרגיע את הרוחות, לחזור לממלכתיות ולהבין שיש לנו מדינה אחת, משטרה אחת ופרקליטות אחת".

"ראש הממשלה עשה, אני חושב שהוא יכול לעשות עוד הרבה דברים כדי להרגיע את הרוחות. גם ראיתי אותו יוצא פה ושם בקריאות", אמר שי, והוסיף: אני חושב שברגע שהוא ייתן את הטון – כל מי שסביבו גם כן, כל נבחרי הציבור שיוצאים בקריאות ולא מנסים להרגיע את השטח, ברגע שראש הממשלה ייתן להם דוגמה אישית, אני משוכנע שגם הם כולם יעשו את מה שצריך. ראיתי את ההתחלה של זה, זה עדיין לא מספיק".

בהתייחסו לדיווחים שלפיהם המערכת הפוליטית צועדת בבטחה לקראת בחירות כבר בנובמבר הקרוב, אמר השר שי: "גם בבלוק הימין המפורסם יש מי שלא רוצה בחירות עכשיו ומעוניין לעשות את מה שצריך לעשות כדי למנוע בחירות. לא תופתעו אם תראו אותם מונעים בחירות יחד איתנו".

עוד הוסיף: "ברור לכולם כרגע, כולל כל הכלכלנים למיניהם וקודם כל אזרחי ישראל, שתקציב לשלושה חודשים הוא לא באמת תקציב. מי שלוקח אותנו לתקציב חד-שנתי, בעצם אומר 'חבר'ה, הולכים לבחירות', הבנו. אנחנו לא בהכרח הולכים לבחירות. יש מתמטיקה שעובדת גם לטובתנו בכנסת, לא רק לטובת מי שרוצה לפרק את הממשלה הזאת. לכן, כל דבר שנעשה ייבחן באפשרות של מה זה אומר לאזרחי ישראל. ברור לנו שלא צריך בחירות עכשיו".

על האפשרות להקמת ממשלה חליפית מבלי ללכת לבחירות אמר שר המדע: "אני כמובן לא אכנס לזה כרגע, אני רק אומר שמי שמאיים עלינו בממשלה חליפית, בהליכה לבחירות, מוטב שיסתכל על עצמו. אנחנו נמצאים באותה כנסת, באותו מגרש פוליטי, יש מספיק ידיים היום בכנסת שימנעו בחירות ויעשו את מה שצריך כדי למנוע את המהלך הזה, ומי שצריך להבין את הדברים האלה – הבין אותם היטב".

בכיר כחול לבן הבהיר: "אנחנו לא מתרגשים מהאיום ללכת לבחירות, זה מאיים על אזרחי ישראל. אנחנו חושבים שאנחנו יודעים איך למנוע את הבחירות הללו, אבל מעבר לזה – גם מי שמאיים עלינו בכל מיני מתמטיקות של ממשלה חליפית, גם מזה אנחנו לא מתרגשים. זה לא איום עלינו, יש לנו מה לעשות ואני חושב שהמבין יבין".

השר שי התייחס לדברים של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר לפיו הליכוד יתמוך ב'פסקת ההתגברות' שיעלה במליאה בהמשך השבוע, ואמר: "זה בניגוד מוחלט להסכם בינינו לבין הליכוד. אני מציע למיקי זוהר לא לאיים עלינו כי אנחנו לא מאוימים ולא מתרגשים. גם לנו יש אפשרויות פוליטיות שונות ואנחנו נשמור לעצמנו את הזכות לעשות את מה שצריך, קודם כל כדי להגן על הדמוקרטיה. אף אחד לא יפגע בדמוקרטיה, אף אחד לא יעביר חוקים שמקעקעים את היסודות של המשטר הדמוקרטי בישראל, ואם מעבירים את זה למישור הפוליטי אנחנו לא פראיירים של אף אחד, גם לא של מיקי זוהר".

על השאלה איך הגענו למצב הזה שיו"ר הקואליציה פועל בניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים, השיב: "עוד לא ראינו אותו פועל, ראינו אותו אומר משהו אתמול. בסך הכול כן צריך לציין שההסכם הקואליציוני נשמר בדרך כלל, ואנחנו מצפים שזה גם מה שיקרה השבוע. שמעתי את מה שאמר מיקי זוהר אתמול, זה עדיין לא אומר שזה מה שייעשה. אנחנו פה כדי לשמור על המשמר".

"אנחנו בכחול לבן, החל מהרגע שבו קמנו ובטח מהרגע שבו נכנסנו לממשלה, שמרנו על הדמוקרטיה, הגנו על העקרונות ועשינו זאת שוב ושוב, גם בכך שאפשרנו את ההפגנות למרות כל התקנות וגם בכך שפעלנו בתחומים נוספים. אני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו גם במישור הזה השבוע, של חוקים כאלה ואחרים שיפגעו בדמוקרטיה", דברי השר שי.

לסיום התייחס גם לכוונת הליכוד להדיח את חברת המפלגה ח"כ יפעת שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה של הכנסת. לדבריו, "אנחנו לא אלה שנתמוך בהדחתה של חברת הכנסת שאשא-ביטון. זו החלטת הליכוד מה לעשות ואיך למנות את יושבי הראש, אבל אנחנו לא אלה שנצביע בעד או שנתרום להדחתה של מי שעושה עבודה בכנסת בבקרה על הממשלה.

"העבודה של ח"כ ביטון גם ביטלה חלק מההחלטות שאנחנו הבאנו לממשלה, חלק מהדברים שאני תמכתי בהם. אני לא חושב שוועדת הקורונה צדקה בכל החלטותיה, ואני בהחלט מכבד את הזכות והבקרה של הכנסת על הממשלה. אני חושב שלהדיח אותה זה עניין של הליכוד, אבל לא בהכרח הדבר הנכון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture