צילום: יונתן סינדל / פלאש 90     

ועדת השרים לא תתכנס; ניסנקורן: "בואו נשים את הפוליטיקה בצד לחצי שעה"

חילוקי הדעות בקואליציה: ועדת השרים לענייני חקיקה ללא תתכנס הבוקר לאחר שכחול לבן והליכוד לא הצליחו להגיע להסכמה על החוקים שיעלו על סדר היום. בין החוקים שהיה אמור להעלות, הצע"ח של ח"כ הילה שי וזאן שנועדה להחזיר מקדמות לזוגות שחתונתם בוטלה עקב משבר הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר המשפטים אבי ניסנקורן צייץ הבוקר (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו כי "ועדת השרים לחקיקה לא תתכנס היום. סיכמנו כי בשלב זה יקודמו בוועדה רק חוקים הנוגעים לקורונה, אבל לצערי בליכוד מסרבים לקדם חוק שנועד להשיב כספי מקדמה לזוגות שחתונתם בוטלה".

ניסנקורן פנה לשר האוצר ישראל כ"ץ והשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם ואמר: "בואו נשים את הפוליטיקה בצד לחצי שעה ונעזור לאלפי צעירים בישראל".

בין הצעות החוק שהיו על סדר היום בוועדת השרים לענייני חקיקה, היה גם הצעת החוק שהגישה ח"כ הילה שי וזאן מכחול לבן שנועדה להחזיר מקדמות לזוגות שחתונתם בוטלה עקב משבר הקורונה.

ח"כ שי וזאן אמרה בתגובה: "הזוגות המתחתנים בקורונה, רובם צעירים, סטודנטים/יות, מובטלים/ות, יתחילו את חייהם במינוס בגלל מאבקי כוח ואגו של השר אמסלם".

כזכור, גם ישיבת הממשלה שאמורה הייתה להתקיים היום בוטלה רשמית. בליכוד תלו את ביטול הישיבה ב"סירוב כחול לבן להעלות לסדר היום את תוכנית הסיוע הכלכלית". מנגד, בכחול לבן האשימו כי הישיבה בוטלה "לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה".

מהליכוד נמסר הערב כי "ישיבת הממשלה לא תתכנס מחר בשל סירובם של כחול לבן להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית של ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם משבר הקורונה בהיקף של 8.5 מיליארד ש״ח, הכוללת בתוכה סיוע לאוכלוסיות בסיכון".

במפלגה פירטו כי "התוכנית תייצר כ-10 אלף מקומות עבודה חדשים במשק. בתוכנית יועברו 700 מיליון שקלים בעבור הבטחת ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות ו-600 מיליון שקלים לטובת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021". עוד נמסר כי "הליכוד דורש מכחול לבן שלא לסכל את העברת הכספים לאזרחי ישראל בעת הזאת של התמודדות עם משבר הקורונה".

מכחול לבן נמסר בתגובה כי "ישיבת הממשלה מחר לא תתקיים לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה. זו לא הפעם הראשונה בה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הינו שקר מוחלט לציבור הישראלי.

"כחול לבן הודיעה לליכוד שכל הצבעה הקשורה בקורונה לא תסבול דיחוי ותעבור בהצבעה טלפונית. לגבי תוכניתו של שר האוצר, מדובר בתוכנית בעלות של מיליארדים הנוגעת לטווח הארוך שטרם הוצגה במלואה וטרם גובשה סופית. הנסיון להעלות אותה מהיום למחר הוא לא יותר מאשר ספין לא אחראי".

בכחול לבן אומרים כי "אנו מצפים מהליכוד לעמוד בהסכם ולאשר את תקנון הממשלה שיאפשר את המשך היציבות שכל כך נדרשת בעת הזו. תשעה מיליון אזרחי ישראל מצפים מהממשלה ליציבות ואמינות, וכחול לבן לא תסכים לערער זאת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture