Hadas Parush/Flash90

אמסלם מגיב לניסנקורן: "דוחף את הצעת החוק מטעמים פופוליסטיים"

השר מהליכוד במתקפה על שר המשפטים ברקע ביטול ישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה: "במקום לטפל באמת בסוגיות הקורונה, הוא עסוק כל היום ביצירת משברים ובהגנה לא מוצדקת על מנדלבליט וחבר מרעיו. מסתבר שיש אנשים שגם בתקופה זו עושים פוליטיקה זולה וקטנה על הגב של הציבור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר דודי אמסלם מהליכוד מגיב להודעת שר המשפטים אבי ניסנקורן בנוגע לועדת שרים לענייני חקיקה שלא התכנס היום ואומר כי שסירובו לכנס את הועדה, זה השבוע השלישי, נובעת בשל "התנהגות כחול לבן והפרות הסיכומים שנעשו לאחרונה".

אמסלם להצעת החור של חה"כ וזאן ואמר שהיא "הצעת חוק פרטית ולא ממשלתית, וסוכם שמעלים רק הצעות חוק ממשלתיות בנושא הקורונה בלבד. הדפתי כבר בעבר עשרות הצעות חוק פרטיות של חברי כנסת מן הליכוד, וזו פעם ראשונה שכחול לבן מגישה הצעה כזו, למרות שהיא יודעת שהועדה דנה רק בהצעות חוק ממשלתיות בסוגיות הקורונה".

בנוגע למהות ההצעה אמר השר אמסלם "אני מכיר בחשיבות ההצעה אולם סבור שדיון בנוגע לשיפוי ופיצוי צריך להיות בכלל רוחבי, לגבי כל מי ששילם על שרות ולא קיבל (חופשות שבוטלו, טיסות, מנויים לחדרי כושר, בריכה, אירועים שונים וכיוצ"ב) ולא נקודתי, בכלל צריך לדאוג לשפות את נותני השירותים שהם הנפגעים העיקריים והמשמעותיים בעקבות משבר הקורונה, ולשם כך הצעה כזו מורכבת צריכה לבוא מהממשלה". מטעם אמסלם נמסר כי הוא שוחח הבוקר עם שר האוצר בנושא ובמטרה לקדם כאמור חוק מקיף ואחראי שיתן מענה לכל הצדדים.

השר מהליכוד תקף את שר המשפטים ואמר כי "המאבק בנגיף הקורונה הוא בראש סדר העדיפות של ממשלת ישראל, ועומד בראש מעייני. אני ער לקשיים ולמצוקות של הציבור, ופועל לילות כימים, יחד עם שאר חברי, כדי לעזור, לטפל ולפתור את הבעיות השונות, על הצד הטוב ביותר. חבל שאבי ניסנקורן דוחף את הצעת החוק מטעמים פופוליסטיים למרות שהוא מבין כי מדובר בהצעה מורכבת ולא שוויונית ובכך מעמיק את המשבר וחוסר האמון בין הליכוד לכחול ללבן".

"אם מר ניסנקורן ידאג לשבת עם שר האוצר, נוכל להביא הצעת חוק מאוזנת, שוויונית שהממשלה תיתן עליה חסותה, כבר בימים הקרובים. במקום לטפל באמת בסוגיות הקורונה, הוא עסוק כל היום ביצירת משברים ובהגנה לא מוצדקת על מנדלבליט וחבר מרעיו. מסתבר שיש אנשים שגם בתקופה זו עושים פוליטיקה זולה וקטנה על הגב של הציבור, ומנסים לעשות עלינו סיבוב, בדיוק כפי שעשו עם חוק ההמרה. לא בבית ספרנו", דברי השר אמסלם.

כזכור, שר המשפטים אבי ניסנקורן צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי "ועדת השרים לחקיקה לא תתכנס היום. סיכמנו כי בשלב זה יקודמו בוועדה רק חוקים הנוגעים לקורונה, אבל לצערי בליכוד מסרבים לקדם חוק שנועד להשיב כספי מקדמה לזוגות שחתונתם בוטלה". ניסנקורן פנה לשר האוצר ישראל כ"ץ והשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם ואמר: "בואו נשים את הפוליטיקה בצד לחצי שעה ונעזור לאלפי צעירים בישראל".

בין הצעות החוק שהיו על סדר היום בוועדת השרים לענייני חקיקה, היה גם הצעת החוק שהגישה ח"כ הילה שי וזאן מכחול לבן שנועדה להחזיר מקדמות לזוגות שחתונתם בוטלה עקב משבר הקורונה. ח"כ שי וזאן אמרה בתגובה: "הזוגות המתחתנים בקורונה, רובם צעירים, סטודנטים/יות, מובטלים/ות, יתחילו את חייהם במינוס בגלל מאבקי כוח ואגו של השר אמסלם".

לקראת פיצוץ? ישיבת הממשלה מחר בוטלה – חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture