Nati Shohat /Flash90

לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה: השרים הנחו – "אף רופא לא יפוטר בעת הזאת"

ברקע סכסוך העבודה שלך ההסתדרות הרפואית, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "הרופאים והרופאות יחד עם כל הצוותים הרפואיים הם חוד החנית במאבק של מדינת ישראל בקורונה. הסיכום שלנו מגיע להם בזכות. שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר: "הנחיתי כי אף רופא לא יפוטר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתום דיון שקיימו שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כ"ץ, יחד עם ההסתדרות הרפואית, הנחו השרים כי אף רופא לא יפוטר בעת הזאת. שרי האוצר והבריאות הנחו את משרדיהם לוודא כי 600 תקני הרופאים שניתנו לתגבור הקורונה והחורף יקלטו, זאת בנוסף להסכם הקיבוצי שנחתם הבוקר המסדיר את נושא ימי הבידוד של הרופאים. בישיבה שהתקיימה הביעו השרים הערכה לעבודתם של הצוותים הרפואיים בעת הזו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "הרופאים והרופאות יחד עם כל הצוותים הרפואיים הם חוד החנית במאבק של מדינת ישראל בקורונה. הסיכום שלנו מגיע להם בזכות. בשם כל אזרחי ישראל אני מצדיע להם על עבודתם המסורה משך חודשים ארוכים למען בריאות הציבור".

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר: "מתוך הוקרה והערכה להתגייסות הצוותים הרפואיים לעבודה מסביב לשעון, הנחיתי כי אף רופא לא יפוטר. צעד זה מתווסף לכלל הצעדים שגיבשתי במטרה לתמוך בצוותים הרפואיים בתקופה מאתגרת ואינטנסיבית זו".

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר ויו"ר ההסתדרות הרפואית חתמו מוקדם יותר היום על הסכם המסדיר את התשלום לרופאים בבתי חולים ממשלתיים הנכנסים לבידוד בעקבות חשיפה לנגיף הקורונה במסגרת עבודתם הרפואית. ההסדר מבטיח כי שכרם של הרופאים לא ייפגע, וכן הוסכם על הסדר כלכלי הדדי המבטיח כי לא ינוכו ימי מחלה בגין תקופת הבידוד. סכסוך העבודה שהוכרז אתמול נמשך.

שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על ההסכם: "הרופאים, הרופאות והצוותים הרפואיים עומדים בחזית המלחמה בנגיף הקורנה ומחובתנו לדאוג ולספק להם את התנאים לעמוד במשימתם ולאפשר להם לעסוק בהצלת חיים".

מההסתדרות הרפואית בישראל נמסר כי, יום לאחר אישור סכסוך העבודה במערכת הבריאות, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מבקש לחזק את ידיהם של הרופאות והרופאים בישראל ולהודות לשר הבריאות יולי אדלשטיין שהתייצב מהרגע הראשון לצד המאבק הזה.

פרופ' חגי ביקש להודות לשר אדלשטיין שיחד עם מנכ״ל המשרד פרופ׳ חזי לוי גילו מיום כניסתם לתפקיד הבנה מלאה לצרכי המערכת ולדרישות השונות שהעלתה ההסתדרות הרפואית מתוך שותפות אמיתית.

"השר אדלשטיין דאג לתוספת של 400 תקני רופאים. גם אחרי זה, פקידי האוצר מנסים לטרפד את החלטות הדרג המדיני. הם ממשיכים לעצום את העיניים ולאטום את האוזניים. בשורה של מדינות בעולם הוסיפו אלפי רופאים, אבל אצלנו עושים תרגילים. אנחנו לא נסכים לפיטורי רופאים בתקופה בה יש מחסור ברופאים גם בבתי החולים וגם בקהילה".

לדבריו, "יש לקוות כי שר האוצר ישראל כ"ץ יביא לפתרונות הולמים שיימנעו צעדים ארגוניים, במיוחד בתקופה זו".

כזכור, ההסתדרות הרפואית הכריזה אמש על סכסוך עבודה שיחול על כל מערכת הבריאות הציבורית בישראל. הסכסוך הוכרז בעקבות אי-הקצאת התקנים הנדרשים לעמוד בעומס העבודה בתקופת הקורונה ובשל החלטת האוצר להטיל על בתי החולים חלק ממימון התקנים הנוספים, שצפויה להעמיק את הגירעונות הקיימים ותחייב פיטורי עובדים.

ההסתדרות הרפואית הסבירו כי המשמעות היא שבתוך 14 ימים, ככל שהדברים לא יגיעו לכדי פתרון הולם, ניתן יהיה לפתוח בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה כללית מצד 28,000 רופאים ורופאות בבתי החולים ובמרפאות הקהילה.

מההסתדרות הרפואית נמסר כי "סכסוך העבודה הוכרז בין היתר לאור אי הקצאת התקנים הנדרשים על מנת לעמוד בעומס העבודה החריג בתקופת הקורונה (לרבות ריבוי תורנויות) ועל רקע המחסור החמור בבתי החולים ובקהילה; ולאור החלטת פקידי האוצר להטיל על בתי החולים חלק ממימון התקנים הנוספים – מה שיעמיק עוד יותר את הגירעונות ההולכים ותופחים ויחייב פיטורי עובדים".

"בין העילות לסכסוך ניתן למנות גם את הכוונה לפטר בחוסר תום לב רופאים המועסקים בבתי החולים באמצעות תאגידי הבריאות (מהלך שיחריף את העומס על צוותי הרפואה), תשלום חלקי לחלק מהרופאים בתקופת הקורונה, ניכוי ימי מחלה מרופאים שנאלצו לשהות בבידוד, והיעדר שיפוי לרופאים שנאלצו להוציא כספים רבים על סידור מיוחד לילדים בעת השבתת המסגרות".

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר כי "בזמן שבכל העולם מחזקים כעת את מערכות הבריאות ואת צוותי הרפואה, פקידי האוצר בישראל עסוקים באותן מלחמות שליטה ואגו, ובאותם טריקים שמושכים את השמיכה מצד לצד". עוד הוסיף כי "אני קורא לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר האוצר ישראל כ"ץ להתערב לאלתר ולמנוע צעדים ארגוניים בעת הזו. ההסתדרות הרפואית נהגה בממלכתיות לאורך כל המשבר תוך התגייסות מלאה מהרגע הראשון, אבל אם מישהו חשב שנעמוד מהצד אל מול פגיעה בציבור הרופאים ובציבור הרחב – נאלץ להעמיד אותו על טעותו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture