צילום: אלעד גוטמן

לפיד ל'JDN': "אם לא תהיה ברירה נלך לבחירות – העיקר שהממשלה לא תמשיך" • צפו

ראש האופוזיציה: "הנסיון לדחות את התקציב אומר שהממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה, תהיה אפילו גרועה יותר". ליברמן: "אנחנו נצביע גם נגד הניסיון לדחות את התקציב מה- 25 לאוגוסט, כי מה שמדינת ישראל זקוקה לו זה תקציב ולא דחיות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נשאל היום (שני) בישיבת סיעה על ידי 'חדשות JDN' על הסתירה בדבריו: "אתם אומרים כל הזמן שצריך להחליף את הממשלה הזאת, אבל מנגד אומרים שזה רעיון מטורף לגרור את ישראל לבחירות בזמן משבר כלכלי וחברתי כל כך גדול, אז מה הפתרון שאתם מציעים", לשון השאלה.

לפיד השיב כי רצונו ש"שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה או שהוא יתפטר או שהשותפים שלו יתכנסו ויגידו הוא לא ראוי להנהיג את מדינת ישראל בגלל כתבי האישום שלו, בגלל הדרך שבה הוא מתנהל, בעיקר בגלל הכישלון הטוטאלי שלו בניהול המשבר, או שאם לא תהיה ברירה נלך לבחירות. העיקר שהממשלה הזאת לא תמשיך ככה. הממשלה הזאת לא יצא ממנה שום דבר טוב".

בפתח הצהרתו אמר לפיד כי "הנסיון לדחות את התקציב אומר שהממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה, תהיה אפילו גרועה יותר. זה חוסר אחריות ברמות בלתי נתפסות. זה יגרום נזק אדיר לכלכלה. הצעת החוק לדחיית התקציב עקומה ומזיקה כמו כל הממשלה הזו. בשיא הקורונה, בשיא המשבר הכלכלי, הם רוצים לדחות את התקציב. כמו תמיד – החליטו לא להחליט".

"במקום להעביר תקציב במהירות שיא הממשלה הזו בוחרת – שוב – לעשות פוליטיקה קטנה ועלובה על חשבון האזרחים. מי שתומך בדחיית התקציב אומר בעצם לאזרחי ישראל: איבדתי עניין בכם. איבדתי עניין באנשים אמיתיים עם בעיות אמיתיות. מעניין אותי רק הכסא שלי. לדחות את התקציב, זה אומר תוכניות לימודים שלא יפתחו ב-1 בספטמבר. זה אומר לדחות תוכניות הכשרה למובטלים. לדחות תוכניות סיוע לעסקים קטנים. שוב ידחו דמי אבטלה לעצמאים. לדחות תוכניות סיוע לאמהות חד הוריות. לדחות את תקציב הבטחון".

"לדחות את התקציב אומר שיורידו את דירוג האשראי של מדינת ישראל. זה מה שעושים למדינות חסרות אחריות. מורידים להם דירוג אשראי. אנחנו נשלם 70 מיליארד שקל ריביות על השנה הזו. לוקחים כסף בסדר גודל של כל תקציב הבטחון, זורקים אותו לפח. לדחות את התקציב אומר שאין לממשלה תוכניות עבודה. הממשלה מודיעה לאזרחיה שבחודשיים הקרובים היא לא תעשה את עבודתה. הכל בגלל שהם לא מסוגלים להחליט על כלום".

"בגלל שהם בורחים מניהול המשבר. זה אנטי מנהיגות. זה אנטי ניהול. מדינת ישראל צריכה תקציב. חד שנתי, דו שנתי, זה כבר לא משנה. העיקר שיהיה לה תקציב. לרשויות המקומיות, לפריפריה, למדען הראשי, לכל מה שחשוב באמת לאזרחי ישראל. הנסיון לדחות את התקציב אומר שהממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה, תהיה אפילו גרועה יותר. זה חוסר אחריות ברמות בלתי נתפסות. זה יגרום נזק אדיר לכלכלה. מי שהציע את זה לא מבין על מה הוא מדבר. מי שמקדם את זה, לא ראוי להנהיג מדינה", דברי לפיד.

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר בישיבת הסיעה כי "במציאות שלנו יש כמה וכמה מפלגות שמצהירות מידי יום שחוץ מפרנסה וקורונה, שום דבר לא מעניין. אבל בפועל שבוע אחרי שבוע מעלים כל מיני הצעות שאנחנו מתנגדים להם ומצביעים נגד. כך היה למשל בנושא ועדת החקירה בנושא הצוללות, כי לא ברור לי איך זה תורם למאבק בקורונה. הצבענו גם נגד ועדת החקירה בנושא ניגוד העניינים של שופטים, כי גם כאן לא ברור כיצד זה עוזר להוציא את מדינת ישראל מהמשבר הכלכלי". 

"אנחנו נצביע גם נגד הניסיון לדחות את התקציב מה- 25 לאוגוסט, כי מה שמדינת ישראל זקוקה לו זה תקציב ולא דחיות. חוץ מזה לממשלה הזאת אין שום סיכוי להוציא את מדינת ישראל מהבוץ ומהמשבר הכלכלי. הרי כל מה שאנחנו רואים זה חוסר אמון ועוינות, ממשלת אלרגיות, כחול לבן אלרגים לליכוד והליכוד סובלים מאלרגיה חמורה מכחול לבן. בתנאים כאלה אי אפשר לשתף פעולה, אי אפשר להוציא את המדינה מהמשבר, ולכן כל מה שאנחנו רואים זה שלוקחים הלוואות במקום להשקיע במקומות נכונים, פשוט מפזרים את זה בתור שוחד בחירות.
אנחנו נעשה הכל על מנת שתקום ממשלה נכונה שתוכל להתמודד גם עם הקורונה וגם עם המשבר הכלכלי".

לסיום חסר ואמר: "אני מדגיש פעם נוספת, ישראל ביתנו לא תתמוך בשום יוזמות והצעות שהם לא קשורות לשני הנושאים האלה. מבחינתו ניתן לדחות את כל הדברים לשלב מאוחר יותר. כרגע חייבים להתמקד במאבק בקורונה ובמשבר הכלכלי".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture