צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90

שר האוצר על הסכם השלום עם איחוד האמירויות: "אני הנעתי את המהלך"

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס למשבר בממשלה והעריך כי לא יהיו בחירות: "אני חושב ששני הצדדים הגיעו להבנה שבחירות זה דבר רע. אני חשבתי ככה כל הזמן, כל השאר זה עניין של ניסוח וגיבוש הסכמות". שר האוצר אמר כי חייבים להעביר תקציב לפתיחת מערכת החינוך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי ההכרזה על כינון יחסי שלום בין ישראל לאיחוד האמירויות: שר האוצר ישראל כץ התייחס הבוקר (ראשון) להסכם ואמר כי "זה עתיד להיות הסכם שלום. אני באופן אישי גם כישראלי, וגם כמי שכיהן כשר החוץ ודאי מרגיש תחושת סיפוק אישית מאוד גבוהה. ברגע הראשון לכניסתי לתפקיד שר החוץ, פגשתי את רה"מ וביקשתי את אישורו לקבל אור ירוק להציב מטרה פומבית של השגת הסכם שלום בין ישראל ונסיכויות המפרץ והוא נתן לי אור ירוק".

בראיון ל'רדיו 103' אמר כ"ץ: "רה"מ נתן את הגיבוי, אני ודאי חשבתי שהקרקע בשלה בגלל צירוף נסיבות של עמידה תקיפה של ישראל מול איראן". שר האוצר הוסיף: "בעקבות האישור נסעתי לאבו-דאבי, פגשתי את שר החוץ גרגאש בפגישה מאוד מעניינת של כשעתיים. אדם מאוד מרשים, דוקטור למדעי המדינה, נדמה לי שלמד בוושינגטון וניתחנו את כל ענייני האזור. פעלתי לשכנע אותו, הבאתי כדוגמה את ארדואן שהם יריבים מאוד קשים ואמרתי לו 'תראה, איראן נגדכם ונגדנו, ועם כל ההתקפות הוא מקיים סחר עם ישראל בהיקף של 5 מיליארד דולר לשנה".

כ"ץ אמר כי "מהלך המפתח היה עמדת הממשל האמריקני. אין לישראל יכולת אמיתית ללחוץ על האמירויות, לכן פגשתי את שר האוצר האמריקני, הצגתי לו את היוזמה הכפולה שלי להסכם מדיני ולחיבור וגם זה יהיה בין מדינות המפרץ לים התיכון. הוא מאוד התלהב, לקח את היוזמות, הציג להם וקיבל תגובות חיוביות מכלל המדינות".

בכיר הליכוד שיבח את ראש הממשלה נתניהו ואמר: "הקרדיט של רה"מ הוא אדיר. הוא אחד משלושת ראשי הממשלות שנכנסים להיסטוריה כמי שחתם על הסכם שלום עם מדינה ערבית, בלי לשלם מחירים".

"האמירויות זו מדינה ערבית חזקה ואני מקווה שתבואנה עוד מדינות ויש הסכם שלום שמנרמל, נותן דחיפה אדירה ופוטנציאל כלכלי אדיר", אמר כ"ץ. "גם הפעילות שלי נעשתה תוך מעורבות, דיווחתי לו על כל דבר אבל בהחלט אני יזמתי כשר החוץ מהלך. היו גורמים אחרים ודאי לא רה"מ שהסתייגו מהדבר אמרו שזה לא יקרה ועלול לגרום נזק ואני החלטתי לקדם את הדבר יחד עם הממשל האמריקני ואני גאה על חלקי בדבר הזה".

על הדחייה של הריבונות אמר: "כל העולם נגד, רק ארה"ב בעד. לכן ברור שהיה צריך להיות תיאום, ישבו על מפות, אבל זה לא מצב שבשבוע הבא עמדו לחתום על המפות ועצרו את זה בגלל זה. לא. נכון, כל אחד נוח לו באופן טבעי, זה כרגע הוקפא לא בוטל אבל גם ארה"ב ומדינות המפרץ נוח להם – זה האליבי שלהם".

בנוסף התייחס שר האוצר לאפשרות של הליכה לבחירות ואמר כי "לא יהיו בחירות. אני חושב ששני הצדדים הגיעו להבנה שבחירות זה דבר רע. אני חשבתי ככה כל הזמן, כל השאר זה עניין של ניסוח וגיבוש הסכמות גם בעניין התקציב. הנה, היום שכבר מדברים על דחיה אני חוזר ואומר את מה שאמרתי – צריך סוג מסוים של תקציב להגיש בימים הקרובים, לביטחון, החינוך, פתיחת מערכת החינוך".

שר האוצר אמר כי שנת הלימודים תפתח: "אנחנו הקצנו אחרי ישיבות ממושכות עם שר החינוך והצוות שלו וישיבות משולשות בין משרד האוצר, החינוך והבריאות ונקבע תו סגול והקצנו 4.2 מיליארד שקלים בתקציב שהולך להיות מאושר בכנסת, תקציב קורונה לא שגרתי על מנת למגן את הלימודים. מדינת ישראל אחת המדינות הממוגנות מבחינת היכולת לקיים לימודים בלי קשר לדברים האחרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture