צילום: חיים צח/ לע"מ

נתניהו בנתב"ג: "פועלים לאפשר טיסות מעל סעודיה בין תל אביב לדובאי" • צפו

ראש הממשלה חשף כי מתנהלים מגעים לאפשר טיסות ישראליות בשמי ערב הסעודית, באופן שיקצר את זמן הטיסה לאיחוד האמירויות: "טיסות מעל סעודיה ישנו את התעופה הישראלית". שרת התחבורה רגב: "ישראייר הגישה בקשה לטוס לדובאי. ההסכם - בשורה אדירה לכלכלה הישראלית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צפו: דברי נתניהו בנתב"ג. צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) במהלך סיור בנמל התעופה בן גוריון לרגל פתיחת הטיסות מישראל למספר יעדים, כי "אנחנו עובדים עכשיו לאפשר טיסות ישירות מעל סעודיה בין תל אביב לדובאי ולאבו-דאבי. זו טיסה קצרה מאוד, של 3 שעות בערך – כמו טיסה לרומא, אבל זה ישנה את התעופה הישראלית ואת הכלכלה הישראלית בהיקף אדיר של תיירות לשני הצדדים, בהיקף ענק של השקעות".

"האמירתיים מאוד מעוניינים בהשקעות מסיביות בישראל בטכנולוגיה, בייבוא של מוצרים זולים. יש שם מרכזי סחר חופשי מהגדולים והיעילים ביותר בעולם. זה יועיל מאוד לצרכן הישראלי. זו פשוט זריקת מרץ לכלכלה הישראלית שתיטיב עם כל אזרח ואזרח".

"אני מעריך שאנחנו נגיע להסכם שיאפשר באמת טיסות ישירות בין תל אביב לדובאי, זה פותח את כל שוק התיירות והתעופה של ישראל וגם את ההשקעות, בהיקפים שלא ידענו. אז יש ברכות גם בזמן הקורונה, ואנחנו נמשיך לעבוד למען אזרחי ישראל ולמען העסקים בישראל".

במענה לשאלות הכתבים אמר רה"מ נתניהו: "אנחנו עובדים בשיא המרץ, והתחלנו כבר לעבוד על פתיחת קו התעופה מעל סעודיה, דבר שפשוט יקצר את כל התעבורה בין ישראל ואיחוד האמירויות, אבל למעשה פותח את המזרח ואת כל קווי הקישור של התעופה הישראלית – זו מהפכה ענקית. זו מהפכה לתיירות לישראל, מהפכה לתיירות מישראל, וזה משנה הכל".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "אני רוצה שתבינו מה המשמעות הכלכלית של ההסכם עם איחוד האמירויות: הדבר הראשון שיושפע זה מה שאנחנו רואים כאן – זה תיירות, כולל טיסות ישירות תל-אביב – אבו-דאבי, וטיסות ישירות אבו-דאבי – תל-אביב. אנשי איחוד האמירויות רוצים להגיע לארץ, ויגיעו לארץ".

"דבר שני, הסחר – גם הסחר האווירי וגם הסחר הימי. בדובאי יש אזורי סחר חופשי הגדולים ביותר בעולם. באים לשם עם מוצרי גלם, מייצרים שם סחורות במחירים זולים מאוד, ועכשיו הסחורות האלה יגיעו, תחת הסכמי השלום, למדינת ישראל ויוזילו את המחירים של המוצרים לאזרחי ישראל. עלות החיים תהיה יותר זולה, ורמת החיים יותר גבוהה, משום שאפשר יהיה לייבא מוצרים יותר זולים. זו תוצאה ישירה של ההסכם הזה".

"שלישית – השקעות. השקעות בטכנולוגיה ובכל מיני תחומים במדינת ישראל. יש שם התלהבות גדולה מאוד מהיזמות הישראלית והטכנולוגיה הישראלית וזה יביא למיזמים משותפים ולתוספת תעסוקה".

"רביעית – השקעות שלהם בנדל"ן בארץ, לדעתי גם בענף התיירות. הם מאוד מתלהבים ממה שהם רואים כאן. זו הזרקה מסיבית לכלכלת ישראל, ויכולות ואפשרויות לאזרחי ישראל שלא היו קיימות עד עכשיו. אם נהגו לחשוב על ישראל כ'קצה הסימטה' – היא כלואה, היא יכולה לצאת רק מערבה, היום אפשר לצאת מזרחה ולהגיע למקומות הטובים ביותר".

"והדבר החמישי – שלום, אבל שלום אחר – שלום תמורת שלום. שלום של שתי מדינות שמכבדות את עצמן, מעריכות אחת את השנייה, משתפות פעולה, ופירות השלום נובעות מהשלום ולא מוויתורים מסוכנים שמסכנים את השלום ואת הקיום שלנו".

"זה שינוי, זו מהפכה, אני מאוד גאה ברגע הזה, ואני חושב שכל הישראלים ייהנו ממנו בהמשך", קבע ראש הממשלה. שרת התחבורה מירי רגב: "בשורה אדירה לכלכלה הישראלית".

נתניהו ביקר בנמל התעופה על מנת לעקוב מקרוב אחר הפעלת המתווה לפתיחת השמיים שהחל אתמול. בסיור שערך השתתפה גם שרת התחבורה מירי רגב, שציינה כי כבר אתמול המריאו מנתב"ג כ-5,000 נוסעים למדינות שהותרו בהתאם למתווה – בולגריה, קרואטיה, ויוון. "כל שבועיים נפתח יעדים נוספים", אמרה. "זו בשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture