Tomer Neuberg/Flash90

גנץ בהצהרה: "לא תקין שלא עודכנתי על ההסכם – צריך לשמור על עליונות ביטחונית" • צפו

שר הביטחון התייחס להסכם עם איחוד האמירויות ואמר כי הוא "בעל פוטנציאל להתפתחות אזורית מאוד רצויה לישראל". על הפרסום לפיו חלק מההסכם כלל היתר למכירת מטוסי F35 לאבו דאבי השיב: "לא טוב שהמטוס הזה יסתובב במקומות אחרים". על המצב בדרום: "חמאס משחק באש, שתופנה אליו בחזרה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הגיב לראשונה היום (שלישי) להחלטתו של רה"מ נתניהו שלא לעדכן אותו על ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות. "זה לא תקין שאני ואשכנזי לא עודכנו. בחיים לא הדלפתי – הדלפות זה משחק של אנשים אחרים. אני לא מתעסק פה בקרדיטים או בדברים פחות חשובים. אם אפשר לקדם הסכם שלום למדינת ישראל ואני צריך לבלוע טיפה רוק – לא איכפת לי".

גנץ התייחס לדיווחים לפיהן ההסכם כלל סעיף הנוגע למכירת מטוסי F-35. "זה מטוס המערכה המתקדם ביותר שקיים בעולם, ולא טוב שמטוס כזה יסתובב במקומות אחרים", אמר בהצהרה. "אנחנו צריכים לדבר עם איחוד האמירויות ועם ארצות הברית, כדי לוודא שהאינטרסים הביטחוניים שלנו מתקיימים", הוסיף. "לא בהצהרות כלליות – אלא בדיבורים קונקרטיים, צריך לרדת לסעיפים ולוודא שאנחנו נותננים מענה לכל אתגר". גנץ הדגיש: "כל עוד אני שר הביטחון, לא יזוז פה דבר ללא תיאום. אפשר וצריך לעשות הסכם שלום תוך גילוי אחריות ביטחונית".

גנץ נשאל אם ידע על האישור למכירת נשק מתקדם לאיחוד האמירויות והשיב: "ראש הממשלה עדכן אותי רק לאחר ההסכם, ולכן לא יכלתי לדעת. הקשרים שלנו עם מדינות המפרץ לא זרים לי, עסקתי בהם והייתי מעורב בהם קונקרטית. אני חוזר ומדגיש, סוגיית היתרון הייחודי של ישראל היא דבר שמוכר לי לאורך שירותי הצבאי כנספח הגנה, כסגן רמטכ"ל וכרמטכ"ל. שאף אחד לא יספר לי סיפורים מה אפשר ומה אי אפשר – אסור לקחת סיכונים ביטחוניים".

גנץ התייחס למתיחות הפוליטית בממשלה: "נכנסתי לממשלת האחדות הזאת תחת ההסכם, לא בשביל לדאוג לנתניהו אלא בשביל לשרת את מדינת ישראל. אני מתכוון לעשות את זה למרות כל הטריקים והשטיקים. אותי מעניינת קודם כל מדינת ישראל. ההסכם הקואליציוני שלנו הוא לא רק בין הליכוד, כחול לבן והשותפות האחרות שערבות לו. הוא גם הסכם שעשינו עבור החברה הישראלית בתקופה הכי קשה שלה. מי שרוצה להעמיד את האינטרסים שלו מול האינטרסים של המדינה, ולגרור את המדינה הזאת לבחירות שרק לפני 3 חודשים עשינו הכל כדי שלא יקרו, עושה מעשה חמור והחברה הישראלית לא תסלח לו. אני מבטיח שהאדם הזה לא יהיה אני".

על המצב הביטחוני בדרום אמר כי "אנחנו בדריכות ובמוכנות בכל הזירות- בצפון במרכז ובדרום. חמאס משחק איתנו באש ואני אדאג שהאש תופנה אליו בחזרה. המשוואה הזו תיפסק לאלתר. לא הייתה שום הפרה שלא נענתה בתגובה. צה"ל פועל כל הזמן, יפעל כל הזמן. תרשה לי לא לחשוף כוונות אופרטיביות עתידיות".

במענה לשאלה בנושא המצב הביטחוני בצפון אמר כי "אנחנו דרוכים ומוכנים, אני לא מוכן שחיילי צהל יפגעו ואני לא מוכן שהפעילות בלבנון וסוריה תיפסק ונעשה כל מה שידרש לוודא את הביטחון של אזרחי ישראל. מי שיפגע בחיילי צה"ל ייפגע פגיעה קשה מאוד".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture