נתניהו: "אני לא זוכר שמאז הקמת הממשלה דיברתי על גנץ ככה – צריך לשלב ידיים"

ראש הממשלה חתם את הדרמה הפוליטית והודיע כי יתמכו בכל מקרה בחוק שימנע את פיזור הכנסת, אך תקף: "כחול לבן שהסכימו בהתחלה לפשרה אח"כ ברחו ממנה, הוסיפו דברים". עוד תקף: "אי לא שומע פעם אחת שמפסיקים את ההתקפות הבלתי פוסקות עליי ועל הליכוד מתוך הממשלה". המשמעות: המחלוקת על המינויים הבכירים ועל תקנון הממשלה תימשך

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) כי "אני עדיין חושב שזה חוסר אחריות ללכת לבחירות כשאין לנו מסדרת תקציבית מאושרת, כשאנחנו ערב פתיחת שנת הלימודים, ולכן הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב. אני אמשיך לעשות את הדבר הנכון, למנוע בחירות מיותרות כשלא צריך, ואני מקווה שגם אחרים ינהגו ככה".

הוא הוסיף כי "הדבר האחרון שמדינת ישראל זקוקה לו עכשיו זה בחירות. ולכן אני הודעתי אתמול שאני מקבל את הצעת הפשרה של ח״כ האוזר על שני חלקיה – גם דחיית התקציב, וגם הקמת ועדת מינויים משותפת. גם הודעתי שאני לא אשתתף במינוים של היועמ״ש, פרקליט המדינה ומפכ״ל המשטרה. לצערי, כחול לבן שהסכימו בהתחלה לפשרת האוזר אח"כ ברחו ממנה, הוסיפו כל מיני דברים, שינו כל מיני דברים".

לאחר מכן אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת בכנסת כי "החלטתי כיצד להעביר את ההחלטה שנעביר עכשיו כדי להבטיח שלא יהיו בחירות כי זה חשוב לעתיד ולהווה של מדינת ישראל. זה קשה מאוד לעשות את זה כשמתוך הממשלה תוקפים את ראש הממשלה. אני לא זוכר שמאז הקמת הממשלה דיברתי על בני גנץ במונחים כאלה. אני לא שומע פעם אחת שמפסיקים את ההתקפות הבלתי פוסקות עליי ועל הליכוד מתוך הממשלה".

"אבל אני חושב שמה שצריך עכשיו זה לשלב ידיים מול האתגרים והמשימות שלנו. זה מה שאני עושה כל חיי למען המדינה שלנו למרות התקפות בלתי פוסקות מהתקשורת ומיריבים פוליטיים, גם מתוך הממשלה. אני חושב שעכשיו צריך לעשות את מה שחשוב לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל, דברי ראש הממשלה.

המשמעות היא שהמחלוקת על המינויים הבכירים ועל תקנון הממשלה תימשך גם לאחר אישור החוק. עם זאת, אם החוק אכן יאושר – הכנסת תקבל 120 ימים נוספים ללא בחירות. נתניהו פרסם את הסרטון דקות אחדות לפני ההצהרה לתקשורת של ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ.

המגעים בין כחול לבן והליכוד הופסקו בצהריים על רקע דרישת הליכוד להעביר עוד לפני ההצבעה החלטת ממשלה מהירה שתבטיח שלא ימונו בכירים בשירות הציבורי כגון יועץ משפטי לממשלה. לפי עיקרי פשרת האוזר, תוקם מיידית הוועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים שעליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני. עד קבלת מסקנות של ועדה זו – יוקפא המצב הקיים ולא יבוצעו מינויים.

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר אמר כע "עצרנו את הטירוף ושוב מנענו בחירות. אנו מברכים את כל חלקי הקואליציה שהודיעו על תמיכתם בחוק של דרך ארץ למניעת בחירות רביעיות. ניתן לפתור המחלוקות בחודשים הקרובים, לשקם את האמון ולאחד שורות אל מול אתגרי הבטחון הכלכלה והבריאות. זו דרכה של דרך ארץ. וזו צריכה להיות דרכה של ממשלת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture