צילומסך מתוך דף הפייסבוק הרשמי

בשל מצבו הבריאותי: ראש ממשלת יפן שינזו אבה הודיע על התפטרותו

ראש הממשלה היפני הודיע כי יפרוש מתפקידו בשל החמרה במצבו הבריאותי: "לא הייתי רוצה שמחלתי תשפיע על תהליך קבלת ההחלטות", אמר. שינזו אבה בן ה-65, שמכהן בתפקיד זה שמונה שנים, סובל ממחלת מעי דלקתית שהחמירה בתקופה האחרונה, במהלכה אושפז כמה פעמים. מדד הניקיי ירד ב-2% אחרי הפרסום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש ממשלת יפן שינזו אבה התפטר היום (שישי) בשל התדרדרות במצבו הבריאותי. בהודעה שמסר ציין כי מצבו הבריאותי החל להדרדר במהלך חודש יולי וזאת בשל מחלת המעי הדלקתית ממנה הוא סובל. אבה ציין כי לא רצה שבעיותיו הבריאותיות "יפריעו ביישומן של החלטות חשובות". הוא הוסיף: "אני מצטער שאני פורש מתפקידי באמצעה של מגפת הקורונה".

אבה הסביר כי הוא סובל ממחלה כרונית שהתפרצה מחדש, וכי מצבו הבריאותי החל להחמיר לפני כחודש. בתקשורת היפנית נפוצו השערות שמדובר במחלת קוליטיס כיבית (מחלת מעי דלקתית). הוא סבל ממחלה זו כבר בכהונתו הראשונה, לפני יותר מעשור, וההתפרצות ההיא תרמה אז להחלטתו להתפטר מראשות הממשלה אחרי שנה אחת בלבד בתפקיד. ביום שני הגיע אבה בפעם השנייה זה שבוע לבדיקות בבית החולים.

אבה השמרן שחזר לכהונה שנייה בדצמבר 2012, שבר בתחילת השבוע הוא את השיא לכהונה הרצופה הארוכה ביותר בתפקיד. עד כה, החזיק בשיא קרוב משפחתו איסאקו סאטו, ששבר אותו לפני חצי מאה. שיעורי התמיכה בו ירדו לאחרונה לאחת הרמות הנמוכות ביותר מאז תחילת כהונתו, בין היתר בשל אופן טיפולו במשבר הקורונה. נושא נוסף שהשפיע על רמת התמיכה בו, הוא שערוריות הקשורות בחברי מפלגתו.

כבר בשנת 2007, שנה בלבד לאחר שנכנס לתפקיד ראש הממשלה, הוא התפטר מתפקידו – בין היתר בשל מחלה זו. כאשר התמנה לראש ממשלה בפעם השנייה בסוף 2012, אבה אמר שהוא מסוגל לשלוט בתסמיני המחלה באמצעות תרופות שלא היו זמינות בתקופת כהונתו הראשונה. לאחרונה, כשנצפה יוצא ונכנס מבתי חולים, הוא לא ציין אם עושה זאת בעקבות המחלה, שהשפיע עליו כבר מאז שהיה נער.

הצהרתו של אבה אישרה דיווחים שפורסמו מוקדם יותר היום על כוונתו המסתמנת לסיים את תפקידו. מוקדם יותר היום, הוא הודיע על החלטתו לחברי מפלגתו. הירושיגה סקו, בכיר במפלגה הדמוקרטית-ליברלית, אישר זאת בשידור חי בתחנה. ברקע ההתרחשות, מחירי המניות בטוקיו צנחו, בעוד הין התחזק.

הבוקר דווח כי אבה החליט לפרוש מתפקידו, ואף הודיע על כך לבכירי מפלגתו. בסוכנות הידיעות המקומית "ג'יג'י" דווח כי אבה אמר שלא רצה לגרום לצרות על ידי פרישה פתאומית, אך מחלת הקוליטיס שממנה הוא סובל כבר שנים החריפה. עוד אמר ראש הממשלה היפני כי מצבו הרפואי בסכנת החמרה.

אבה ייזכר כמנהיג שהצליח, חרף קשיים מרובים, להצעיד את הכלכלה היפנית קדימה אך גם כמנהיג שליבה רגשות לאומנים, חידש את התעצמותה הצבאית של יפן לאחר יותר מחצי מאה של מדיניות פצפיסטית והעלה מהאוב סוגיות מתקופת מלחמת העולם השנייה כשביקר במקדש לזכר חיילים שנהרגו במהלך הכיבוש היפני של מדינות מזרח אסיה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture