Olivier Fitoussi/Flash90

השר כץ על התפטרות מרידור: "מהלך נכון ומתבקש – פעל באופן בוטה נגד הממשלה"

שר האוצר הגיב להתפטרות ראש אגף התקציבים במשרד האוצר: "מתוך שיקולים פוליטיים צרים החל מרידור לפעול באופן בוטה וגם פומבי נגד מדיניות הממשלה ונגד המדיניות שהובלתי במשרד האוצר". גנץ: "מרידור הוא איש מקצוע מסור ומנוסה - עזיבתו מצערת". הנשיא ריבלין: "הצעד הקשה בו נקט, והמשמעויות הנובעות ממנו, מדאיגים אותי מאוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב הערב (ראשון) להתפטרותו של ראש אגף התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור שפרסם גם מכתב חריף על אופן התנהלותו של השר: "מאז כניסתי לתפקיד הענקתי גיבוי רחב לצוות המקצועי באוצר ובכללו לשאול מרידור, כפי שעשיתי בכל תפקידי בעבר. לצערי לאחרונה מתוך שיקולים פוליטיים צרים החל מרידור לפעול באופן בוטה וגם פומבי נגד מדיניות הממשלה ונגד המדיניות שהובלתי במשרד האוצר, ולכן פרישתו מתפקיד ראש אגף התקציבים היא מהלך נכון ומתבקש. בכוונתי להביא בהקדם מחליף ראוי ומקצועי לתפקיד שיסייע לי ולממשלה בקידום המדיניות הכלכלית בתקופה מאתגרת זו".

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון: "מודה בשם הבנק לשאול. סמוך ובטוח ששר האוצר ימנה במהרה מחליף או מחליפה ראויים לתפקיד חשוב זה בעת הנוכחית. בנק ישראל הדגיש לכל אורך התקופה האחרונה שהשווקים הפיננסיים ישפטו את כלכלת ישראל לא רק לפי מספר כזה או אחר, אלא גם לפי אופן ההתנהלות של הממשלה. דירוג האשראי של מדינת ישראל אינו תלוי באדם כזה או אחר, בכיר ככל שיהיה. לכן, מבלי קשר לאירוע זה, חשוב שהממשלה תשמר התנהלות אחראית, ותאשר תקציב מסודר לשנת 2021 בהקדם האפשרי".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לסערה במשרד האוצר וכתב בטוויטר: "ראש אגף התקציבים שאול מרידור הוא איש מקצוע מסור ומנוסה שתרם רבות לכלכלת ישראל במסגרת תפקידו, ידע לראות את האנשים דרך המספרים וידע לעבוד עם המספרים לטובת האזרחים. הוא עשה זאת בתקופה כלכלית מורכבת ועזיבתו מצערת. אני בטוח שעוד יתרום רבות לכלכלה הישראלית".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בתגובה להודעת מרידור כי "אני מצר מאוד על התפטרותו של שאול מרידור מתפקידו כראש אגף התקציבים במשרד האוצר. הצעד הקשה בו נקט, והמשמעויות הנובעות ממנו, מדאיגים אותי מאוד. שאול הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, ואחד ממשרתי הציבור המסורים מולם זכיתי לעבוד בשנים האחרונות".

הנשיא ריבלין הוסיף כי "בכל סוגיה שהבאתי לפתחו, ידע שאול לפעול למען יצירת פתרון מקצועי ואחראי, ומתוך תפיסה שקולה ועניינית. בימים אלה יותר מתמיד, דרושה לישראל פקידות ציבורית מקצועית וחזקה, שעובדת יחד עם הדרג הנבחר למען חילוץ העם והמדינה מהמשבר הקשה שפוקד את העולם כולו".

ראש האופוזציה יאיר לפיד בתגובה להתפטרות ראש אגף התקציבים: "התפטרותו של שאול מרידור היא לא תמרור אזהרה אלא אזעקת אמת. כפי שהזהרנו, כלכלת ישראל הפכה לאיזור אסון. הניהול הכלכלי של משבר הקורונה הוא מחדל בסדר גודל של יום כיפור. ככה לא מנהלים כלכלה במשבר וככה לא מנהלים מדינה. זוהי רשלנות פושעת של חבורת פוליטיקאים חסרי אחריות שעסוקים רק בעצמם".

שר החוץ גבי אשכנזי: "החלטת שאול מרידור להתפטר בתקופה כלכלית קשה ומורכבת מצערת מאוד. מהיכרותי עם שאול, מדובר באיש מקצוע מסור ומנוסה שתרם רבות לכלכלת ישראל במסגרת תפקידו ואני בטוח שעוד יתרום לכלכלה רבות. מצבנו לא מאפשר לנו לפגוע בכלכלת ישראל ואזרחיה. חובה לפעול עכשיו להעברת תקציב לשנת 2021 ללא דיחוי".

שר המשפטים אבי ניסנקורן מ'כחול לבן': "שאול מרידור הוא איש מקצוע מצויין (הגם שלא תמיד ראינו עין בעין, הכרתי תמיד בערכו ובמחויבותו לציבור). מרידור תרם תרומה גדולה לכלכלת ישראל והצטערתי לשמוע על עזיבתו. בתקופה של משבר כלכלי עמוק, נסיון כמו שלו הוא נכס חשוב. מאחל לו ולנו שימשיך לשרת את הציבור בהמשך דרכו. בהצלחה שאול".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב הגיבה הערב לסערה במשרד האוצר וגיבתה את השר כץ אמר כי "הגיע זמן משילות. עלינו לעמוד איתנים מול הניסיון של פקידים לקבוע את המדיניות במקום ליישם אותה. נבחרנו כדי למשול ולקדם מדיניות – עם מלוא הסמכות והאחריות. פקיד בכיר ככל שיהיה, שאינו מוכן להתיישר לפי הכלל הזה – טוב שיתפטר".

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוזכר במרומז במכתב ההתפטרות של מרידור בעקבות הכינוי "מחבלים" נגד פקידי משרד האוצר, כתב הערב: "‏אתם קולטים באיזו דיקטטורה פקידותית אנחנו חיים?!? באיזו עוד מדינה בעולם התפטרות של פקיד פותחת חדשות? אותן חדשות אשר מתעלמות לחלוטין מהביקור בישראל של היועץ הבכיר של טראמפ בארץ, ונסיעתו מחר בטיסה ישראלית מסחרית, ראשונה אי פעם בהיסטוריה מישראל לאיחוד האמירויות הערביות".

שר התקשורת יועז הנדל מ'דרך ארץ' שבגוש כחול ללבן אמר כי "‏שאול מרידור משרת ציבור נאמן. צר לי על התפטרותו. גם בלי הודעתו ברור שנתניהו חייב לפעול עכשיו להעברת תקציב לשנה ויותר. עיכוב פוליטי משמעותו פגיעה בכלכלה".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד אמר כי "אני מברך את שאול מרידור על התפטרותו. אין זה ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפעל נגד מדיניות השר ויחזיק בתפקידו כבן ערובה. אני תקווה שעוד כמה ילכו בעקבותיו. ההתפטרות תאפשר לרה"מ ולשר לתפקד ביתר קלות ולהוציא לפועל את מדיניותם. אני מחזק את ידי שר האוצר מול המתקפות הפומביות נגדו".

כזכור, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, הודיע הערב על התפטרותו מהתפקיד. "במשך החודשים האחרונים, וביתר שאת במהלך השבועות האחרונים, היכולת לבצע את תפקידי כראש אגף התקציבים הפכה לבלתי אפשרית", כתב מרידור במכתב התפטרות חריף לשר האוצר ישראל כץ.

"לצערי, אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים באגפים השונים במשרד האוצר ובמשרדי הממשלה האחרים לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות – לגבש, להציע, לנתח ולבקר צעדי מדיניות אשר יאפשרו למשק הישראלי לצלוח את תקופת המשבר הכלכלי הקשה הפוקד אותו, לצד תמיכה במאמץ הלאומי לטיפול יעיל במגפת הקורונה".

"שירתתי תחת שרי אוצר רבים – התנהלות כמו זו שמתרחשת היום לא ראיתי מימיי. היכולת לבצע את תפקידי הפכה לבלתי אפשרית", כתב עוד ראש אגף התקציבים במכתבו. בהמשך דבריו אמר הבכיר היוצא כי "איני יכול לתת יד להתנהלות קלולקת המתקיימת בחודשים האחרונים, שכל אזרחי ישראל ישלמו עליה בשנים הבאות מחיר כבד".

"אין עוררין כי תפקיד הדרג המדיני, ובו שר האוצר, הוא לקבל את ההחלטות ולעצב את המדיניות, אך באותה נשימה מושכלות היסוד בקבלת ההחלטות מורכבות של הממשלה הן כי קבלת החלטות כזו נסמכת על עבודת מטה מקצועית של דרכי מקצוע, הנסמכים על ידע רב, על נתונים, ועל ניתוח של ההשלכות לצעדי מדיניות שונים".

ראש אגף התקציבים המתפטר המשיך לתקוף את שר האוצר: "בימים בהם אין תקציב מדינה מאושר נדרשת הקפדה יתירה על הובלה של מדיניות כלכלית אחראית הנשענת על עבודת מטה מקצועית. במקום זאת, תהליכי קבלת החלטות בימים אלה מתאפיינים בקבלת החלטות המשופעת מאינטרסים צרים, לא עניינים, לצד השתקת הדרג המקצועי, רמיסת הכלים והכללים התקציביים שהיו נר לרגליהם של מנהלי הכלכלה הישראלית עשורים רבים".

ראש אגף התקציבים אף תקף את שר האוצר אישית. "אני שואל את עצמי מזה תקופה מהו הדבר הנכון לעשות. גם כשהיו כאלה שכינו אותי ואת חבריי 'מחבלים' וניסו לייצר דה-לגיטימציה לדעות מגוונות בשירות הציבורי – התקפות בהן לא זכינו לגיבוי ממך – עמדתי איתן", כתב מרידור. "גם כשהמאבק הפך אישי ומכוער, תוך שימוש ברשתות החברתיות ובשופרות שונים, היה לי ברור שהמתקפות נגדי מתגמדות לעומת החשיבות שאני מייחס לשליחות הציבורית אותה מילאתי בימים לא פשוטים לכלכלה הישראלית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התפטרותו של מרידור טובה גדולה לבני ישראל !!!
רואים לפי המגיבים לאן הם משתייכים לבני ישראל או לשונאי ישראל …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture