קובי גדעון / לע"מ

נתניהו: "הזמנו את איחוד האמירויות לישראל – נקבל אותם עם שטיח אדום" • צפו

על רקע הטיסה ההיסטורית של המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות, אמר ראש הממשלה כי "ביקשתי מהמשלחת שלנו לעבוד כמה שיותר מהר כדי לחתום על הסכם שלום רשמי". על עסקת מטוסי ה-F-35: "אשמע מה שיש לטראמפ לומר". עוד הוסיף: "לא נלך לסגר כללי לפני שנגיע ל-700-800 חולים קשים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי הזמין משלחת של בכירים מאיחוד האמירויות הערביות להגיע לבקר בישראל. במסיבת עיתונאים שערך בלשכתו בירושלים לאחר נחיתת המשלחת הישראלית-אמריקנית באיחוד האמירויות הערביות בטיסה המסחרית הראשונה מישראל, בירך נתניהו על נרמול היחסים בין המדינות. "זהו יום היסטורי. יום שמח לכל אזרחי ישראל, יום של ניצחון, דוקטרינת שלום תמורת שלום".

"אני שוחחתי היום, לפני כמה דקות, עם חברי המשלחת שלנו לאבו-דאבי. בהנחייתי, ראש המשלחת, מאיר בן שבת, הזמין את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל. אני יכול להגיד לכם שאנו נקבל אותם עם שטיח אדום כפי שהם קיבלו אותנו. אני שוב מסתכל על זה, כשראיתי את מטוס אל-על נוחת באבו-דאבי באור יום, וראיתי את הדגלים שלנו מונפים – התרגשתי והרגשתי גאווה אדירה. אני בטוח שכולכם, בלי יוצא מן הכלל, חשתם אותו הדבר ובטוח הרגשתם שזה יום מיוחד וזה תחילתו של עידן חדש בתולדותינו".

"אני פעלתי למען היום הזה רבע מאה שנים, 25 שנים. אני חייב להגיד לכם שגם לי זה רגע אישי ולאומי שמתחברים ביחד. לפני 25 שנים כתבתי בספרי "מקום תחת השמש" את הדברים הבאים: ״קיימת אפשרות של שלום שאינו כרוך בוויתורים מסוכנים מצידה של ישראל. שלום הנשען על הרתעה ישראלית מתמדת, שלום המבוסס על חיזוק גובר והולך של עוצמתנו. אם בדור הבא יגיעו הערבים לכלל הכרה שישראל שוכנת לבטח במזרח התיכון ושהיא עתידה להישאר בו לעד, ייתכן שיתחולל מהפך פסיכולוגי בעמדתם של מדינות ערב לגבי זכות קיומה של ישראל".

כתבתי: "אני מאמין שלא לנצח יטיחו הערבים את ראשם בקיר. מדינת ישראל שבה יחיו 8 או 10 מיליון יהודים בעוד כמה עשרות שנים, תוכל ליהנות משגשוג, מתנופה, מעצמאות. דווקא משום שהמדינה היהודית תתחזק כל כך, ייאלץ בסופו של דבר רובו של העולם הערבי לעשות עמה שלום-אמת". והוספתי אז: ״תפיסה זו מנוגדת בתכלית לתפיסה הרווחת, שגורסת שישראל תשיג שלום רק אם תפייס את הערבים בוויתורים מרחיקי-לכת שיחלישו אותה ויצמצמו אותה. אדרבא, שלום בר-קיימא יושג רק אם ישכנע העם היהודי את הערבים, שעימם ובצידם הוא חייב להתקיים, שכאן הוא נמצא וכאן יישאר״.

"את הדברים האלה כתבתי לפני רבע מאה שנים ומאז אני פועל ללא לאות במצפן ומפה, ברורים כדי להשיג אותם. כתבתי את זה מתוך ידיעה ששלום עושים עם החזק, ושעוצמה כלכלית מביאה לעוצמה צבאית שהופכת לעוצמה מדינית".

"אני אענה לכל השאלות שלכם, אבל תרשו לי לרגע לקחת פרספקטיבה ולהגיד לכם: היינו צריכים להפוך את ישראל למדינה מאוד חזקה. הדבר הראשון שהיינו צריכים לשנות זה את הכלכלה הריכוזית, הסוציאליסטית, הבירוקרטית שלה, לכלכלה כמה שיותר חופשית. לכן כשנבחרתי שנה לאחר שכתבתי את הדברים האלה, עמדתי בקונגרס בוושינגטון בנאום הראשון שלי שם, ואמרתי שאנחנו נפסיק את הסיוע הכלכלי האמריקני לישראל, שהגענו לבגרות, שאנחנו נהפוך את ישראל לכלכלת שוק חופשי שיכולה לעמוד לבד מול כלכלות העולם. זה בדיוק מה שעשינו".

"הדבר הראשון שעשיתי, כשחזרתי לארץ, ביטלתי את ההגבלות על מטבע חוץ – דבר ראשון. התנגדות רבה מאוד של הפקידים, דרך אגב, גדולה מאוד. ביטלתי את ההגבלות של מטבע חוץ ואחרי זה צמצמתי את המיסים באופן דרמטי והוספנו תחרות, וביטלנו קרטלים ועשינו את כל אותם דברים שהפכו את ישראל למעצמת הייטק. הסטארט-אפים לא יכולים לפעול כאן עם 75% או 68% מס שולי – זה אבסורד. שינינו את ישראל, הפכנו אותה קודם כל לכלכלה חזקה. זה יצר את הטכנולוגיה החזקה שיצרה כמובן את היכולת הצבאית החזקה שלנו".

"אבל לא די בזה, כי עוד דבר עשינו ב-25 השנים האלו – הובלנו את המאבק נגד התחמשותה הגרעינית של איראן. הגענו אל היום הזה מפני שהלכתי בשליחותכם, אזרחי ישראל, והתייצבתי בכל העוצמה נגד איראן. הלכתי לקונגרס האמריקני, שוב מול שני הבתים, ודרשתי לבטל את הסכם הגרעין".

"אני רוצה להסביר לכם שהעוצמות האלה הן שהניחו את היסודות למערכת יחסים אחרת לגמרי עם מדינות רבות באזור וגם מחוץ לאזור. הם הניחו את היסודות ליום ההיסטורי הזה שאנחנו עכשיו חווים אותו. יש הרבה דברים עליהם אני לא יכול לספר לכם עדיין, אבל אני מאמין שהם ייצאו לאור במהלך הזמן. אבל אתם יכולתם לראות את השינויים בעצמכם – חלק מהם, את קצה הקרחון – יכולתם לראות בשנים האחרונות".

"במרץ 2018 הייתה טיסה ראשונה של 'אייר-אינדיה', חברת התעופה ההודית, מעל שמי סעודיה למדינת ישראל. יום-יום אזרחים ישראלים טסים מעל שמי סעודיה, עדיין לא במטוס ישראל ישראלי – עד היום, זה השתנה. באוקטובר 2018 ביקרתי ביקור רשמי בעומאן בהזמנתו של הסולטן המנוח קאבוס. בינואר 2019 נפגשתי עם נשיא צ'אד, מדינה מוסלמית גדולה מאוד באפריקה וחידשנו את היחסים שם. בפברואר 2019 נפגשתי באוגנדה עם ראש המועצה הריבונות של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן. עשרה ימים מאוחר יותר הייתי בוועידת ורשה, יחד עם נציגים של חצי תריסר מדינות ערביות – ביקור בגלוי, דיון בגלוי. באוגוסט 2020, לפני ימים אחדים, קיימתי שיחת ועידה עם ידידנו הנשיא טראמפ וראש האמירויות, הנסיך מוחמד בן זאיד. היום חזינו בטיסה ההיסטורית המסחרית הגלויה הראשונה של ישראל מעל סעודיה לאבו-דאבי".

"זהו ביקור הכנה חשוב ביותר. ביקשתי מהמשלחת שלנו לעבוד כמה שיותר מהר כדי להכשיר את האפשרות להגיע ולחתום הסכם שלום רשמי בקרוב בוושינגטון. כרגע, המשלחת שלנו דנה עם המקבילים שלה בפתיחת קווי תעופה ישירים, באשרות מבקרים לישראלים, במסחר ובחדשנות, בפתיחת נציגויות, בשיתוף פעולה בנושא הקורונה ועוד הרבה תחומים אחרים. כי זה יהיה שלום אחר".

"זה יהיה שלום חם משום שהוא מבוסס על שיתוף פעולה בתחום הכלכלי עם כלכלה יזמית דומה לשלנו, עם יכולות כלכליות גדולות מאוד, עם כסף גדול שמחפש גם אפיקי השקעה. בפעם הראשונה מדינת ישראל, שקיבלה השקעות מכל העולם, הולכת לקבל השקעות במזרח התיכון, מתוך המזרח התיכון – זה שינוי עצום. זה שלום שמייצר מקומות עבודה, שמעודד יזמות, שמרחיב את הכלכלה שלנו ושל איחוד האמירויות. זה שלום שמקרב בין שני העמים. יש מפגשים עם מנהיגים. אני נפגש עם הרבה הרבה מנהיגים בעולם הערבי והמוסלמי. הרבה יותר ממה שאתם חושבים. אבל זהו שלום שיאפשר מפגשים ישירים, בלתי אמצעים, בין אזרחי ישראל לאוכלוסייה של אותן מדינות – זה דבר עצום. זה שלום תמורת שלום".

"משלום תמורת שלום אני רוצה לעבור רגע לשלום כיתה א'. מחר תיפתח מערכת החינוך, זה הישג שהוא לא מובן מאליו בתקופת הקורונה. אנחנו פותחים אותה, זה לא דבר פשוט. יש שם בעיות לוגיסטיות ויש שם בעיות אנושיות. רעייתי עכשיו סיפרה לי שהיא באה מפגישה מאחד מבתי הספר בירושלים עם המנהל ועם ההורים ויש שם בעיה, משום שילדים קטנים שבאים לכיתה א', הם באים מהגן – הם רגילים שמחבקים אותם, וזה בדרך כלל מה שהמורות והמורים עושים בכיתה א', אבל אי אפשר לחבק אותם. הייתי מציע להם להגיד ככה: 'רצינו לחבק אתכם, זה מה שהיינו עושים, אבל אנחנו לא יכולים'. להסביר לילדים שהולכים לעבור מעבר לא פשוט, אבל אני בטוח שאנחנו נתגבר על הבעיות האלה ואחרות. זה הישג חשוב מאוד למערכת החינוך של ישראל".

"מכאן אני הולך אל קבינט הקורונה כדי לקבל את ההחלטות הסופיות, הבטוחות ביותר, לפתיחת שנת הלימודים – שישמרו על הילדים שלנו. אנחנו קבענו מראש שנקבל את ההחלטה לגבי הערים האדומות בערב לפני פתיחת הלימודים, זה בדיוק מה שאמרנו שנעשה ואנחנו עושים. אמרנו את זה כדי שיהיו כמה שפחות ערים אדומות וכמה שיותר כיתות פתוחות, כי אנחנו דואגים גם ללימוד של הילדים וגם לכלכלה שלנו. לשמחתנו, אני יכול להגיד, ברוב הערים בשנת הלימודים הכיתות ייפתחו, בתי הספר יפעלו".

"אני רוצה לאחל מכאן לכל תלמידי ישראל – שנת לימודים מוצלחת, בטוחה ופורייה. תרחיבו דעת, תלמדו, תתקתקו ספרים, לא 'טיקטוק'. אני מתרגש יחד אתכם, אני מאחל לכם ולכולנו הצלחה".

קובי גדעון / לע"מ

על הוויתור הזמני על הריבונות אמר: "החלת הריבונות בתכנית טראמפ אומרת שלא יהיו עקירות של יישובים ושל אזרחים. הישראלים נשארים במקומם. לפי התכנית הזו יש שטחים נרחבים שיהיו תחת ריבונות ישראל. הנושא הזה לא סולק, לא הולכים להקים מדינה פלסטינית על-ידי פירוק ההתנחלויות וחזרה לקווי 67'. ההיפך הגמור מזה מופיע בתכנית טראמפ".

בעניין האפשרות של עסקת מכירת מטוסי F35 לאיחוד האמירויות אמר נתניהו: "ה-F35 לא היה חל מהעסקה, אין לי מה לחדש לכם. בביקור הזה היועץ לביטחון לאומי האמריקני אמר שארצות הברית מחויבת באופן מוחלט לשמירת היתרון האיכותי של ישראל, ונעשה זאת גם עכשיו".

ערב לפני פתיחת שנת הלימודים החדשה, אמר נתניהו כי פתיחתה מחר "לא מהווה הישג של מובן מאליו בתקופת הקורונה. ישנן בעיות לוגיסטיות ואנושיות משום שילדים שרגילים שמחבקים אותם, אי אפשר לחבק אותם כעת. אני בטוח שנתגבר על בעיות כאלה ואחרות". הוא ציין כי קבינט הקורונה יתכנס מאוחר יותר כדי לקבל את החלטות הסופיות בנוגע לפתיחת שנת הלימודים בערים האדומות: "לשמחתנו, אני יכול לומר שהכיתות ייפתחו ובתי הספר יפעלו ברוב הערים".

נתניהו התייחס בהצהרה למערכת היחסים עם הממונה על הקורונה, וגם לרף שבו יוטל סגר. "העבודה עם פרופ' גמזו היא טובה, הדבר המרכזי שגמזו אמר זה שצריך להמתין עד שיש לי אינדיקטור יסודי לפני שמפעילים סגר", אמר. "הדבר הזה הוא דבר שצריך לשקול אותו ברצינות. מה רמת התחלואה שבה אתה עובר שלב? מדובר על 700-800 חולים קשים ואנחנו פחות או יותר חצי מזה כרגע".

בהמשך נתניהו התייחס גם לדברים החריפים שאמר הפרופ' גמזו מוקדם יותר היום בנוגע לפתיחת שנת הלימודים וציין: "מעריך את עבודתו של הפרויקטור, דיברתי איתו היום, יש מתח טבעי בין שר החינוך שרוצה שהכול ייפתח. אבל יש בערים האדומות שאלה, שאנחנו תכף נפתור את זה. אף אחד לא צריך להתפטר צריך לפתור את זה ואנחנו נפתור את זה. קבענו מראש שנקבל את ההחלטה לגבי הערים האדומות בערב לפני פתיחת להלימודים, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture