בהשתתפות רבני העיר: במעמד רב רושם הוכתר הגאון רבי אביגדור גרוס לרב שכונת רמב"ש ד'

הרה"ג ר' אביגדור גרוס שליט"א מונה לרב השכונה - רבני העיר: אין ספק כי בכישוריו הרבים יצליח לרומם את השכונה בדרכי התורה והיראה • נעיצת יתד והנחת אבן פינה היסטורית לבניינה הרוחני של רמה ד' ולקהילה הכלל חסידית בשכונה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יום רביעי האחרון, ליל א' דר"ח אלול, התרגשות ניכרת בשכונה החדשה שזה עתה מתחילה להתאכלס – רמת בית שמש ד'. תושבי המקום לצד תושבים עתידיים מתאספים גם יחד, לקראת נעיצת יתד והנחת אבן פינה היסטורית לבניינה הרוחני של השכונה.

מה נכבד היום הזה, אחר בירורים והמלצות של רבני העיר, הוחלט פה אחד להכתיר את הרה"ג ר' אביגדור גרוס שליט"א לשמש כרב בשכונת רמה ד'.

הרב אביגדור שליט"א ידוע ומוכר בציבור החסידי כמו"ץ מפורסם, ראש כולל, ופה מפיק מרגליות, שזכה להעביר תחת ידו אלפי אלפי תלמידים (ראה מסגרת נפרדת).

עלו ובאו לרמה ד' הרבנים הגאונים שליט"א: הרב נתן הכהן קופשיץ – מרא דאתרא מנוחה ונחלה, כ"ק אדמו"ר מקאסן, הרב קלמן ווייס – מו"ץ דחסידי ויז'ניץ והעד"ח, הרב יואל דוד שפיגל – רב דקהילת נצח ישראל, הרב אהרן מרדכי גרין – מו"ץ דחסידי לעלוב, הרב בינדר – מו"ץ דחסידי צאנז, הרב יחיאל יהושע רבינוביץ – רב שכונת רמה ג'2. הרב מאיר נויפלד – מו"ץ דחסידי דושינסקיא בבי"ש, הרב אליעזר נייהוז – מו"ץ דחסידי דושינסקיא בירושלים ועוד.

את המעמד פתח הרב גרוס שליט"א, בדברים אודות גודל התפקיד, ומי יכול לקחת אחריות לכהן כרב, אך חזקה עליו דבריו מו"ר בעל שבט הלוי זיע"א שהדריכו קודם כניסתו לכהן כמו"ץ בבית ההוראה שתחתיו. ולבקשתו לקבל הדרכה כיצד לא להיכשל בדבר הלכה, השיב בשם הרה"ג ר' שלמה קלוגר זצ"ל שהיה מסיים את כל ספר התהילים דבר יום ביומו, בתפילה מיוחדת שהקב"ה ינחנו במעגלי צדק.

כן נושא הוא עתה תפילה, שסייעתא דשמיא תלווה את השכונה בכל צעד ושעל. וביקש מרבני העיר שיעתירו בעדו ובעד השכונה תדיר.

בסיום דבריו שיבח את עסקני השכונה, והקדיש ברכה מיוחדת לחבר מועצת העיר ויו"ר וועדת תכנון ובניה הרב שמעון גולדברג, שעומד הכן לכל צרכי הציבור החסידי, ועמל במיוחד למען העיר בכלליות ולמען בניין השכונה בגשם ורוח.

אחר נערך מעמד 'לחיים' ע"י הגר"נ קופשיץ שליט"א, שבירך את הנוכחים בברכת 'ישוב טוב', ובירך שתיה זו התחלה טובה לשכונה הגדולה, שעתידה להיות לעיר ואם בישראל, בדרך התורה והמסורה. כן הוסיף ברכה מיוחדת לרב, שיזכה להורות הלכה ותורה בקרב ישראל, ולהאריך ימים על ממלכתו.

אחר נשא דברים הרב אליעזר נייהוז, בדבריו עמד על היכרותו רבת השנים עם הרב החדש, והעיד על שקידתו המופלאה בתורה שלא עמלק"פ, הרבצת התורה לאלפי תלמידים בעיה"ק ירושלים ובביתר, ובירכו ברוב הצלחה בתפקיד החדש.

אמרי קודש זכו הנוכחים לשמוע מפי האדמו"ר מקאסן שליט"א, שהרחיב במעלת היום, בו אנו רואים כיצד עיר התורה והחסידות בית שמש הולכת ומתרחבת, ומתרבה בבעלי תורה ויראה שבאים מכל עבר לקבוע את מושבם כאן יחד עמנו.

דברים נרגשים נשא הרב קלמן ווייס שליט"א, בהם עמד על גודלה העצום של השכונה החדשה, העתידה להיות מקום מושבם של רבבות משפחות מסולתה ושמנה של היהדות החרדית, ועל הרב החדש – עליו בירר ושמע בימים אחרונים רבות, שאין ספק כי בכישוריו הרבים יצליח לרומם ולפאר את קרן התורה והחסידות בשכונה, ולהוות מגדלור לכל הסביבה.

התושבים הרבים שהגיעו גם הם למעמד, התרגשו לראות כיצד רבני העיר מקבלים את פני הרב החדש בחום והתלהבות, משוחחים עמו בידידות, וניכרת עליהם שמחה לקבל את הרב החדש שבוודאי יהיה אחד מהנושאים בעול לרומם ולפאר את פני העיר.

רבני העיר הודו במיוחד לעסקני השכונה, העמלים שלא על מנת לקבל פרס, בכדי להבטיח שהמקום יכונן על דרכי התורה והעבודה, וידורו יתחנכו בה רבבות אלפי ישראל לשם ולתפארת.

המעמד ננעל בריקוד לכבודה של תורה, והמשתתפים שבו לביתם בתחושות הוד נעלות שיעמדו בזיכרונם ימים רבים.


איש חי פעלים ורב תבונות

הרב אביגדור גרוס שליט"א ידוע ומוכר בציבור החרדי כתלמיד חכם מופלג לשם ולתהילה, כאיש יודע ספר ורב תבונות.

הרב גרוס שליט"א גדל בעיירת מאנסי שבניו יורק, והיה מקורב מאד לאדמו"ר מויז'ניץ מאנסי בעל ה'תורת מרדכי' זי"ע שהראה לו אותות אהבה וחיבה.

עוד בימי בחרותו זכה להיבחן אצל האדמו"ר זצ"ל על יו"ד ח"א קי"א סימנים, וקיבל ממנו היתר הוראה בכתב יד קדשו תחת הכותרת 'מתנה נתונה למזכרת אהבה' – דבר נדיר מאד!

כאשר עלה הרב לקבל את ברכתו של האדמו"ר מויז'ניץ מאנסי שליט"א בבית שמש לרגל התמנותו לרב השכונה, העיד הרבי כי בד"כ נמנע אביו זי"ע מלתת היתר הוראה, וכתב הסמכה נדיר זה הינו מאורע יוצא דופן, שמראה עד כמה גברה הערכתו של אביו לרבי אביגדור.

 

כמו כן קיבל היתר הוראה מאת רבני ארה"ב:

הרה"ג ר' אפרים פישל הרשקוביץ, הרה"ג ר' אהרן וידער, הרה"ג ר' חיים ישעיה קעניג, הרה"ג ר' שלום קרויז, הרה"ג ר' שלמה שווייצער, ורבנים נוספים.

לקראת נישואיו, עלה לארץ הקודש בה עלה והתייגע בתורה בכותלי הישיבות הק', ובהגיע פרקו נישא לבת הרה"צ אהרן גרינצוויג זצ"ל.

כאשר חיפש האדמו"ר מקאליב זצוק"ל איש מתאים למערך הכולל (כולל ערב המכיל כ250 אברכים 'שנה ראשונה', הלומדים במשך שנה את ההלכות ביו"ד ח"ב בצורה מתומצתת ובהירה), מצא את ר' אביגדור כמי שמתאים לעמוד בראש המערך. ואכן תחת ידו יצאו עם השנים אלפי אלפי אברכים שבזכותו למדו את ההלכות הנחוצות בשיטה ייחודית לקליטה מהירה.

החל משנת תש"ע החל רבי אביגדור לכהן כמו"צ בבתי ההוראה אצל תלמידי מרן בעל 'שבט הלוי' – הרה"ג ר' יעקב מאיר שטרן והרה"ג ר' שמואל אליעזר שטרן שליט"א, שהפליאו מאד את בקיאותו הנרחבת, ואת כוח הפסק שבידו.

כן מכהן כראש הכולל עיון הלכה הוותיק 'זינברגן' שבירושלים, הנודע בעילויים מופלגים ותלמידי חכמים שקבעו שם את מושבם.

כן הוציא תחת ידוו את הספר 'אור הצפון', ובו חידושי הלכה בהלכות שבת שנתבררו יחד עם הלומדים בכולל שבראשותו. הספר מעוטר בהסכמות נלהבות מגדולי ישראל.

בתקופה האחרונה, ביקשו תושביה העתידיים של רמה ד' מאת רבני העיר, שישימו איש על העדה, רב שינהיג את הציבור בענייני הלכה והנהגה, המליצו מיד על הרב גרוס שליט"א כמתאים לתפקיד, והרבו בשבחו כמתאים להנהגת הציבור, כת"ח מו"ץ ופוסק, נעים הליכות שידע להלך כנגד רוחו של כל אחד ואחד – דבר נחוץ מאד בשל האוכלוסייה המגוונת העתידה להתגורר בשכונה.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture