צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בעקבות הביקורת: נתניהו ביטל את המטוס הפרטי – יטוס עם כל המשלחת

ראש הממשלה החליט לוותר על הטיסה במטוס הפרטי ויטוס עם יתר חברי המשלחת. לשכת רה"מ: "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות וייתכן גם עם מדינות ערביות נוספות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו יטוס לטקס החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות, שייערך ביום שלישי הקרוב בבית הלבן, יחד עם כל המשלחת במטוס מרווח יותר – כך נמסר היום (שישי) מלשכת ראש הממשלה.

"כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות וייתכן גם עם מדינות ערביות נוספות, ראש הממשלה יטוס עם המשלחת במטוס מרווח יותר, עם סידורי הפרדה מחמירים כדי לשמור על בריאותו", נמסר.

בד בבד, הוחלט היום כי בניגוד להחלטה הקודמת, אל על היא זו שתבצע את טיסת הפמליה לבית הלבן, במקום ישראייר. זאת, ברקע הביקורת הרבה שנמתחה על הכוונה לאפשר לישראייר לבצע את הטיסה. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, אמר כי "ויתרנו על הטיסה למען השלום".

מוקדם יותר, ועד עובדי אל על הגיב בחריפות על ההחלטה: "החלטת ראש ממשלה לטוס במטוס של חברה זרה במהלך המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה של חברת אל על היא יריקה בפרצוף של 6,500 עובדים שיושבים בבית. אתה, שהבטחת לעובדים שלא תיתן לאל על ליפול, מפר ברגל גסה את ההבטחה. בעוד אתה ומשפחתך טסים במטוס פרטי, אלפי עובדים, שבהם נמצאים מצביעים שלך, הפכו לנזקקים ולא יודעים מה יגישו לשולחן החג בראש השנה".

בארגון הטייסים הישראלי אמרו כי "אנו, טייסי ישראל, ששירתנו את המדינה במלחמות – צריכים לשרת אותה גם בשלום. האיגוד מוחה על ההחלטה לפיה משלחת ישראלית רשמית תטוס לחתימת הסכם שלום היסטורי במטוס זר עם טייסים זרים, כאשר רוב טייסי ישראל בחל״ת".

אתמול נחשף ב'חדשות 13' כי ראש הממשלה מתכוון לצאת לוושינגטון לטקס החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות במטוס פרטי ובנפרד מן המשלחת הישראלית לאירוע. ב'וואלה' דווח כי סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה אלון חלווה, שהינו אחראי על ההתמודדות עם הקורונה במשרד ראש הממשלה, הוא שהנחה על הטיסה הנפרדת של בני הזוג נתניהו במטוס הפרטי.

עוד מתברר כי בני המשפחה יאיר ואבנר נתניהו יצטרפו לטיסה לארה"ב, וכי משפחת נתניהו תכסה את עלויות הטיסה שלהם. דובר משפחת נתניהו מסר כי "יאיר ואבנר נתניהו יצטרפו לטיסה לארצות הברית. משפחת נתניהו מכסה את עלויות הטיסה מכיסה, על פי התעריף המקובל שקובע חשב משרד ראש הממשלה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מפאת החשש שראש הממשלה ידבק בקורונה בטיסה בה יהיו יותר מ-70 איש, הנחו הגורמים המקצועיים שראש הממשלה יטוס במטוס נפרד שמדינת ישראל נוהגת להשתמש בו מעת לעת". היא הוסיפה כי "העלות הכוללת של טיסת שני המטוסים לוושינגטון היא 50% פחות מעלות הטיסה הקודמת לוושינגטון במטוס אחד".

בליכוד אמרו כי "השמאל והתקשורת מחפשים כל תירוץ להקטין את ההישג ההיסטורי של ראש הממשלה נתניהו ואף לסכן את בריאותו רק בגלל שהם לא מוכנים לסבול שהוא הביא ״שלום תמורת שלום״ ולא ״שלום תמורת שטחים״. ראש הממשלה נתניהו ימריא לפגישה עם נשיא ארה"ב ולהסכם שלום היסטורי שיביא למדינת ישראל רווחים מדיניים וכלכליים אדירים. השמאל והתקשורת ימשיכו להתעסק בשטויות בזמן שראש הממשלה ימשיך להביא הישגים אדירים לישראל ולעשות היסטוריה".

המשלחת צפויה להמריא מנתב"ג ביום ראשון, לכבוד טקס החתימה החגיגי על הסכם השלום עם איחוד האמירויות בבית הלבן. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יארח את הטקס, ובמעמד החתימה יהיה שר החוץ האמירותי, עבדאללה בן זאיד.

ב'ישראל היום' דווח כי נסיעת המשלחת לטקס החתימה החגיגי תתקיים תחת מגבלות חמורות. כל נוסעי המטוס יידרשו לעבור בדיקת קורונה בטרם עלייתם למטוס ויורשו לעלות רק אם יימצאו שליליים לנגיף. בטיסות תהיה הקפדה מיוחדת על שמירת רווחים בין הנוסעים וכל מי שינכח במטוס יידרש לעטות מסיכות במשך כל זמן הטיסה.

עם הגעתם לוושינגטון, חברי המשלחת הישראלית ישוכנו במלון אחד ויידרשו לשמור על תנאי קפסולה מלאים לאורך כל שהותם במקום. העיתונאים שיתלוו לטיסה, שבביקורים רגילים מועברים למלון אחר מזה של חברי המשלחת, ילונו הפעם באותו מלון שבו ישוכן נתניהו. נוסף על כך, חברי הפמליה לא יורשו לנוע בחופשיות בעיר, אלא יידרשו להישאר במלון לאורך כל הביקור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החברה הישראלית אינו יודע להכיר טובה וחבל שהגענו לכזה שפלות

מפיל עלינו סגר ובורח אם המשפחה שלו
כל הכבוד!?!?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture