צילום: פלאש 90

לראשונה: גנץ שוחח עם שר ההגנה של בחריין – הזמין אותו לביקור בישראל

לקראת טקס החתימה בוושינגטון: שר הביטחון שוחח עם מקבילו מבחריין ודנו בחשיבות ההסכמים בין בחריין וישראל ליציבות האזורית במזרח התיכון, ודנו גם בציפיותיהם לקיים קשר הדוק. בסיום השיחה גנץ הזמין את השר הבחרייני לישראל. השניים סיכמו להמשיך ולשוחח בעתיד.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון בני גנץ שוחח היום בטלפון עם שר ההגנה של בחריין, הגנרל עבדאללה בן חסן אל-נועימי, ודן עמו בשיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל למדינת האי, הממוקמת בין שתי האויבות האזוריות ערב הסעודית הסונית ואיראן השיעית. זו השיחה הראשונה בין השניים מאז ההכרזה על קידום הנורמליזציה בין שתי המדינות, עליה הוכרז לפני ימים אחדים.

סוכנות הידיעות הבחריינית דיווחה כי בשיחתם הודגשה חשיבות ההסכם בין המדינות ליצירת יציבות אזורית במזרח התיכון. השניים שוחחו על ציפיית המדינות לייסד שותפות בין משרדי הביטחון של ישראל ובחריין, שתסייע לשמור על הביטחון באיזור. עוד דווח כי גנץ הזמין את מקבילו לביקור רשמי בישראל והשניים הסכימו להמשיך את הדיאלוג ביניהם.

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס שוחח הבוקר עם השר לענייני תעשייה, מסחר ותיירות של בחריין, זייד בן רשיד אלזייני. השרים בירכו אחד את השני על הסכם השלום שייחתם מחר בוושינגטון, וסיכמו לחזק את הקשרים בין שתי המדינות על בסיס העקרון "שלום למען שגשוג". עוד סיכמו השניים להיפגש בהמשך במטרה להדק את שיתוף הפעולה בין משרדיהם. השרים הודו אחד לשני על השיחה החמה והביעו תקווה להמשך הנורמליזציה במזרח התיכון למען כלל אזרחי האיזור.

בתוך כך, שרת התפוצות עומר ינקלביץ' שוחחה עם חברת הפרלמנט היהודיה בבחריין, ננסי כדורי. "אחד היעדים ששמתי לי כשנכנסתי לתפקיד שרת התפוצות זה להגיע לקהילות יהודיות שאף אחד לא היה איתם בקשר עד היום. לא דמיינתי שתהיה לי הזכות לעשות זאת עם מדינות שלא היה להן קשרים עם מדינת ישראל", אמרה ינקלביץ' אחרי השיחה.

"הנה, לפני כחודש התחלנו לעבוד עם הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, והערב- זכיתי ליצור קשר ראשון גם עם הקהילה בבחריין באמצעות חברת הפרלמנט היהודיה ננסי כדורי. מצפה בכליון עיניים להתחיל לעבוד יחד. "עושה השלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל"", דברי שרת התפוצות.

כזכור, שר החוץ גבי אשכנזי שוחח בטלפון עם שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, בעקבות ההכרזה על ההסכם לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים. לפי הודעת משרד החוץ של בחריין, שני השרים הדגישו את חשיבות ההתקדמות בשיתוף הפעולה בין המדינות בכל התחומים כדי לשרת את האינטרסים המשותפים של המדינות וכדי לחזק את היציבות והביטחון באזור.

על פי הודעת משרד החוץ הבחרייני, במהלך השיחה דווח כי "השניים בירכו אחד את השני לרגל ההודעה על הסכם שלום בין ממלכת בחריין ומדינת ישראל שנרקם באמצעות שיחה טלפונית משולשת בין רה"מ, נתניהו, מלך בחריין חמד בין עיסא אל-ח'ליפה ונשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ". עוד דווח כי "השניים הדגישו את הצורך שבקידום היחסים ופיתוחם במגוון התחומים שישרתו את האינטרסים המשותפים לשתי המדינות, דבר שיחזק את היציבות והשלום באזור".

אשכנזי אמר כי "אני מחכה בקוצר רוח להמשיך ולעבוד יחדיו. ליחסים בין שתי המדינות משמעות אסטרטגית וכלכלית ואני בטוח שנוכל להמשיך ולשלב את מאמצינו, כדי לשמר את היציבות באזור ולהביא להישגים עבור 2 המדינות לרווחתם של אזרחינו. הם אלה שצריכים לעמוד במרכז העשייה שלנו. אני מודה לנשיא טראמפ וממשלו על המאמצים הבלתי פוסקים אשר הביאו להישג זה. מעורבות הממשל האמריקאי מצליחה להביא לשינויים דרמטיים ואסטרטגיים באזור, ועל כך העם בישראל אומר תודה".

ראש הממשלה החליפי גנץ אמר בצאת השבת כי "כל קידום של מהלך שיש בו שלום הוא עת ברכה. אני מברך את ראש הממשלה ואת מלך בחריין על קידום הנורמליזציה בין ישראל ובין בחריין, ומודה בשם כל אזרחי ישראל לנשיא טראמפ ולממשל האמריקאי על המאמצים יוצאי הדופן לבנות מזרח תיכון יציב יותר. הסדרת היחסים ביננו לבין שותפות באזור, מקדמת את היום בו המזרח התיכון יהיה מקום בטוח לכל יושביו. כשר הביטחון בצומת היסטורית וחשובה זו, אפעל ביחד עם חבריי, להיות שותפים בכל תהליך ולהגנה מתמדת על האינטרסים החיוניים והביטחוניים של מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture