January 19, 2016.

ערב ראש השנה תשפ"א: מניין האנשים בישראל עומד על 9.2 מליון – 74% יהודים

הלמ"ס מפרסמים נתונים חדשים על מצב האוכלוסייה במדינה. נולדו: "170 אלף". נפטרו: "44 אלף איש". נוספו לאוכלוסיה: "150 אלף ישראלים יותר מהשנה שעברה ובקצב גידול אוכלוסייה של 1.6%". שביעות רצון: "88.8% שבעי רצון מהחיים ומהמצב הכלכלי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת ראש השנה, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים חדשים על האוכלוסייה בישראל בשנה החולפת. היום (רביעי) ערב ראש השנה, נאמדת אוכלוסיית ישראל בכ-9.246 מיליון בני אדם, מדובר ב-150 אלף ישראלים יותר מהשנה שעברה ובקצב גידול אוכלוסייה של 1.6%. במהלך השנה נולדו בישראל כ-170 אלף תינוקות, כ-44 אלף איש נפטרו. כ-25 אלף איש נוספו במאזן ההגירה לאוכלוסיות ישראל, מהם כ-20 אלף עולים חדשים. 74% מתושבי המדינה הם יהודים ומספרם 6.841 מיליון איש. כ-1.946 מיליון ערבים חיים בישראל, שמהווים 21% מאוכלוסיית המדינה. 5%, שהם כ-459 אלף איש, מוגדרים כאחרים.

מנתוני הלמ"ס אשר עסקו בטרום משבר הקורונה, עולה כי 88.8% מהישראלים שבעי רצון מהחיים ומהמצב הכלכלי – בקרב האוכלוסיה היהודית הנתון עומד על 92% ואילו בחברה הערבית רק 76.5%. בקרב כלל האוכלוסיה 62.6% מרוצים ממצבם הכלכלי. גם כאן בקרב היהודים הנתון גבוה יותר בהשוואה לחברה הערבית – 66.3% לעומת 50.8%. עוד עולה כי אחד מכל שמונה ישראלים (כ-13%) שקלו בשנה האחרונה לעבור לגור בחו"ל למשך חמש שנים לפחות.

עוד עולה מהדו"ח כי 87.3% מהישראלים מרוצים מדירה שבה הם מתגוררים ונתון דומה (86%) מרוצים באופן כללי מאזור המגורים. רק 41% מרוצים מהתחבורה הציבורית באזור מגוריהם. עוד לפני שמשבר הקורונה הכה בישראל, 11.5% מהישראלים הודו כי הרגישו עניים בשנה האחרונה. גם כאן הפער בין ערבים ליהודים גדול. בעוד אצל היהודים תחושת העוני עומד על כ-7%, בקרב החברה הערבית הנתון מגיע לכשליש (30.9%).

לגבי מצב התחלואה הארצי נכתב כי בשנה החולפת מספר האנשים שבאו לאשפוז כללי עמדו על שיעור של 1.8 לאלף תושבים. מספר הרופאים המועסקים בשירותי הבריאות עמד על 3.2 לאלף תושבים ומספר האחיות על 4.1 לאלף. כ-83.9% מהאוכלוסייה בגילאי 20 ומעלה אמרו בסקר החברתי של הלמ"ס, שמצבם הבריאותי טוב מאוד או טוב.

ומה קורה בתחום החינוך? בשנה האחרונה ההוצאה הלאומית לחינוך, היתה גבוהה יותר לעומת הבריאות והיא עמדה ב-2018 על 112.6 מיליארד, שהיוו 8% מהתמ"ג. ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט עמדה על 66.8 מיליארד שקל שהיוו 4.7% מהתמ"ג.עוד עולה מהנתונים, כי הוצאות המגזר הממשלתי לרווחה עמדו על 156.8 מיליארד שקל, המהווים 27.9% מכלל הוצאות המגזר. 13.9% מתושבי המדינה בגילאי 20 ומעלה מוגדרים כאנשים עם מוגבלות תפקודית חמורה בישראל חיים כ-24 אלף עיוורים.

כ-301.1 אלף תיקי חקירה פליליים נפתחו במשטרה, בהם 40.8% בגין עבירות רכוש, 38.7% בגין עבירות כלפי הסדר הציבורי, והיתר על עבירות בתחום המוסר.

האם חשבתם כמה הוא שטחה הכללי של מדינתנו הקטנה, ובכן: שטחה של מדינת ישראל משתרע על פני 22,072 קמ"ר, מהם כ-98% שטח יבשתי. השטח של ימות הכנרת וים המלח עומד על כ-2%. למרות הצפיפות הגבוהה שנראית בגוש דן, בירושלים ובאזור חיפה, השטח הבנוי בישראל עומד רק על 5.6%. שטחי הייעור, החורש והפארקים עומדים על כ-7.3%, השטחים החקלאיים על 20% ושטחי קרקע, סלע, שיחים ושטח חפור – 64.7%.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture