צילום: דוברות המשטרה

ריבלין: "רואה בדאגה את השיח הפוליטי שנרקם סביב ההנחיות" • צפו

הנשיא סייר באגף התנועה במשטרה: "אין פה מאבק של אזרחים נגד משטרת ישראל. ברחובות שלנו אין מחאה נגד משטרת ישראל. יש ביקורת, לפעמים חריפה עד מאוד, אבל הכעס לא מופנה כלפיכם". עוד הוסיף: "חופש הפולחן וחופש המחאה הם שני יסודות מרכזיים בדמוקרטיה שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

על רקע המאבק בנגיף הקורונה ואכיפת הסגר, ביקר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין היום (שלישי) במרכז השליטה של אגף התנועה של משטרת ישראל. את הנשיא ליווה מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן.

ריבלין אמר כי "אין פה מאבק של אזרחים נגד משטרת ישראל. ברחובות שלנו אין מחאה נגד משטרת ישראל. יש ביקורת, לפעמים חריפה עד מאוד, אבל הכעס לא מופנה כלפיכם. אני מאמין שאף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות במדינה שבה שוררת אנרכיה, במדינה שבה אין כבוד לשלטון חוק או מנגנונים לאכיפת החוק".

"אני רואה בדאגה את השיח הפוליטי שנרקם סביב ההנחיות למאבק בקורונה ואני רק מתפלל, כל הזמן, שלא תתפתח כאן שנאת חינם. חופש הפולחן וחופש המחאה הם שני יסודות מרכזיים בדמוקרטיה שלנו, ויש לעשות כל מה שניתן על מנת לאפשר אותם באופן מרבי, בהתאם למגבלות הימים האלה".

"דווקא בימים אלו אתם נזקקים לאורך רוח. אני יודע שאני מבקש מכם יכולת הכלה והבלגה בלתי אפשרית לעיתים. ואני מבקש מכם לזכור שאין לנו ארץ אחרת, ואין לנו משטרה אחרת, ואנחנו חייבים להאמין לכם, השוטרים, ולמשטרה, שהיא רואה לנגד עיניה אך ורק את שלום האזרח".

בתחילת הביקור הועברה סקירה ע"י ראש אגף התנועה, אודות הפעילות המבצעית והאתגרים העומדים בפני השוטרים הנמצאים בחזית המאבק הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף. עוד הוצג בפני נשיא המדינה, נתוני העשייה בסימן אכיפת הקורונה, למען שמירה על בטחונו ובריאותו של הציבור.

לאחר הסקירה, נחשף נשיא המדינה למרכז השליטה הארצי של אגף התנועה וליכולת השליטה והפיקוד, בכוחות הפועלים בכבישי הארץ במחסומים ותוך כדי תנועה, זאת באמצעות המצלמות והמערכות המתקדמות. בהמשך נערך בפני נשיא המדינה מצג של מגוון אמצעי אכיפה, המסייעים לשוטרי אגף התנועה להוביל את המאבק העיקש בקטל בכבישים, בפעילותם השוטפת בימי השגרה.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר: "השוטרים נמצאים בחזית המאמץ הלאומי לצמצום התפשטות הנגיף והורדת היקף התחלואה למען בריאות הציבור. אני מחזק את שוטרי אגף התנועה ושוטרי משטרת ישראל שעומדים במחסומים מתחת לשמש הקופחת ואוכפים את ההנחיות. אני יודע שלעם ישראל יש על מי לסמוך, מפקדי ושוטרי משטרת ישראל פועלים ללא לאות על מנת לאפשר את שגרת החיים בצל הקורונה. זוהי תקופה מאתגרת לכולנו, לשוטרים ואזרחים – שעת מבחן לחברה הישראלית ועל כולנו לגלות אחריות. כמו ביתר הפעולות שאנו נאלצים לבצע בכדי להתמודד עם המגיפה, עלינו לגלות אחריות ואיפוק בתקופה המורכבת הזו. שיח מתלהם כלפי שוטרים העושים מלאכתם נאמנה המלווה בקללות, העלבות והשמצות ראוי לכל גינוי וטוב היה אם לא היה נאמר כלל".

ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה הודה לנשיא המדינה ואמר: "אני רואה חשיבות רבה בביקורך היום באגף התנועה. בימים אלו, בהם שוטרי האגף ומפקדיו מתמודדים עם אכיפת מגבלות הסגר, נדרשים הכוחות להפעלת שיקול דעת מורחב ובהיבט התכנון, להשתנות מתמדת בתנועה ע"מ לתת לאזרח את היכולת לנוע בצירים היכן שההקלות מאפשרות זאת. אני רוצה להודות לשוטרים, למפקדים ולמתנדבים על פעילות מבצעית ושקולה, המלווה במוטיביציה הראויה לכל הערכה בעת הזו".

צילום: דוברות המשטרה

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture