צילום: חיים צח/ לע"מ

בדרך לכנסת: הממשלה אישרה פה אחד את "חוזה השלום" בין ישראל לאיחוד האמירויות

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת ראש הממשלה להביא את חוזה השלום בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות לאישור הכנסת בטרם הבאתו לאשרור על ידי הממשלה. נתניהו: "ישראל מפסיקה להיות סמטה ללא מוצא". גנץ: "קורא להרחיב אותם תוך שמירה על הביטחון" • ההסכם המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: רועי אברהם – לע"מ

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא את חוזה השלום "הסכמי אברהם לשלום: חוזה שלום, יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות" לאישור הכנסת בטרם הבאתו לאשרור על ידי הממשלה. ההסכם צפוי להיות מובא לאישור הכנסת ביום חמישי.

נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת, כשמאחוריו דגלי ישראל והאמירויות, כי "אני מביא היום לממשלה את הסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זהו הסכם השלום הראשון שישראל חותמת עליו מזה למעלה מ-25 שנים. במקביל אנחנו משלימים את ההסכמים עם בחרין. כלומר, אנחנו נעשה שלום עם שתי מדינות ערביות במקביל".

"ההסכם הזה שונה מקודמיו בכך שישראל איננה מוותרת על שטח כלשהו. שנית, המרכיב הכלכלי הוא מאוד דומיננטי בו, והתמורות הכלכליות יטיבו עם כל אזרחי ישראל. שלישית, ההסכם הזה מלווה בפתיחת השמיים, פתיחת השמיים של סעודיה למטוסים ישראלים, למטוסים מישראל ולמטוסים אל ישראל. זה אומר שישראל מפסיקה להיות סמטה ללא מוצא, אלא הופכת לצומת מרכזית. חשוב גם לומר שזה משתנה לא רק במונחים הגיאוגרפיים, אלא גם במונחים הגיאופוליטיים והכלכליים".

"אין לי ספק שאחת מתוצאות הלוואי שקשורות במהלך ההיסטורי הזה, זה שינוי היסטורי נוסף – חברת שברון, אחת מחברות האנרגיה הגדולות בעולם, החליטה להיכנס לישראל, להשקיע בהוצאת הגז מהמים, דבר שגם הוא יכניס מיליארדים לקופת המדינה, והם תמיד היו רגישים למה שקורה ביחס של מדינות המפרץ לישראל. בנוסף למאמצים שאנחנו משקיעים, ואתה משקיע יובל, אין ספק שההסכם הזה כבר מחולל תפנית גיאופוליטית גדולה מאוד".

"ההסכם הזה הוא הסכם שמבוסס על שלום מתוך עוצמה. לא שלום מתוך ויתורים שיחלישו את ישראל ויסכנו אותה, אלא שלום מתוך עוצמתה של ישראל. התפיסה הזאת מלווה אותי שנים רבות, אני כתבתי על כך לפני 25 שנים. כתבתי שהתפיסה הרווחת שנשיג שלום עם מדינות ערב רק אם נפייס את הערבים בוויתורים מרחיקי לכת שיחלישו אותנו היא שגויה. אדרבה, אנחנו צריכים להשיג שלום ויכולים להשיג שלום מתוך שכנוע של הערבים שאנחנו כאן עובדה קיימת, מתוך העוצמה שלנו שהיא בלתי מעורערת".

"לפני שש שנים אמרתי באו"ם שהתפיסה שהשלום הישראלי-פלסטיני יסייע לפריצה למרחב בין ישראל לעולם הערבי גם הוא נתון לשיקול חדש. אמרתי שמה שאני חושב זה שזה פועל להיפך – שפיוס רחב בין ישראל לעולם הערבי יביא לקידום שלום ריאלי בינינו לבין הפלסטינים. אמרתי שעלינו לשאת עינינו לאבו-דאבי ולריאד, ואני חושב שכולכם מבינים שהשלום הזה מלווה בהרבה מאוד מעשים. רוב המעשים מתחת לפני השטח – הרבה פגישות, הרבה מגעים, הרבה מאוד קשרים שנרקמו במהלך השנים".

"אני מבקש להודות בהזדמנות הזאת ליצחק מולכו ולטוני בלייר, שסייעו מאוד בכינון הקשרים האלה לפני כחמש שנים, הידוקם וקידומם לאחר שנים של הפסקה. אני מבקש להודות למוסד, שסייע בזה כל הזמן. אני מבקש גם להודות לכל מי שנטל חלק במאמץ הגדול הזה. לנשיא טראמפ ולצוותו, שהתרומה שלהם הייתה מרכזית. בדרך כלל, אפשר להגיד ללא יוצא מן הכלל, כל הסכמי השלום בין ישראל למדינות ערב לוו בסיוע של ארה"ב, וכאן לא רק שזה לא יוצא דופן אלא שהייתה מעורבות ישירה וחשובה מאוד של הנשיא טראמפ וצוותו".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אני מברך על הסכמי השלום, קורא להרחיב אותם, ולהמשיך לעשות זאת תוך שמירה על הביטחון. אני עוסק בנושא ההסכם מול האמירויות והשלכותיו הביטחוניות מול הרשויות האמריקאיות המוסמכות. ההסכם יקודם תוך כדי שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. אסור להרפות מהמאמצים לשלום מול עוד שותפים באזור – זו חובה מוסרית ולאומית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture