נתניהו: "יהיה כתר סביב הערים האדומות – מבקש לא לפתוח את תלמודי התורה" • צפו

ראש הממשלה לקראת הסגר בערים החרדיות: "אני מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות". איים באכיפה: "נשמור על כתר וסגר הדוק סביב ערים אדומות כדי למנוע זליגה ליתר הערים. יש לנו מספר מוגבל של שוטרים ופקחים, אנחנו נפעיל אותם. נפעיל את האמצעים החוקיים בהתאם ליכולת שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצאי שבת) לסגר הצפוי בערים האדומות, שכולן חרדיות: "קיבלנו את ההמלצה של צוות המומחים ומשרד הבריאות, אבל אני רוצה להבהיר קודם כל, אני מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות הללו, התורה שלנו מקדשת את החיים, יש לנו תורת חיים, צריך לשמור על החיים, צריך לשמור על הבריאות. אגב, הבריאות קודמת לכלכלה".

בהצהרה לתקשורת הוסיף כי "בכל מקרה, אני אשמור על הכללים האלה, לפי מה שהחוק מאפשר לנו. אני יודע שזו משימה קשה, אבל על דבר אחד נשמור – נשמור על כתר סביב הערים האדומות. אני רוצה לראות את הערים האדומות הופכות לירוקות, אני לא רוצה לראות את התחלואה בערים האדומות זולגת ליתר האוכלוסייה".

במענה לשאלות התייחס לכוונה לפתוח חלק מתלמודי התורה ואמר כי "אני קורא לציבור החרדי לא לעשות את זה, אני קורא למנהיגי הציבור החרדי לא לעשות את זאת. יש ציווי – ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, אמרתי שהתורה שלנו מקדשת את החיים, זאת תורת חיים, אנחנו מסכנים את החיים. הלכנו בהתאם להמלצת צוות משרד הבריאות ופתחנו את הגנים, זאת הייתה ההמלצה שלהם, אבל הם בפירוש אמרו שלא צריך לפתוח מעבר לזה. אני מבקש מהציבור החרדי לא ללכת לעשות זאת ואני מבקש ממנהיגיו לנהוג באחריות כפי שנהגו עד היום, אני לא חושב שצריכה להיות סטייה מזה".

נתניהו גם איים באכיפה ואמר כי "אנחנו נפעל לפי החוק, אנחנו נאכוף לפי מידת יכולתנו. אבל הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו נשמור על כתר וסגר הדוק סביב ערים אדומות כדי למנוע זליגה מהן ליתר הערים. יש לנו מספר מוגבל של שוטרים, מספר מוגבל של פקחים, אנחנו נפעיל אותם. אני לא רוצה לראות אירועי אלימות, ראינו את הדברים הקשים האלה. אני מאוד מכבד את עולם התורה, אני גם מאוד מכבד את הבריאות של כל אזרחי ישראל. לכן, נפעיל את האמצעים החוקיים בהתאם ליכולת שלנו. הדברים האלה ברורים, הלוואי שזה היה פשוט, זה לא כך, שאף אחד לא יצפה שזה יעבוד במאה אחוז, אבל אני פונה לשכל הישר וללב החם של כל האנשים, חרדים וחילונים כאחד, אנחנו לא יכולים לרמות את הנגיף, אנא פעלו לפי הכללים. אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו, כממשלה בישראל, לשמור על הכללים האלה בכל מקום. האם נצליח? זה תלוי בכם".

"אין לך אפשרות לשלוח שוטר לכל פינת רחוב, בכל עיר, בכל סמטה, אתם יודעים את זה היטב. אנחנו נפעיל את מיטב שיכולנו, אנחנו כבר שוחחנו על כך בצוות השרים לקורונה, עם השר לביטחון פנים, עם מ"מ מפכ"ל המשטרה, אנחנו מבינים שיש כאן מגבלות". ראש הממשלה אמר לעיתונאים כי "אתם יכולים להטיל עלינו מבחן שלא נעמוד בו, 'מה זאת אומרת? יש כאן הפרה, בישיבה הזאת הייתה הפרה', נכון, יכול להיות. אני אומר שאנחנו נעשה כל מה שביכולתנו, קודם כל לשמור על הכתר והסגר, זה הדבר הראשון לפני כל דבר אחר, וגם בתוך הישובים נעשה כל שביכולתנו, גם בשכנוע, גם באכיפה וגם בקנסות, כדי לקיים את הכללים הללו, שהם חשובים לציבור החרדי שיקר לי, זה חשוב לכולנו".

נתניהו הוסיף כי "אתה אומר לי שיש כאלה שקוראים להפר את הכללים, מה עם ראש האופוזיציה? מה עם כמה מחברי הכנסת וראשי הסיעות? קראו בראש גלי 'אל תשמרו על הכללים האלה', למה לא שאלת אותי את השאלה הזאת אז? למה לא שאלת אותי כשאמרו 'תפרו את הכללים, תתנגשו עם הכללים, אל תקיימו את הכללים'. ברור שזה לא נכון, זה לא ראוי מצד זה ולא ראוי מצד זה, זה ברור כשמש".

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב כי "אסור שיהיו פה שתי מדינות: אף קבוצה ואף אדם בישראל אינם מעל החוק – אף אחד.
איבדנו עד היום מעל אלפיים אנשים מהמגיפה הארורה. משפחות שנשארו בלי אב או אם, הורים שקברו את ילדיהם מבלי להיפרד. אני מכבד את ראשי המנהיגים והרבנים אבל מבקש מהם לקרוא לציבור כולו לעמוד בהנחיות מצילות החיים – זהו פיקוח נפש לכל דבר. חשוב להדגיש- רוב הציבור בישראל בכלל וגם רוב הציבור החרדי עומדים בהנחיות ומצילים נפשות- כך הצלחנו להוריד את התחלואה. ורק ביחד, בערבות הדדית, ננצח את המגיפה".

נתניהו: "אני חושב שיש סיבה לאופטימיות היום"

נתניהו אמר בפתח דבריו כי "אנחנו רואים שני גלי קורונה ברורים שמכים בעולם. הגל הראשון כזכור לכם היה פחות חזק, אנחנו כמעט היינו הראשונים שסגרנו גבולות ונכנסנו לסגר. והיינו בין הראשונים לצאת ממנו, כל העולם בא אחרינו. עכשיו, הגל השני הוא הרבה יותר מסיבי, הוא עוצמתי, הוא מכה בכל העולם. אתם רואים גם מה קורה באירופה ובמדינות מחוץ לאירופה. ארגון הבריאות העולמי קבע שזה גל עוצמתי, ואתמול היו יותר נדבקים מכל יום אחר מאז פרוץ המחלה. פעם נוספת אנחנו בגל הזה נכנסים לפני כולם. וכבר אמרתי לכם שכשאנחנו נתחיל לצאת מדינות אחרות יכנסו, ולצערי זה מה שאתם רואים. בבריטניה מספר הנדבקים לנפש הוא כפליים משלנו. בהולנד פי שלושה, וכך גם קורה במדינות רבות אחרות".

"ובכן, ההחלטה להנהיג את הסגר הייתה נכונה. אני שמח שהתעקשתי עליה גם הפעם – הסגר הזה עובד. היינו עם 8,000 נדבקים והיינו בדרך ל- 10,000 ומעלה נדבקים ביום. עכשיו אנחנו מתחת ל- 1,500. היינו עם 15% שיעור הנדבקים מכלל הנבדקים, היום אנחנו ב-4.5%".

"אני רוצה להודות לכם אזרחי ישראל על שיתוף הפעולה, כי זה לא הולך בלעדיכם. בסוף, כל אחד ואחת מכם הוא זה שמחליט. אני אבל אומר דבר אחד, אנחנו יוצאים הפעם בזהירות. ואנחנו יוצאים לפי מתווה שנקבע על-פי מומחי הבריאות ומשרד הבריאות. יש מתווה, הלכנו לפיו בכל נקודה ונקודה, גם בכל מה שקשור בציבור החרדי ובערים האדומות. בדיוק מה שנקבע. לא הסכמתי לשום שינוי, לשום ויתור, ואני מקווה שהמתווה הזה הוא אכן המתווה הנכון. הלכנו ליעד הראשון, לשלב הראשון".

"אני אכנס את קבינט הקורונה מחר או מחרתיים, ואנחנו נחליט על ההמשך. אבל חשוב לשמור על הכללים. אם כולנו נשמור על הכללים אני בטוח שזה יעבוד. ודבר נוסף, אמרתי שאם נראה שזה לא עובד, אם נראה שאנחנו חוזרים בחזרה. אז אנחנו בלית ברירה נחזור להדק את ההגבלות".

"אני מקווה מאוד שגם נתגבר על המחיר הכלכלי. יש מחיר כלכלי, אני יודע את זה, וצמצמנו אותו באופן משמעותי משום שפעלנו והנהגנו את הסגר בחגים. צמצמנו אותו גם משום שנתנו הלוואות ומענקים לעצמאיים, למועסקים, למובטלים ולחל"ת, ונעשה כל מה שנדרש".

"נקודה אחרונה אני רוצה להדגיש, אני חושב שיש סיבה לאופטימיות היום. אמרתי לכם שאני רואה כבר את החברות המובילות מתקדמות עם החיסון. שמעתם את חברת 'פייזר', יש סיבה עכשיו לאופטימיות, אפילו לאופטימיות קצת פחות זהירה. אנחנו עובדים להשיג את החיסוניים האלה עבור מדינת ישראל. אנחנו רואים את הסוף, אבל צריך להגיע אליו. ולהגיע אליו בצורה מאוחדת. אז אני מבקש מכם, שמרו על הכללים, שמרו על המסכות, שימרו על המרחק, נלך יחד ונתגבר על הקורונה", דברי ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture