לאחר החלטת מושל ניו יורק: בסאטמאר הודיעו – "החתונה רק לבני משפחה"

לאחר החלטת מושל ניו יורק אנדרו קואומו על איסור קיום חתונת בית סאטמאר שתתקיים מחר בוויליאמסבורג, הודיעו כעת בחסידות כי החתונה כולה, כולל הריקודים תתקיים אך ורק לבני המשפחה, שאר החסידים יוכלו להאזין לשמחה בשידור חי • פרסום ראשון

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שעות לא רבות לאחר החלטת מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו שהורה על איסור קיום חתונת בית סאטמאר שצפוייה להתקיים מחר (שני) בשכונת וויליאמסבורג בארצות הברית, מודיעים כעת בחסידות כי החתונה כולה תיערך רק לבני המשפחה.

ל'חדשות JDN' נודע כי בהודעה ששוגרה לרבבות חסידי סאטמאר נכתב, "הננו מודיעים בזה אשר לאור המצב השורר לעת עתה וכדי שיתקדש שם שמים על ידינו, הוחלט אשר שמחת החתונה של נכד כ"ק מרן רבינו שליט"א, ביום ב' פ' נח הבעל"ט כולל הקבלת פנים, חופה, סעודת החתונה, והריקודין של מצווה, יתקיים בעז"ה באופן מצומצם רק לבני המשפחה הרוממות".

מדובר בתקדים של ממש שכן בחתונות החסידות אלפים נוהרים ליטול חלק בשמחת רבם, כאשר בשעת ה'מצווה טאנץ' אז זה שעת השיא כשרבבות חסידים משתתפים באירוע. כאמור, כעת בשל המצב גם הריקודים יתקיימו רק לבני המשפחה.

יצוין כי לרווחתם של המוני החסידים הוקם מספר טלפון מיוחד בו יוכלו לשמוע את שמחת החתונה בשידור חי לאורך כל השמחה הגדולה.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כאן כי אנדרו קואומו מושל מדינת ניו יורק שבארצות הברית הוציא ביממה האחרונה צו נגד קיום חתונת חסידות סאטמאר שתוכננה להיערך מחר במרכז החסידות שבויליאמסבורג בהשתתפות אלפים.

מדובר בשמחת החתונה שצפוייה להתקיים מחר לנכד כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א בן לבנו הרה"צ רבי חיים צבי טייטלבוים שליט"א אב"ד סאטמאר ירושלים, עם בת הרה"צ רבי נחמן כהנא שליט"א בנו של כ"ק האדמו"ר מספינקא שליט"א.

החתונה שהייתה אמורה להתקיים במרכז החסידות בשכונת ויליאמסבורג שבארצות הברית תוכננה למחר, אלא שמושל ניו יורק הוציא צו האוסר את קיום החתונה בהשתתפות אלפים.

מושל ניו יורק אנדרו קואומו אמר לתקשורת כי "קיבלנו ידיעה שזה קורה. עשינו חקירה וגילינו שזה כנראה נכון", אמר, "תראו, אתם יכולים להתחתן, אתם פשוט לא יכולים להתחתן עם 10,000 איש בחתונה שלך".

מזכיר החסידות חיים יעקובוביץ שיגר מכתב לרשויות בו הוא כותב כי החתונה צפוייה להתקיים באופן מצומצם וחבל שהם לא דיברו איתם לפני פרסום האיסור. במכתבו כותב מזכיר החסידות: "בנוגע לחתונה הקרובה של נכדו של הרבי הגדול חתונה היא תמיד חגיגה משמעותית, חתונות במשפחת האדמו"ר הגדול הן חגיגות מצופות במיוחד לקהילה בהשתתפות אלפי אנשים".

"עם זאת" מוסיף מזכיר הקהילה "עם התחשבות בתקנות COVID-19 וכדי לעמוד בהנחיות המתאימות לאירוע כזה, חתונה זו תוכננה אחרת, כי בחגיגת החופה וארוחה ישתתפו רק מעגל קטן של בני משפחה קרובים. שאר הקהילה יוכלו להשתתף רק לפרק זמן קצר כדי להעביר את משאלותיהם לאדמו"ר הגדול ובני משפחתו".

"ההתקפות הבלתי מוצדקות על אירוע זה, שמקורן בידי המסתערים על הקהילה, מנותקות מהעובדות. עצוב שאיש לא אימת את תוכניותינו לפני שתקף אותנו. הפרסום יהפוך את החתונה הזו לפפראצי וימשוך צופים שעשויים לא להפוך את השליטה בהמונים לעמידה בריחוק החברתי. זה גם ירתיע מהאווירה החגיגית והרוחנית שמתאימה. מכאן, החלטנו שהחתונה לא תתקיים כמתוכנן, ותשתתף רק בני משפחה קרובים".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture