צילום: פלאש 90

גל שני: צרפת שוקלת להכריז על סגר כללי – גרמניה ורוסיה שוברים שיאי תחלואה

נשיא מועצת אירופה אומר: "המצב ביבשת חמור ומעורר דאגה" ועל הגוש צריך להיות יעיל יותר במדיניות הבדיקות, איתור הנדבקים, החיסונים והבידודים, אנחנו זקוקים לתכנון משמעותי, אחרת נהיה בסגרים כל הזמן בחודשים הקרובים,אנחנו צריכים להיות יעילים יותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

צרפת שוקלת להכריז הערב (רביעי) סגר חדש בשל עלייה חדה בתחלואת הקורונה, וגרמניה מתכננת לסגור את המסעדות והברים החל מהשבוע הבא. זאת בזמן שההגבלות החלקיות שהטילו בשבועות האחרונים כדי לעצור את הגל השני לא הצליחו לשטח את העקומה, ועתה הן שוקלות החמרה נוספת בצעדי הבלימה. אירופה מתקרבת לחורף כשמספרי הנדבקים והמתים ממשיכים לעלות בהתמדה ברחבי היבשת. כך דווח ב'וואלה'.

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שמצוי בעיצומה של מלחמה דיפלומטית עם טורקיה והעולם המוסלמי בשל הגנתו על איוריו של הנביא מוחמד, יישא נאום לאומה. הסגר החדש, שאמור להתחיל מיום חמישי בחצות, יהיה מקל יותר מזה שהוטל למשך חודשיים בחודש מרץ. בתי הספר יישארו פתוחים. יצויון כי צרפת הטילה עוצר לילי על הערים הגדולות במדינה, כולל על פריז, לפני שבועיים, אך נתוני התחלואה הורעו מאז.

בגרמניה, על פי טיוטת החלטה שהגיעה לרויטרס, הקנצלרית אנגלה מרקל רוצה שכל 16 ראשי מדינות המחוז יסכימו לסגור את המסעדות והברים החל מ-4 בנובמבר, אולם בתי הספר והמעונות יישארו פתוחים. לפי ההגבלו החדשות, אנשים יורשו לצאת מבתיהם רק עם בני ביתם ועם בני בית אחר ויוטלו עונשים, שלא פורטו, על מי שיפר זאת.

בנוסף, מכוני כושר, מועדונים ובתי קולנוע ייסגרו לצד תיאטראות, בתי אופרה ואולמות מופעים. חנויות יוכלו להישאר פתוחות אם הן יישמו אמצעי הגייניים ויגבילו את מספר הלקוחות, בעוד שמסעדות יורשו למכור רק טייק-אאוי.

גרמניה, שזכתה לשבחים על המספרים הנמוכים בהשוואה ליתר המעצמות במהלך הגל הראשון, חווה זינוק מהיר יותר מהצפוי במספר המקרים החדשים. ביממה האחרונה, נוספו 11,409 נדבקים ל-449,275. ברלין רוצה להימנע מסגר כללי שני אחרי שהראשון הסב נזקים כלכליים כבדים.

נשיא מועצת אירופה, שארל מישל, אומר: "המצב ביבשת חמור ומעורר דאגה" ועל הגוש צריך להיות יעיל יותר במדיניות הבדיקות, איתור הנדבקים, החיסונים והבידודים, אנחנו זקוקים לתכנון משמעותי, אחרת נהיה בסגרים כל הזמן בחודשים הקרובים, אמר בריאיון לעיתון האיטלקי לה סטמפה, אנחנו צריכים להיות יעילים יותר ביירוט (הנגיף) לפני שאזרחים מדביקים אחד את השני".

על רקע ההפגנות באיטליה ובמדינות אחרות נגד ההגבלות החדשות של הגל השני, מישל אמר כי יש צורך בשיתוף פעולה כדי לצמצם את "ההשלכות הכלכליות והחברתיות השליליות" של המגיפה. הוא הוסיף כי האזור צריך להיות מוכן להגעת החיסונים. "זה לא יהיה שלב קל לניהול", הדגיש.

בצ'כיה, אחד ממוקדי ההתפרצות הקשים בגל השני שכבר נמצא בסגר, נרשם היום שיא יומי של 15,663 מקרים. 284,033 אובחנו חיוביים לווירוס מתחילת המגיפה, ו-2,547 מתו.

גם ברוסיה רמת התחלואה מוסיפה לעלות עם התפשטות המגיפה. סגנית ראש הממשלה טטיאנה גוליקובה, אמרה במהלך פגישה של בכירי הממשלה עם הנשיא ולדימיר פוטין כי "מצב הקורונה ברוסיה ממשיך להדרדר".

לדברי גוליקובה, "המצב קריטי ב-16 אזורים ברוסיה, שבהם מיטות האשפוז היו ביותר מ-90% תפוסה". משרד ההגנה של רוסיה הודיע כי ישלח חובשים צבאיים לאזור הרי אורל, שם נרשם זינוק במניין המקרים החדשים בעקבות התפרצות. הרופאים במחוז הגישו פניה רשמית לנשיא בבקשה לעזרה.

בשווייץ, שחווה התפרצות מואצת בימים האחרונים, מספר המאובחנים בנגיף עלה היום ב-8,616 – כך נמסר מרשויות הבריאות במדינה. הממשלה התכנסה מוקדם יותר כדי לשקול את החמרת ההגבלות, במטרה להאט את קצב התפשטות הנגיף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture