החכי"ם החרדים מגנים את המשטרה: "אלימות חסרת רסן"

חברי הכנסת החרדים התכנסו בב"ב בדיון חירום אודות התפרעות המשטרה • בכנס נשאו דברים חברי הכנסת החרדיים • מה שראינו בימים האחרונים זו אלימות חסרת רסן, שימוש באש חיה מול תושבים. אנחנו קוראים לאוחנה ולרה"מ למצות את הדין. ממתי המשטרה מתנקמת באזרחים?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הסיעות החרדיות מתכנסות בשעה זאת בבני ברק, לדיון על צעדיה של היהדות החרדית אל מול התנהלות המשטרה בימים האחרונים, בריכוזים החרדים בכלל ובבני ברק בפרט.

האירוע בבני ברק היום, כאשר שוטר ירה באש חיה בתוך אוכלוסייה חרדית בצהרי היום, הביא את נבחרי הציבור להבנה כי גדשה הסאה, ולא ניתן להמשיך ולעבור לסדר היום.

סגן שר התחבורה אורי מקלב אמר כי "מה שראינו בימים האחרונים בעיר זו אלימות חסרת רסן, שימוש באש חיה מול תושבים אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים ולרה"מ למצות את הדין ולשנות השיטה הזו, ממתי המשטרה מתנקמת באזרחים?! היה לי שיחות רבות עם השאר אוחנה, כוונת השר לשיתוף פעולה ולהפסקת האלימות, הציבור החרדי לא מעוניין בשום חיכוך עם שלטון החוק, תפקיד המשטרה הוא לשמור את החוק ולא להפר את החוק".

ח"כ משה גפני אמר: "כשיש הפרת הנחיות במגזר החילוני וחופי הים מלאים לא ראיתי שבתגובה סוגרים את רמת אביב ג'. זו איפה ואיפה".

סגן השר מאיר פרוש אמר כי "אין מצב שיזרקו רימונים בשטח בנוי עם אוכלוסייה, במגזר הערבי זה לא קורה. אם זו הדרך אנחנו נדע גם להסיק את המסקנות" .

ח"כ יעקב טסלר הוסיף כי "המשטרה חצתה כל קו אדום ומשמשת בחוק שלא כחוק. באיזה טיעון הופכים את כל תושבי ב"ב לפושעים ועבריינים. כבר חצי שנה שאנחנו צועקים נגד אכיפה סלקטיבית ודיברנו לקיר. הודענו הערב עד כאן. אני קורא למפכל החדש להתעשת ולמנוע יציאה משליטה כוללת".

טוב עשה ראש העיר שכינס לכאן את הסיעות החרדיות, משום שהציבור החרדי בבני ברק ובארץ כולה מרגיש מופקר על ידי ההנהגה הפוליטית שאיננה עושה מספיק כדי להגן עליו. לא שהיא לא רוצה לעשות, לא שהיא יכולה לעשות הרבה, אבל לפחות עליה לזעוק את זעקתו של הציבור, וזה מה שאנחנו עושים כאן עכשיו.

בכל העולם יש קורונה, ובכל העולם יש משטרה. האם ראיתם בעוד מקומות בעולם שמכים אנשים בגלל קורונה? האם ראיתם שמכים בדרכים מי שלא נסע כחוק? נותנים לו דו"ח. מה זה שמכים אנשים, ועוד אנשים חפים מפשע? ולמה רק במגזר החרדי? האם ראיתם מכות במגזר הערבי בקורונה?

זו לא המשטרה. המשטרה היא רק המקל של מערכת הסתה משומנת של התקשורת וההגמוניה האנטי חרדית. הם עושים דה לגיטימציה לחרדים, עוד לפני הקורונה. המקרה של הילד יענקי רוזנברג היה עוד לפני שפרצה הקורונה. הם יודעים שלאף אחד לא אכפת מהחרדים, ולמי שכן אכפת, לא יוכל לעשות כלום.

היום כבר מכינים בתקשורת את דעת הקהל להתרת דם חרדים משום "שיש חשש שהחרדים יהרגו שוטר". כך עשו גם למתנחלים בהתנתקות מגוש קטיף אנחנו לא הורגים ולא מכים, ונגד אלימות. עומדים מולנו אנשים חמושים עם אלות ואפילו עם ירי בשטח בנוי. אפילו ביפו כאשר ישנן התפרעויות אף שוטר לא מעז לירות באוויר בנשק חם. רק פה בבני ברק אפשר לעשות את זה. עלול להישפך פה דם, ואף אחד לא יוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה. האם עשינו כל מה שיכולנו?

זה לא קשור לקורונה. הם לא דואגים לבריאותנו, שאף אחד לא יטעה, זה לא מה שמעניין אותם. מי ששונא אותנו לא מחפש שנהיה בריאים. התקשורת שמסיתה נגדנו רוצה לראות כמה שיותר חולים בציבור החרדי. הם מלעיטים את הצופים והמאזינים עשרים וארבע שעות ביממה כאילו החרדים אחראים על הפצת המחלה. כאילו אין חולים במקומות אחרים.

יש אומרים שאנחנו סובלים בגלל שאנחנו תומכים בראש הממשלה השנוא על ידי התקשורת. אבל אני לא רואה שהוא סובל בגללנו. לא רק זה, אלא שהוא מגבה את אלימות המשטרה ביום חמישי. אני דורש מראש הממשלה לצאת ולהגן על אזרחיו החרדיים מפני שוטריו האלימים.

אני מקווה שעל ידי זה שמפקדי המשטרה יראו שזה לא לגיטימי, הם ירסנו מעט את השוטרים שלהם, ושלא נראה עוד תופעות כאלה. אחרת הציבור לא ישתוק, הוא יבוא אלינו ביום בחירות, ובצדק ישאלו, מה עשיתם כדי שדמנו לא יהיה הפקר".

ח"כ אוריאל בוסו אמר: "בהוראת יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הוקמה בוועדת הפנים דיון מהיר שעסק סביב האירועים האלימים של המשטרה, ישבו בכירי המשטרה באולם חשוך וצפו בסרטונים המזוויעים גם הם היו בהלם, הבטיחו לטפל בבעיה ואז נכנסו לבני ברק למסע נקמה, אני עדיין סבור שהפתרון היעיל הוא, הקמת מנהלת לחברה החרדית עם דרג מקצועי שיטפל בתופעה. בכירי המשטרה צריכים לדעת, כללי המשחק השתנו, והם יתרגלו לראות אותנו מולם בכל אירוע חריג שהתקיים גם אם זה לא יצטלם טוב, יהיו לכך השלכות."

 

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה הם היו כשאהוביה נרצח? אולי אם הייתם מגנים אז את המשטרה, לא היה קורה הפוגרום הזה!!!

שימו לב….שפרוש מדבר ליצמן מסתכל לצד השני……איזה שנאה יש באגו"י אחד כלפי השני……..

אחרי סיפור אהוביה וסיפורי בני ברק
איך זה שאף אחד מצמרת המשטרה לא לוקח אחריות ומתפטר ???
שאוחנה יתפטר !!!
מי שנכשל צריך ללכת.
בכל העולם מבינים את זה חוץ מישראל, שכולם צמודים לכסאות ולא מסוגלים לאמר 'נכשלנו'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture