פרויקט מיוחד • שנה למגיפה: כל נתוני הנדבקים, הנפטרים והמתחסנים בישראל

במלאת שנה להתפשטות נגיף הקורונה בישראל, אתר 'חדשות JDN' מגיש לכם פרויקט סיכום ביניים של כל הנתונים החשובים • כמה נדבקו בעיר שלכם, מה מניין הנפטרים המעודכן ומה קצב המתחסנים בערים הגדולות והחרדיות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לעיתים נדמה שלא ניתן לדמיין את חיינו הקודמים, אלה שהיו לפני שהנגיף הארור שפרץ לחיינו. הקורונה, שנולדה אי שם בשוק החיות של הוואן בסין, יצאה לפני קצת יותר משנה ממדינת המוצא, וכמעט שאין מקום בעולם שהיא לא הגיעה אליו.

לפני כשנה הגיע מאיטליה לישראל חולה הקורונה הראשון, והשאר היסטוריה. במדינת ישראל כבר שלושה סגרים מאחורינו, ואחרי שנה של שגרה שונה לצד הנגיף על המוטציות השונות, אפשר לומר שהקורונה לא בכיוון להעלם, אך מבצע החיסונים נותן את אותותיו, בעיקר בקרב בני ה-60 ומעלה.

 כעת הגיע הזמן לסיכום ביניים: אתר 'JDN' בפרויקט מקיף מסכם את המספרים של הנפטרים, הנדבקים והמתחסנים, במדינת ישראל בכלל ובערים החרדיות בפרט.

בדיקות קורונה. צילום: דוד כהן, פלאש 90.

מפרוץ המגפה ועד היום נדבקו בנגיף 712,078, כאשר 5,266 איש נפטרו כתוצאה ממנו. בתרגום למספרים – אחד מכל 135 חולי קורונה נפטר, ובאחוזים – 0.74.

הערים החרדיות, שלא במפתיע, ממוקמות בראש רשימת הערים בשיעורי ההידבקות והתמותה. ירושלים מובילה בכמות הנדבקים עם 114,329 איש ואישה, ובכמות הנפטרים עם 754 בני אדם. אחריה ממוקמת בני ברק עם 45,054 אנשים שנמצאו עד כה חיוביים לקורונה. בני ברק, המונה כ-210 אלף נפש, נמצאת עם אחוזים גבוהים במיוחד: למעלה מחמישית מתושבי העיר נדבקו, כאשר מתוכם 195 נפטרו ל"ע.

במקום השלישי במספר הנדבקים נמצאת מודיעין עילית: קרוב לשליש מתושבי העיר החרדית נדבקו בנגיף, ובמספרים: 23,564 איש ואשה. בחסדי ה' מספר הנפטרים נמוך יחסית ועומד נכון להיום על 18, נתון העומד בקורלציה עם אחוז האוכלוסייה הצעירה. יצוין כי הן במודיעין עילית והן בבני ברק, כמעט כל בדיקה שישית נמצאת כחיובית לקורונה. מדובר באחוז גבוה מאד ביחס לציבור הכללי בישראל.

אחריהן ממוקדמת אשדוד, בה אובחנו עד כה 22,144 כחיוביים לנגיף, 151 מתוכם – נפטרו. במקום החמישי נמצאת תל אביב עם 21,474 נדבקים ו-265 נפטרים. בשישי – פתח תקווה, שם מאז פרוץ הקורונה התגלו 18,296 איש ואשה חיוביים לנגיף, מתוכם -181. נפטרו.
במקום השביעי – בית שמש עם מספר כמעט זהה של נדבקים, אך מספר הנפטרים נמוך משמעותית ביחס לאם המושבות: רק 37. את המקום השמיני תופסת חיפה, שם אובחנו עד כה -14,001 חיוביים לקורונה, ו-217 נפטרו. במקום התשיעי נמצאת נתניה עם 13,080 נדבקים ו-138 נפטרים.
ימי קורונה בבי ברק. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90
את העשיריה הראשונה סוגרת עיר התורה בערי יהודה: בביתר עילית נדבקו בקורונה יותר מעשרים אחוז מהתושבים, ובמספרים – 12,183 איש ואשה חיוביים לנגיף, ופחות מ-15 נפטרו. לאחריהן ממוקדמת חולון עם 11,815 חיוביים ו-136 נפטרים, ראשון לציון – 11,690 חיוביים ו-124 נפטרים, ובאר שבע, עם 11,485 חיובים ו-90 נפטרים.
בעיר החרדית אלעד, בה גרים פחות מ-50 אלף איש, אובחנו לא פחות מ- 10,720 איש כחיוביים לקורונה, אך אחוז התמותה זהה לביתר – פחות מחמישה עשר נפטרים. ברחובות 9,305 חיובים -86 נפטרים, באשקלון 8,707 חיוביים ו- 71 נפטרים, ברמלה -7,624 חיוביים ו-78 נפטרים, בנצרת 7,552 חיוביים ו-57 נפטרים, בת ים 7,533 חיוביים ו-169 נפטרים, ברמת גן 6,657 חיוביים ו-110 נפטרים, בחדרה 5,294 חיוביים ו-87 נפטרו ובהרצליה – 3,461 איש ואשה נמצאו חיוביים לקורונה, כאשר 58 מתוכם – נפטרו.
העיר אילת מובילה את אחוז הבדיקות החיוביות הנמוך ביותר מבין כלל ערי ישראל. בערים נוספות רבות ישנם פחות מ-2000 איש שאובחנו בשנה האחרונה כחיוביים לנגיף: רמת השרון, גבעת שמואל, נשר, קריית אונו, בית שאן, קריית מוצקין, קריית ים, טירת כרמל, יוקנעם עילית, אריאל קריית ביאליק, דימונה, גבעתיים, מגדל העמק, יהוד, אור עקיבא, קריית שמונה, מעלות תרשיחא וכפר יונה.
חיסוני קורונה. צילום: דוד כהן, פלאש 90.

את ראש רשימת המתחסנים מובילה בגאון תל מונד עם כמעט 93% אחוזי התחסנות במנה הראשונה ו-61% במנה השנייה. אחריה, בפער גדול, נמצא קיבוץ להבים עם סביבות 71% אחוזי התחסנות במנה הראשונה וכ-55 אחוזים במנה השנייה.

מבין כלל הערים בארץ תופסת קריית מוצקין את המקום הראשון בקבלת החיסונים: כ-65 אחוזים מתושביה קיבלו את המנה הראשונה ו-44 אחוזים מתושבי העיר הצפונית קיבלו גם את המנה השנייה.
שלוש הערים הגדולות ממוקמות הרחק מאחור: ירושלים עם כ-25 אחוזים המנה הראשונה וכ-16אחוזים במנה השנייה, תל אביב עם קרוב ל-50 אחוזים במנה הראשונה וכ-30 אחוזים במנה השנייה, וחיפה עם אחוזים דומים – 48 אחוזים במנה הראשונה וכ-33 אחוזים במנה השנייה.
כלל הערים החרדיות משתרכות הרבה מאחור: קצת פחות מ-18 אחוזים מתושבי בני ברק קיבלו את המנה הראשונה, וכ-9.5% את המנה השנייה. במודיעין עילית המספרים נמוכים אף יותר: פחות מ-14 אחוזים קיבלו את המנה הראשונה וקצת יותר מ-5% אף את המנה השנייה. גם בביתר נמשכת מגמת הירידה: רק כעשרה אחוזים קיבלו את המנה הראשונה, ומעט יותר מחמישה אחוזים – את המנה השנייה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התמונה שכתוב מתחת "חיסוני קורונה"
לא נכונה!
כי שימו לב רואים בתמונה ילד מתחסן, בעוד שלילדים אסור עדיין להתחסן!

כשכותבים מספר מתחסנים בעיר, יש לקחת בחשבון א. את מספר המחלימים (שאינם זקוקים לחיסון). ב. את מספר הצעירים בכלל (שאינם רצים להתחסן) והילדים בפרט (שאינם יכולים להתחסן).
חושבני שבניתוח כזה לא בטוח שיראו פער משמעותי לרעת הערים החרדיות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture