ראשי המפלגות החרדיות לבנט: נפתלי, תתעשת – אמרת שהברית עם לפיד זו טעות

ראשי המפלגות החרדיות מסרו הצהרה לתקשורת לאור העברת המנדט ללפיד והקמת הממשלה המסתמנת. דרעי: "תתעשת. אני פונה אליך נפתלי, עדיין לא מאוחר". גפני: "תגיד את האמת - אני שונא את ביבי והוא שונא אותי". ליצמן: "אתה אמרת לי על לפיד את הדברים הקשים ביותר"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראשי המפלגות החרדיות מסרו הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בה הכריזו שלא יישבו בממשלה אותה מנסים יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה להקים. את ההצרה המשותפת אותה הגדירו תחילה כ"הצהרה חשובה", פתח יו"ר מפלגת ש"ס שהכריז: "החלטנו אני ליצמן וגפני אחרי חודש שלם שניסינו הכל להקים ממשלה שתשמור על הזהות היהודית. לא ביקשנו תפקידים וויתרנו על חלק מהדברים. הסכמנו לתת לבנט את הבכורה כדי שימינה שהבטיחה לבוחרים שלה תוכל להצטרף".

דרעי המשיך לספר על המו"מ שהתקיים בזמן שהמנדט היה אצל ראש הממשלה נתניהו: ״הסכמנו לתת לנפתלי בנט את הבכורה כדי ש׳ימינה׳ אכן תוכל להצטרף. ישבתי עם בנט במשך שעות. שוכנעתי שאכן הוא רוצה ממשלת ימין. אני אומר בוודאות: אם נפתלי ו׳ימינה׳ היו באים איתנו עם הגוש היינו מגיעים ל 61 ויותר . כל מה שהיה חסר זו הסכמה. היה טיוטת הסכם. לצערי נפתלי לא עשה את זה״.

דרעי הוסיף לשכנע את בנט להצטרף לממשלה בראשות נתניהו: "אל תעשו טריז בין היהדות החרדית לבין מה שאתם מייצגים. מדובר בממשלת שמאל. אני פונה אליך נפתלי תתעשת. אני פונה אליך נפתלי, עדיין לא מאוחר. 59 זה כמו 61. יש עוד 28 יום ועוד 21 שניתן להקים ממשלה".

בפתח דבריו התייחס אריה דרעי לאסון מירון ואמר: ״הלילה ימלאו שבעה ימים לאסון הנורא והקשה. השתדלנו לנחם אצל 43 המשפחות. הדבר המדהים שראינו שם זו האמונה, האחדות. המסר שלהם היה: תעשו שהאהבה שאנחנו מגלים – תמשך. שלא נחזור לשיח השנאה אחרי שהקרבני את הקורבנות. האסון הזה חייב להחקר והוא נחקר. כמובן נשתף פעולה. נקבל מסקנות״.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שדיבר אחריו בהצהרה לתקשורת המשותפת אמר: "הציבור החרדי יודע לנצח בבחירות ולא להתגאות. אנחנו יודעים להפסיד ולא להתבייש. חושבים שאנחנו טיפשים, יושב נפתלי בנט והופך אבן על אבן כדי להקים ממשלת שמאל עם לפיד. ואז אומר שהם הפכו אבן על על אבן להקים ממשלת ימין. למה אתם משקרים?"

"בנט ושקד מה תגידו ביום הדין?, כנראה יש משהו יותר חשוב מארץ ישראל וזה כנראה השנאה לנתניהו. אם אתם חושבים שלנו אין בטן מלאה על כל השותפות רבת השנים עם הליכוד – אני יכול לכתוב ספר על זה, אבל אנחנו יודעים מה חשוב לתורת ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל".

השר יעקב ליצמן דיבר אף הוא בהצהרה המשותפת לשס ויהדות התורה ופנה לבנט: "נפתלי בנט, תסתכל לי בעיניים. מכולם היית איתי קרוב אליך אחרי אתה פנית אליי אחרי שהתפרק ברית האחים שלך עם לפיד. ביקשת שת"פ. שאלתי אותך איך אתה בא אליי אחרי מה שעשיתם לנו? הרסתם את הדת והמסורת. פגעתם בילדים שלנו ובכותל ובכל הקדוש והיקר. אמרת לי הבנת את הטעות שלי, אני עוזב את מה שהיה ויוצאים לדרך חדשה ומה קרה עכשיו? איך אתה מעז לשקר לנו בבוטות".

השר ליצמן הוסיף: "נפתלי, אתה אמרת לי על לפיד את הדברים הקשים ביותר. אמרת שהוא פילג את העם ושהוא נהג בדרך רעה. הבטחת ונתת מילה שזו טעות שלא תחזור אליה. על בסיס זה לחצנו ידיים ופעלנו יחד. אתה מפיר זאת מולנו החרדים ולא רק מול בוחריך".

עוד הוסיף: "שיהיה ברור לכל כלי התקשורת, כל התדרוכים והדיווחים על שיחות שלנו עם בנט סער ולפיד שקריים. מה שכתוב היום בהמודיע זו טעות ונבהיר זאת. אין אף אחד שמוסמך לדבר איתם וזה לא קורה. לא נתמוך בממשלה של בנט ולפיד בשום צורה אלא בממשלת ימין. משמעות הכתרת ליברמן לאוצר ולפיד כרה"מ הוא ניתוק כל קשר עם היהדות החרדית".

גם השר ליצמן התייחס בהצהרה לאסון מירון ואמר: "האסון הנורא במירון מזעזע את כולנו. ניחמנו את המשפחות היקרות וראינו את שברם. אין כל וטו על סוג הבדיקה והחקירה. אנחנו דורשים מיצוי הדין כדי למנוע מקרי פיקוח נפש. זו מחויבותנו למשפחות ולציבור".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על משקל הפראזה "רק הליכוד יכול" [למי שזוכר] אפשר כבר לרשום פראזה חדשה: "רק 'מזרוח'ניקים' יכולים" [לתת יד בכוח ובפועל להריסת הדת ומחיקתה].
בנט בקום ועשה [וכבר עשה לנו זאת פעם אחת] וסמוטריץ בשב ואל תעשה [יכול היה למנוע הדבר והתעקש שלא למנוע. רק אלוקים יודע את הסיבות האמתיות שלו]..
אפרופו סמוטריץ. מי שמאמין לו שאי הצטרפותו לממשלה בראשות נתניהו נובעת אכן מסירובו לשבת בממשלה שבתמיכת רע"ם-ערבים, הינו תמים חסר תקנה. הסיבה האמתית [שאותה אין מגלים אלא לצנועים והפקחים מבינים זאת לבד] היא מפני תחרות קשה שיש לו עם בנט שמפריע לו לעמוד בראשות הציונות הדתית כמפלגה בלעדית המייצגת ימין 'דתי' ['לייט' או לא לייט]. עבורו לשבת עם בנט בממשלה אחת זה כמו להושיב [למשל] את דרעי ואלי ישי בממשלה אחת. ובפרט כאשר לפי האמור בנט היה מקבל כפל-כפליים מסמוטריץ', ואולי אפילו נהיה 'ראש ממשלה'! זו הסיבה ואין בלתה. כל השאר זה קשקושי מילים בעלמא. בשביל זה כבר הושיטו לו מאה סולמות, של עץ ואף של מתכת והוא לא ירד בעקשות ראויה לשמה.. רבים חושבים שיש אווילות בהתנהגות סמוטריץ, אבל הבחור לא טיפש, הסיבה האמתית היא סיבה הנזכרת, פוליטיקה ומי בראש, חיסול המתחרה שעכשיו יראו כולם עם מי יש לנו עסק.. ויבחרו להבא רק בנו!! הדת?? נו, הצחקתם אותנו… זה הדבר האחרון שמעניין מזרוח'ניק אמתי, בשביל 'הדת' אפשר כבר לבחור אגודה או ש"ס..

סמוטריץ' איש אמת ועובד השם, מי שמתעקש שלא לראות את זה בגלל צבע הכיפה אוויל

בנט.
שקרן במצח נחושה היפך הבטחת אלה שבחרו לו.
תתבייש לך! קרן ורמאי!
איך אתה לא מתבייש? להקים ממשלה עם מעודדי טרור?

סמוטריץ.
איש אמת שעושה מה שהבטיח לבוחריו!
מהבודדים שאכפת לו מארץ עם ותורת ישראל!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture