הותר לפרסום: ההרוג מירי הנ"ט בעוטף עזה – סמ"ר עומר טביב הי"ד

דובר צה"ל התיר לפרסום כי לוחם צה"ל, סמל-ראשון עומר טביב הי"ד, נהרג הבוקר מירי נ"ט במהלך פעילות מבצעית להגנת ישובי עוטף עזה. לוחם נוסף נפצע באורח קשה וקצין צה״ל נפצע באורח בינוני. הודעה נמסרה למשפחות ההרוג והפצועים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר צה"ל מוסר כי סמל-ראשון עומר טביב ז"ל, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, בן 21, מאליקים, הוא הלוחם שנהרג הבוקר מירי הנ"ט ששיגר ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה לשטח ישראל. לוחם נוסף נפצע בתקרית באורח קשה וקצין צה״ל נפצע באורח בינוני. הודעה נמסרה למשפחות ההרוג והפצועים. דו"צ הוסיף כי "צה"ל משתתף בצער משפחת ההרוג וימשיך ללוות את הפצועים ומשפחות הלוחמים".

טביב היה אמור להשתחרר בחודש הבא משירותו בצבא. מתחקיר ראשוני של תקרית הנ"ט הקטלנית עולה כי חוליית נ"ט של מחבלי חמאס, שארבה בצד העזתי של הגבול, זיהתה את הרכב נוסע בצד הדרומי של הגבעה שעליה נמצא מושב נתיב העשרה, אזור שחשוף לרצועת עזה. הטיל פגע ברכב וגרם לתבערה בו, וכתוצאה מכך נהרג טביב. ולוחם נוסף נפצע קשה ואחר נפצע בינוני.

כוחות חילוץ, בהן כוחות אזרחיים שהגיעו למקום, טיפלו בנפגעים בשעה שמחבלי חמאס פתחו בירי מאסיבי של פצצות מרגמה לעבר המקום, וכתוצאה מכך נפצע באורח קל אחד המחלצים מרסיס של פצמ"ר. לבסוף הצליחו הכוחות לפנות אותם במהירות לבית החולים ברזילי באשקלון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת תנחומים בה כתב: "בשם כל אזרחי ישראל אני מביע צער עמוק ושולח תנחומים למשפחתו ולחבריו של לוחם צה״ל, סמל-ראשון עומר טביב ז״ל, לוחם בחטיבת הנח״ל שנפל הבוקר מירי נ״ט במהלך פעילות מבצעית להגנת ישובי עוטף עזה. יהי זכרו ברוך".

נתניהו הוסיף: "אני שולח איחולי החלמה מהירה ושלמה ללוחם נוסף ולקצין נוסף שנפצעו בפיגוע. נמשיך להילחם בכל העוצמה נגד המחבלים בעזה. מי שפוגע בנו – דמו בראשו".


סמל ראשון עומר טביב ז"ל

בצה"ל אסרו על כלי רכב אזרחיים וצבאיים לנסוע ולפעול באזורים סמוכים לגבול, שחשופים לקו הנ"ט מהרצועה, בשל התראות ממוקדות לירי שכזה. מבדיקה חוזרת שנערכה בצה"ל עלה כי בניגוד לדיווח הראשוני בשטח של הכוחות לא נורה טיל נ"ט נוסף במהלך התקרית הקשה.

התקרית הייתה חלק ממאמץ בלתי פוסק של חמאס והג'יהאד האסלאמי לפרוש עשרות חוליות נ"ט בקרבת הגבול עם ישראל כדי לפגוע בכלי רכב ישראלים, אך ברוב המקרים הדבר לא מתאפשר בשל סגירת הכבישים בעוטף עזה והמשמעת העצמית של הכוחות.

בתוך כך, מחשש לירי נ"ט או צלפים נחסמו בשדרות רחובות שמובילים לגבעות המערביות שצופות לרצועת עזה. הוצבו מחסומים ושלטים. מעיריית שדרות נמסר כי בהנחיית הצבא ובשיתוף עיריית שדרות, נסגר ציר נסיעה קטן בעיר, הסמוך ל"גבעת קובי", בשל חשש לירי מהרצועה. הציר שנסגר הוא ברחוב יורם אברג'יל, בין צומת משעול שרה לכיכר שמואל הנביא. המעוניינים להגיע לשכונת האחוזה נדרשים לפנות בצומת משעול שרה ימינה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture