Yonatan Sindel/Flash90

פגישת חפיפה קצרה במיוחד בין בנט לנתניהו; השרים מסמנים יעדים

שרי הממשלה החדשה נכנסים לתפקידם. בצהריים הגיע ראש הממשלה נפתלי בנט לפגישה עם קודמו בנימין נתניהו שבחר לא לקיים טקס. שרת הפנים שקד: "אפעל להשיב מסתננים לארצם". בנט עלה לקבר של חברו, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יום לאחר השבעת הממשלה ה-36, השרים החדשים עסקו היום בעיקר בטקסי החילופים במשרדיהם החדשים ובצילום התמונה המסורתית בבית הנשיא. ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע ללשכתו החדשה בירושלים שם נפגש עם יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו לפגישת חפיפה, שלקחה רק כחצי שעה.

בתום הצילום המסורתי בבית הנשיא, עלה בנט לקבר של חברו, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, שנפל בסיום מלחמת לבנון השנייה. "בכל צומת חשוב בחיי אני חושב על חברי ואחי, עמנואל", רשם בטוויטר. "תחושת המסירות, השליחות והנתינה של עמנואל למען העם והארץ מלווים אותנו תמיד".


צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

27 שרי הממשלה החדשים נכנסו ללשכות החדשות שלהם, שניים מהם החליטו שלא לקיים את טקס החילופים. השר לביטחון הפנים הנכנס עמר בר-לב הסביר את החלטתו בכך שאינו מעוניין שהמשטרה תעסוק במסדרי כבוד."המשטרה צריכה לפעול ביעילות ובשקט. לכן הנחייתי הראשונה היא לבטל את טקס חילופי השרים שנקבע. המפכ"ל וצמרת המשטרה יהיו בשטח ולא בטקסי כבוד. קדימה לעבודה".

בנוסף, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ממרצ ביטל את פגישת החפיפה שלו עם אופיר אקוניס במשרד לשיתוף פעולה אזורי, זאת לאחר שאקוניס אמר שהמשרד שבראשו עמד הוא "מיותר" – וכי אינו מעוניין בטקס חילופים.

שר השיכון היוצא, ח״כ יעקב ליצמן, נאם היום טקס חילופי השרים במשרד השיכון ואיחל לשר הנכנס זאב אלקין שלא יאריך ימים בתפקיד, "מאחל לך שלא תהיה כאן הרבה זמן", אמר ליצמן לקול צחוק המשתתפים והוסיף, "זו ממשלה רפורמית". אלקין אמר ש״ח"כ ליצמן הוא מורי ורבי בפוליטיקה הישראלית והיה זה שלימד אותי רבות בעשיה הציבורית", ליצמן הגיב: "מסתבר שלא הצלחתי בתפקיד מורה".

בטקס החילופים במשרד הפנים, אמר השר היוצא אריה דרעי כי הוא מקווה שהממשלה שהוקמה אמש לא תחזיק מעמד זמן רב, ״זו לא הממשלה שאני ציפיתי שתקום", אמר ח"כ דרעי, "אני ציפיתי לממשלה ימנית, כיו״ר ש״ס אעשה הכל כדי להפיל את הממשלה הזו״.

השרה הנכנסת איילת שקד התחייבה לפעול להחזרת המתסננים לארצם. "אפעל בכל כוחי ליישם מדיניות הגירה אחראית, תוך מתן מענה הולם במצבים הומניטריים מבוססים", אמרה שקד והוסיפה: "אפעל להשיב מסתננים לארצם ולעודד יציאה מרצון למדינות שלישיות בטוחות".

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, נכנס לתפקידו כשר החוץ לאחר טקס חילופים עם השר היוצא גבי אשכנזי בו אמר, "אנחנו צריכים להיערך מהר מול החזרה להסכם הגרעין עם איראן", אמר לפיד. "זה היה הסכם רע. התנגדתי לו. אני עדיין מתנגד לו. ישראל הייתה יכולה – בהתנהלות אחרת – להשפיע עליו הרבה יותר. חלק מהעבודה שלנו הוא כמובן חיזוק הנוכחות שלנו באזור. אנחנו צריכים להמשיך את המגמה שהחלה עם הסכמי אברהם. לשאוף לחזק את השלום עם מדינות המפרץ, עם מצרים וירדן".

שר המשפטים הנכנס גדעון סער אמר: "בכוונתי לקדם שינויים חיוניים למען אזרחי המדינה ושיפור מערכת המשפט. אני אתווה את המדיניות, אלמד, אתייעץ ואשתף. אשתדל לגבש הסכמה רחבה ככל שניתן לתיקונים הנדרשים. אבל בסוף היום אבצע את אותם השינויים, לא אוכל לעשות זאת לבד, אצטרך לעזרתכם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התמונה של האדריכל של הממשלה עם ל-פיד ונפלתי בנט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture