ועידת החינוך להורי תלמידות בתי הספר 'בית יעקב החדש' ירושלים

ניתן היה לחוש באוויר את התכונה וההתרגשות לה היו שותפים כמאה אברכים שהתאספו אל 'ועידת החינוך' להורי תלמידות בתי הספר 'בית יעקב החדש' שהוקמו בשנים האחרונות בשכונות רמות, בית וגן ומרכז העיר ע"י קהילות האברכים בירושלים, ועומדים תחת נשיאותו והכוונתו של הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הנוכחים הרגישו כי הם חלק ממשהו גדול, דבר ההופך את החזון למציאות, ובימים אלו הם נוטעים את השורשים לפירותיהם של הדור הבא, דור חדש מלא ישן, מלא וגדוש במטען של תורה ויראה, דור היונק מענקי הרוח שפיארו ומפארים את כותל המזרח, דור חדש המהלך זקוף וגאה במורשתו.

פתח את הועידה הרה"ג רבי שלמה טוויל שליט"א הרוח החיה מאחורי המהפכה המתחוללת בשנים האחרונות בירושלים ובכל רחבי הארץ, אשר סקר את ההתעצמות של קהילות הקודש בכל רחבי הארץ בכלל ובירושלים עיה"ק בפרט, כאשר עיה"ק זוכה להיות מודל לחיקוי לכל שאר הערים. כמו"כ ציין בפני ציבור האברכים נתון שאינו ידוע דיו, כי בשנת הלימודים הבעל"ט ייפתחו אי"ה ע"י קהילות האברכים עשרים ושתיים!! כיתות חדשות לבנים ולבנות ברחבי הארץ, זאת מלבד מסגרות נוספות בכל רחבי הארץ, שדבר המהפכה המתחוללת ומכה גלים מגיעה אליהם, והם פונים לקבלת עידוד ועצה טובה מהניסיון שהצטבר אצל הנחשונים שהקימו את המוסדות המעולים לילדי האברכים בירושלים.

עוד הוסיף בדבריו כי המהפכה האדירה שנעשתה עד היום בישיבות הקדושות ובתלמודי התורה, צוברת כעת תאוצה ומתרחבת במלא העוז אל חינוך הבנות ע"י הקמת רשת בתי הספר 'בית יעקב החדש', כאשר בשנתיים האחרונות נפתחו שני בתי ספר ברמות ובבית וגן המונים למעלה משישים תלמידות, ולקראת שנת הלימודים הבעל"ט ייפתח אי"ה בית הספר שלישי במרכז העיר.

ראשון הדוברים הגאון רבי רחמים זיאת-קצין שליט"א מנהל רוחני בישיבת אבני נזר, המלווה רבות את כל התפתחות המוסדות לילדי האברכים, ריתק את השומעים בדבריו הנפלאים, בהדגישו את החשיבות הרבה של הדוגמה האישית בחינוך הילדים, הקולטים את השדרים אותם מעביר ההורה או המחנך ע"י מעשיו, הרבה יותר מאשר בדיבורים חוצבי להבות.

בדבריו ציין כי הוא מכיר היטב את העומדים מאחורי 'בית יעקב החדש' וכי מדובר במורות המשלבות מקצועיות חינוכית מחד, ומהוות דוגמה אישית לטהרת הלב וחינוך אמיתי ופנימי הבונה את עולמה האישי של כל בת ובת מאידך.

לאחר מכן נשא דברים איש החינוך הרב חנוך דרורי שליט"א הידוע בהרצאותיו המאלפות והמחכימות. בפתח דבריו הביא את דברי המדרש שבפעם הראשונה בה נגלה הקב"ה למשה רבינו, נגלה אליו דווקא בקולו של אביו, בהסבירו כי קולו של אבא הוא קול אחר, קול שמבין ומתבונן, זהו הקול שבאמת יכול להשפיע על עיצובו הרוחני של הילד. הרב דרורי המכיר מקרוב את עולם החינוך בכללותו, סיפר כי זכה להרצות גם בפני אימותיהן של תלמידות 'בית יעקב החדש' והדגיש את התפעלותו מאיכותן הייחודית של המשפחות. עוד חידד בדבריו המחכימים כי הגבולות שאנו מעמידים לילדינו, הם מלשון גב, זוהי המשענת עליה הם ישענו כל חייהם והיא זו שתבנה את אישיותן.

אחריו נשא דברי ברכה והכוונה הגאון רבי נפתלי אברז'ל שליט"א רב ביהמ"ד 'מנין אברכים' בנווה יעקב וביהמ"ד 'חדות יעקב' בברכפלד אשר מאות בני עליה נהנים מעצותיו והכוונתו, בדבריו ציין את ששמע מהג"ר יוסף גרשונוביץ זצ"ל שאמר בשם החזון-איש זצ"ל כי לבת בית יעקב יש גדר של בת ת"ח למרות שאביה הוא לא כזה, ובפרט במסגרת 'בית יעקב החדש' בה ההורים עצמם הם תלמידי חכמים אמיתיים, בוודאי שזו זכות עצומה להיות חלק ממקום גדול זה, ובירך כי יזכו לגדל בין כתליו בנות הניכר בהן עצמן שבנות תלמידי חכמים הן, ולא רק בת שאביה הוא תלמיד חכם…

את המשא המרכזי נשא הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א נשיא איגוד עמלי התורה ואב"ד 'כתר תורה', אשר כגדול העומד על גביו, מוסר עצמו למען התפתחות הקהילות, מוסדות התורה ובתי הספר בכל רחבי הארץ, ומתווה את דרכם בכל צעד ושעל. את דבריו פתח בברכה לכל המוסרים נפשם למען שליחות הקודש, ופועלים ללא לאות למען דור העתיד.

לאחר מכן סקר את הדרך הארוכה אותה עבר עולם החינוך לבנות, שהחל באירופה כצורך השעה כהתגוננות מפני ההשכלה הנוראה, אך בארצות המזרח עדיין שמרו על הצביון המקורי של בת ישראל על פיו 'כל כבודה בת מלך פנימה', ובהמשך הדורות כאשר רוחות הכפירה וההשכלה חדרו גם אל ארצות המזרח, החל גם שם להיווצר הצורך במסגרות 'בית יעקב'. "ייחודיותו של בית יעקב החדש ההולך ומתרחב בימים אלו, הוא השילוב בין הצורך בחינוך מקצועי ואיכותי ללא פשרות, לחינוך שורשי וטהור לצניעות וערכי נצח" סיים מורינו שליט"א את דבריו.

כל הנוכחים התפזרו לבתיהם בהרגשה מרוממת שמשהו חדש מתחיל, והם הם אנשי המעלה שזכו להיות חלק מהקמת דור העתיד, עולם של זוך וטוהר יהודי אמיתי, הממשיך מסורת בת אלפי שנים מאימותינו הקדושות עד ימינו אנו, ומול עיניהם מתמלא הקנקן הישן ב'בית יעקב החדש', בשילוב מושלם לחינוך יהודי מרומם, מעצים ונושא פירות בעזרת ה' לנצח נצחים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture