פינוי בהסכמה: תושבי אביתר הסכימו למתווה פשרה חדש

Hillel Maeir/Flash90

פינוי בהסכמה: תושבי אביתר הסכימו למתווה פשרה חדש

הצדדים הגיעו לפשרה והסכימו כי המשפחות שגרות באביתר יפונו מבתיהן עד לסוף השבוע ובמקומן תוצב במקום פלוגת חיילים • לאחר מכן תחל סקירת הקרקע, ואם האדמות יוכרו כאדמות מדינה – תקום ישיבה במקום, אך לא בא' אלול כפי שסוכם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתום דיון של כ-8 שעות בביתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, בהשתתפות ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראשי תנועת נחלה דניאלה ויס וצבי אלימלך שרבף, רבנים, ובכירי הציונות הדתית קיבלו הלילה (בין שלישי לרביעי) תושבי אביתר את מתווה הפשרה הסופי להסדרת המקום.

המתווה כולל את רוב פרטי המתווה הקודם אך בשונה מהמתווה הראשון עליו דובר, סוכם כי ישיבה תוקם באביתר בעוד חודשים ספורים לאחר בדיקה משפטית, ולא בא' באלול כפי שסוכם תחילה. כמו כן סוכם כי יבוצע הליך סקר מהיר לקרקע ביישוב, וייבחן אם מדובר באדמות מדינה.

לאחר הדיון בבית הרב דרוקמן הובא המתווה אל תושבי אביתר, שמסרו: "עלינו לישוב מתוך תחושת שליחות ומכוחו של הציבור. אנו סבורים כי על אף הקושי הגדול, המתווה הינו התקדמות וצעד נוסף בבניין ארץ ישראל".

מצד תושבי היישוב, על פי המתווה, הם צפויים לעזוב את בתיהן עד לסוף השבוע הקרוב. פלוגת חיילים תגיע לאביתר במקום המשפחות, וזאת עד לסיום בדיקת הקרקעות. אם יימצא שמדובר באדמות מדינה והקרקע תוסדר – תקום במקום ישיבת הסדר ומאוחר יותר התיישבות, על פי החוק.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו, אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים. הבתים יישארו, הצבא עולה באופן מידי, ובעוד מספר חודשים – לאחר השלמת הליכי הסקר וההכרזה על אדמות המדינה – תקום כאן ישיבה לתפארת, ובהמשך התיישבות מסודרת בהתאם לחוק ולתפארת מדינת ישראל".

"הישוב אביתר הוא התשובה הציונית הנכונה לפיגועי הטרור שנרצחו בהם יהודה גוואטה ואביתר בורובסקי הי"ד, הישוב אביתר יקום. יהיו בו גני משחקים וקהילה מפוארת", הוסיף דגן. " זהו מתווה לא פשוט. קיבלנו את ההחלטה בלב לא קל, קיבלנו את ההחלטה גם לטובת בניית ההתיישבות בארץ ישראל וגם לטובת אחדות בעם, בוודאי בימים הקשים האלו שאנו נמצא.

צבי אלימלך שרבף, יו"ר תנועת נחלה מסר: "הגענו להר הטוב הזה להוסיף התיישבות יהודית, יש לנו צער גדול שבזמן שממשלת ישראל לא מטפלת בבנייה הערבית, היא מוצאת את האנרגיות להרוס ישוב יהודי. כדי למנוע את הרס המקום באופן מוחלט, החלטנו לקבל את המתווה ואנו מאמינים שמתווה זה יקדם התיישבות יהודית ממלכתית על ההר ובעז"ה יהיה פתח להתיישבות יהודית רחבה בכל מרחבי יהודה ושומרון".

שרת הפנים, איילת שקד על חתימת ההסכם עם תושבי אביתר כי מדובר ב״הישג חשוב להתיישבות בארץ ישראל". לדבריה, "אני מודה לשר הביטחון בני גנץ על הירתמותו למציאת פתרון, לראש הממשלה נפתלי בנט על התגייסותו המלאה.
ליוסי דגן, לרב לבנון ולדניאלה וייס מנהיגות יוצאת דופן ועבודה ללא לאות למען ארץ ישראל. ואחרונים חביבים, חלוצי אביתר שבמסירות נפש מפגינים ציונות מהי. אל תראו ואל תחתו. מי יתן ותזכו להמשיך ליטול חלק בפיתוחה ושגשוגה של ארץ ישראל. לו יהי חלקי עמכם״.

מנגד, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר קורא לתושבי אביתר לשקול שוב אם לעזוב את ביתם תמורת הבטחות מבנט ושקד. בראיון ל'כאן חדשות' אמר ח"כ בן גביר כי: "אני חושש שהממשלה תחליט בסופו של דבר לפנות את היישוב אביתר ותטען הבטחנו לא לפנות, אבל לא הבטחנו לקיים את ההסדר".

גם ב'שלום עכשיו' תקפו את ההסכם ואמרו כי מדובר ב"הסכם כניעה עם מתנחלי אביתר": "במקום לפנות, לקנוס, ולהעניש את פורעי החוק מאביתר, המדינה מתרפסת וחותמת על הסכם כניעה מחפיר. הצבת חיילים שישמרו על מבנים ריקים, בניגוד לעמדת מערכת הביטחון, היא פשיטת רגל מוסרית וערכית, וכניעה מוחלטת לגחמות של עבריינים. המסר למפקדי צה"ל ולציבור ברור – חוק אחד לישראלים שומרי החוק וחוק אחר למתנחלים. אנו קוראים לראשי מחנה השינוי, הגיע הזמן להתעשת ולפעול לפירוק המאחזים הלא חוקיים בשטחים שפוגעים בביטחון ומחבלים בסיכוי לשלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה אדמות מדינה? מספיק שבא ערבי שהשם משפחה שלו אותו שם כמו הערבי שהאדמה היתה שייכת לו בתש"ח, בלי תעודה ובלי כלום, נותנים לו את הקרקע במתנה. ויש ארגוני שמאל שמומחים בדברים האלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture