מהומות בהר הבית. צילום אילוסטרציה: ג'מאל עוואד, פלאש 90.

משבר בקואליציה: רע"מ במתקפה חריפה על עליית היהודים להר הבית – בנט תומך

עליית קבוצות היהודים להר הבית היום, וביניהם חברי כנסת, הוציאה מפלגת רע"מ, החברה בממשלה, מכתב חריף יחד עם התנועה האסלאמית, ובו היא מאיימת כי הדבר עלול להוביל להסלמה, וש"על ראש הממשלה בנט לדעת כי לא תהיה התחשבות", לשון ההודעה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העלייה בכמות המבקרים בהר הבית בתקופה האחרונה, ובייחוד העלייה הגדולה היום, צום תשעה באב, הביאה את תנועת רע"מ, החברה הקואליציה, להוציא הודעת גינוי חריפה בשפה הערבית.

עיקר הודעת הגינוי, שיצאה מטעם רע"מ והתנועה האסלאמית, מדבר על כך שהתנועה מצדיעה לכל מי ניסה להגן על המסגד ומחויבת לכך בעצמה. "מסגד אל אקצה מקודש למוסלמים ולהם בלבד", נאמר. "הכניסה של המתנחלים להר עלולה להבעיר את ירושלים ולהצית מלחמת דת".

בתוך כך פורסם כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח כעת עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי. ראש הממשלה הודה לשר ולמפכ"ל על ניהול האירועים בהר הבית באחריות ובשיקול דעת, תוך שמירה על חופש הפולחן ליהודים בהר. רה"מ הדגיש, כי חופש הפולחן בהר הבית יישמר באופן מלא גם למוסלמים, המציינים בימים הקרובים את יום עורפה וחג הקורבן.

בנט ועבאס. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ובחזרה להודעת רע"מ. "התנועה האיסלאמית ורע"מ מזהירים מפני כניסתם של מספר רב של מתנחלים, פלישתם ופגיעתם בקדושתו של מסגד אל-אקצא", נכתב בהודעה בערבית ותורגמה על ידי העיתונאי סולימאן מסוואדה, כאן 11. "התנועה האיסלאמית ורע"מ מטילים על מדינת ישראל את האחריות להשלכות החמורות ולהפרות אלו והמשכן, מה שעלול להוביל בסופו של דבר לדרדור המצב בירושלים ובאזור כולו. אנו מזהירים מקריאת ההמנון הלאומי 'התקווה' ברחבות מסגד אל-אקצא".

המשך ההודעה: "התנועה האיסלאמית ורע"מ מדגישים כי התנועה וכלל בני עמנו בתחומי הקו הירוק יעמדו כקו הגנה מול נסיונתיהם של הקיצוניים לכפות מציאות חדשה בשטח (אפרופו תפילות יהודים) או כל חלוקה זמנית או מקומית בתוך מסגד אל-אקצא. התנועה האיסלאמית מברכת על מאמציהם של חברי הכנסת של רע"מ שהמשיכו במאמציהם ללחוץ על הממשלה לעצור את הפלישות הללו ולפנות את כל המתנחלים הפולשים ממסגד אל-אקצא, ולהזהיר מפני השלכות הפלישות הללו".

להודעת גינוי זאת מצטרפת הודעת גינוי נוספת ברוח דומה מטעם הממשל הטורקי. "כוחות הביטחון הישראלים שוב נתנו לקבוצות יהודיות גזעניות לפשוט על מסגד אל-אקצה". נושא הר הבית הרגיש מציב אתגר בפני ממשלת בנט, בה חברה רע"מ, כיצד לנהל את המדיניות במתחם הרגיש.

ח"כ מירי רגב הגיבה: "לאור אמירתו החצופה, הפוגענית והמתריסה של עבאס, מין הראוי היה שבנט יבהיר לעבאס שדווקא היום, ביום שבו העם היהודי אבל על חורבן בית המקדש, לא רק שיהודים יעלו להר הבית, אלא שהגיע הזמן שיהודים יוכלו להתפלל בהר הבית".

"חופש הפולחן הינה זכות בסיסית לכל אזרח, כל אדם זכאי להגיע ולהתפלל במקום הקדוש לו. רק במדינת ישראל, היהודים מופלים לרעה ולא יכולים להתפלל בהר הבית. את הסטאטוס קוו הזה, מוכרחים לשנות", כך רגב.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "השותפים של נפתלי בנט מנסים להנדס את התודעה הציבורית ולומר שהם השולטים בהר הבית בגלל כיפה מזהב. זה פשוט בלתי נסבל לשמוע אותם מאיימים נגד עליית יהודים ושירת התקווה בהר הבית, המקום הכי קדוש בו שכן בית המקדש של העם היהודי".

ח"כ בן גביר הוסיף: "בכל מדינה נורמלית, חברי כנסת שהיו מאיימים ככה היו מגורשים מכאן, אבל רק בישראל הם לא רק חברי כנסת, אלא גם חברי הקואליציה של הממשלה הרעה. בושה!"., כך לשון ההודעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture