מהטיש המשותף, ועד המעמד המרגש בציון: כך ציינו את הייארצייט הראשון בסאדיגורה • תיעוד

בליל שישי האחרון כ"א אב ציינו בעולם היהודי ובחצרות החסידים שנה ראשונה להסתלקותו של כבו"ק הרבי בעל ה"עטרת ישראל" מסאדיגורה זיע"א, למגינת ליבנו לאחר מחלה קשה בה התייסר במשך מספר שנים ל"ע.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
בקרית סאדיגורה בי-ם ציינו את יום ההילולא הראשון בסדרת מעמדים ואירועים לזכרו. לאחר תפילת מעריב בראשות בניו ממשיכי דרכו כבו"ק האדמו"רים שליט"א כשהאח הרה"צ רבי אליהו אליקים געציל ניגש לעמוד, ערכו האחים טיש ייארצייט משותף ומאוחד לזכרו בבית המדרש הגדול בשילוב מעמד סיום הש"ס אשר נלמד ע"י "חבורת ש"ס במקהלים", יחד עם בני משפחת המלכות, ילדי ונכדי בעל ההילולא, ובהשתתפות רבנים ודיינים, אישי ציבור, חסידיו, תלמידיו ומוקירי זכרו.
בעיצומו של השולחן הטהור נשא דברות קודש כבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים שליט"א, אשר בראש הדברים הכריז על יום ההילולא כיום תחילת לימוד ספר החינוך כתקנת הקודש של בעל ההילולא זיע"א במסלול לימוד מיוחד וקבוע אשר יסתיים ביום ההילולא בשנה הבאה.
אחריו נשא דברות קודש אחיו כבו"ק האדמו"ר מסאדיגורה לונדון שליט"א אשר הגיע לארץ במיוחד לרגל הייארצייט. בין דבריו הביא את דברי הסב הרבי בעל הכנסת מרדכי זיע"א שישנם 2 בחינות של מסירות נפש, הדרגה הגבוהה יותר היא בבחינת "עליך הורגנו כל היום" שזה היה הרבי ז"ל שמסר את גופו ונפשו ואת כל כולו למען כלל ישראל.
בהמשך נשא דברים הרה"ג רבי שמעון הירשלר שליט"א מלונדון, אשר שימש חברותא לרבי זיע"א והיה מגדולי מקורביו במשך שנים רבות. לאחמ"כ נערך מעמד סיום הש"ס לזכרו הטהור של הרבי זי"ע ע"י בנו הגדול כבו"ק האדמו"ר שליט"א, כשבסיום כל הבנים נעמדו לקדיש, כשלאחמ"כ התחיל מחדש את הש"ס במסכת ברכות בן זקוניו של בעל ההילולא פע"ח הבח' שמעון מנחם נחום הי"ו, אשר נשא גם דברים נרגשים לרגל ההילולא.
בסיום הטיש נערך מעמד תחילת כתיבת ספר תורה לזכרון נצח של רבינו הקדוש זיע"א, אשר יוכנס לבית המדרש הגדול אשר נבנה בימים אלו בס"ד בלונדון. קודם לכן הכריז הגבאי הרה"ח ר' משה גרינבוים על מכירת מטבע ברכה מיוחד המסוגל לישועות, וכנהוג אצל רבוה"ק. את המטבע זכה לקנות הרה"ח ר' שמחה מרגליות אשר קיבלו מידי האדמו"רים אשר בירכוהו בשפע של כל טוב בגו"ר.
למחרת בבוקר לאחר תפילת שחרית נערך מעמד לחיים בראשות כבו"ק מרנן האדמו"רים שליט"א ופע"ח הרה"צ רבי אליהו אליקים געציל שליט"א, בבית המדרש הגדול בקרית סאדיגורה בירושלים, שם הרחיבו אודות הליכותיו בקודש ומורשתו הטהורה של אביהם העטרת ישראל זיע"א כשבסיום נסעו משם לציון הקדוש בבית החיים נחלת יצחק בגבעתיים.
במעמד מרגש ומאחד יחד עם בני המשפחה, ילדי ונכדי מרן בעל העטרת ישראל זיע"א, פקדו האחים האדמו"רים שליט"א את ציונו של אביהם זיע"א. בסיום אמירת התהילים וקודם קריאת הקוויטלך, נעמדו יחד עם אחיהם פע"ח הרה"צ רבי אפרים פישל, הרה"צ רבי אליהו אליקים געציל והבח' שמעון מנחם נחום לאמירת קדיש, כשבמעמד משתתפים גם הגיסים הרה"צ רבי צבי הירש אייכנשטיין והרה"צ רבי יוחנן שפירא, וכן פע"ח הבה"ח החתן גדליה, נכדו הגדול של בעל ההילולא, בן חדב"נ הרה"צ רבי יהושע מאיר פרישוואסער.
ציבור החסידים שהשתתף במעמד ציין את ההתרגשות הגדולה שחשו במעמד המרטיט, בראותם את בני המשפחה זרע קודש ברך ה', בראשות האדמו"רים שליט"א, מאוחדים בתפילה למען הכלל והפרט, לצד אמה של מלכות מחברתו הטהורה הרבנית שתבלחט"א, כרצונו הטהור של אביהם רבינו בעל ההילולא זיע"א, אשר כל ימיו התפאר באהבה ואחדות הקיימת בין בני משפחתו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture