מעמד 'כבוד התורה וחלוקת פרסים' בישיבת ישועות משה ויז'ניץ מודיעין עילית

מעמד 'כבוד התורה וחלוקת פרסים' לתלמידי ישיבת ישועות משה ויז'ניץ במודיעין עילית לכבודם של עמלי התורה אשר עמלו ויגעו בהתמדה רבה ועמדו בכור המבחן במשך על השנה שעלל"ט על כל מסכת פסחים במסגרת ארגון "תלמידו בידו" • את המשא המרכזי נשא המשפיע הנודע הגה"צ רבי נחמן בידרמן שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תחושה עילאית של רגשי כבוד התורה אפפה את המשתתפים במעמד הנשגב והנאדר בקודש של 'כבוד התורה וחלוקת פרסים' לכבודם של עמלי התורה הצעירים אשר עמלו ויגעו בעמלה של תורה בהתמדה רבה ועמדו בכור המבחן במשך על השנה שעלל"ט על כל מסכת פסחים במסגרת ארגון "תלמידו בידו" אשר עומד בראשותו של המנהל הרוחני הגה"ח רבי אשר אנטשיל ויז'ניצר שליט"א.

את המעמד הנשגב פתח הגה"ח רבי אשר אנטשיל ויז'ניצר שליט"א בדברי שבח, הערכה והערצה: "לראות את ההתרגשות ושמחת התורה אצל כלל הבחורים, כשלמעלה מ – 90 בחורים נבחנו על המסכתא מרישא ועד סייפא, ביגיעה נפלאה מהבוקר עד הערב, זה יומא טבא לרבנן! למרות שעברה על כלל ישראל שנה קשה עם הנגיף שמשתולל בעולם, ולמרות העובדה שמערכה צבאית מול בני ישמעאל איימה להשבית את לימוד התורה, בחורי הישיבה – מובחרי הבריאה גילו כוחות נפלאים של יגיעת התורה בהתמדה מרובה במשך שעות ארוכות, קול התורה נשמע ברמה בהיכל ישיבה"ק, בלימוד של מסירות בשעות הקטנות של הלילה ולפנות בוקר.

הגה"ח שליט"א ציין את עובדת הצלחת הבחורים ועמידתם בכור המבחן, וזאת ללא כל הפרעה או סתירה לתכניות אחרות וסדרי לימוד מקבילים. "זה לא מוריד  חלילה למצטייני הישיבה את עבודת התפילה ע"י חבורת "ידיד נפש", או להשתתף בהקפדה בחבורת "דעם רעבנס חבורה", או להשתתף בחבורת "אשמורת הבוקר" להשתתף בהקפדה ולהיות מהראשונים בסדרי הישיבה. אלו הם בחורי הישיבה, אלו הם המצטיינים, אשריהם ואשרי חלקם!".

בתוך דבריו הודה הגה"ח שליט"א נרגשות להנה"ח רבי חיים משה בן בריינדל פלדמן שליט"א שבאותה הזדמנות איחל לו בשם לומדי התורה רפו"ש, אשר רבות בשנים עומד לסיוע לתלמידי הישיבה, ואיתו עמו הרה"ח ר' חיים מאיר ויזל שליט"א מנכ"ל המוסדות אשר מתמסר בלו"נ למען הצלחת תלמידי הישיבה במשך כל השנה, למען יוכלו הבחורים לשקוד על התורה והעבודה.

רגע שיא מרגש נרשם עת ערך אחד המצטיינים הבה"ח שלמה דב רוטנר ני"ו, את סיום מסכתא פסחים  ובסיימו נשא דברי הוקרה והערכה בשם כלל תלמידי הישיבה לרבני צוות הרוחני בישיבה"ק, קבוצה מיוחדת של בוגרי הישיבה שנבחנו אף הם על המסכתא, והקימו את ביתם זה עתה, הגיעה להשתתף במעמד.

מחרוזת מיוחדת באומר ובצליל, גרמאן ייחודי ויוצא דופן הושר ע"י אחד מחשובי תלמידי הישיבה הבה"ח שמעון ספיבק ני"ו שהביע את רגשות הבחורים, במשך כל השנה, ואת קול התורה שנשמע בהיכל הישיבה במשך כל השנה, ועל יומא טבא לרבנן לכל בני הישיבה.

את המשא המרכזי נשא המשפיע הנודע הגה"צ רבי נחמן בידרמן שליט"א, אשר במשך שעה ארוכה שילב וריתק את משתתפי הסיום ובתוך דבריו על גודל מעלת לימוד וחזרת המסכתא, ואמר: כתיב "ובתורתו יהגה יומם ולילה", יהגה מלשון יגיעה – אין התורה מתקיימת אלא במי שממית עצמו עליה" הכריז הרב בידרמן בהתרגשות, "אם בחור מתייגע במסכת פסחים, אזי מסכת פסחים נהיית שלו זה משהו פרטי שילווה אותו למשך כל ימי חייו.

"ואפשר לומר על דרך זה: בחור שמתייגע בתורה ביגיעה עצומה אזי ברור שהתורה שלו פרטי, וכל בחור יכול לבקש ולהתחנן בתוך גווילי המסכתא שיצליח בתורה ועבודה, ולבקש בדף ט' אנא השי"ת, עזור נא לי להצליח בעסק התורה וכו', ולבקש בדפי הגמ' את כל הבקשות שצריכים ברוחניות וגשמיות, וכל זאת בגלל שהתורה מונחת לו בתוך חיקו.

בסיום הדרשה יצא המשפיע הגה"צ רבי נחמן שליט"א לריקודים נפלאים עם כלל תלמידי הישיבה ורבני צוות הרוחני, בתוף וכינור בתופים ובמחולות במשך שעה ארוכה ומרוממת כף אל כף טפחיים מעל הקרקע להרבות כבוד התורה ולומדיה

בחלוקת המלגות, התכבדו הגאון ראש הישיבה שליט"א והגה"ח רבי אשר אנטשיל ויז'ניצר שליט"א מנהל הרוחני, תוך כדי שהם מרעיפים לכל אחד ואחד דברי שבח והערצה.

מעמד כבוד התורה השאיר אצל תלמידי הישיבה רושם עוז והתרגשות עצומה, וניכרת אצל תלמידי הישיבה חיזוק גדול להמשיך ביתר שאת ועוז להצטרף למסלול החדש לעמוד בכור המבחן לקראת סוף שנה הבעל"ט על כל מסכתא "בבא מציעא" ע"י ארגון "תלמידו בידו".

באמת אמרו: איך יודעים אם מנת אוכל הצליחה? שמבקשים עוד. לאחר סיום המעמד שכל כולו היה כבוד התורה, ביקשו התלמידים להתיישב ולהחיות את נפשם בסדר מיוחד של שעתיים לימוד.

לא עייפות, ולא תשישות מהריקודין של מצווה, לא הניחו לתלמידים לדבוק בתורת ה'. כי עזה כמוות אהבתם, רשפיה רשפי אש.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture