בזכות ברכת הרה"ק רבי יעקב אבוחצירא זצוק"ל זכה לחיים ארוכים עד מאה ועשרים

בזכות ברכת הרה"ק רבי יעקב אבוחצירא זצוק"ל זכה לחיים ארוכים עד מאה ועשרים • ר' יחיא ממן ז"ל תושב אשדוד זכה להתפלל מנחה עם האביר יעקב, עלה לארץ והתגורר באשדוד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לרגל יומא דהילולא של מרן בעל ה"אביר יעקב" (כ' בטבת) הרה"ק רבי יעקב אבוחצירא זיע"א, ערך הילולא רבה הרה"צ רבי מאיר אבוחצירא רו"מ "תורה לשמה" ורב ק"ק "תפארת רפאל" באשדוד, במהלך סעודת ההילולא ריתק את השומעים כשסיפר עדות חיה לראשונה בסיפור מפעים על יהודי צדיק בשם רבי יחייא בן יעקב ממן ז"ל, שבילדותו התגורר אליו בסמוך ויהודי צדיק זה זכה להתפלל עם מרן בעל האביר יעקב זיע"א, עלה לארץ והתגורר באשדוד ונטמן בבית העלמין בעיר, בחלקה שבסמוך לקברו של הרה"צ רבי אהרון משה פינטו זצ"ל, על המצבה נכתב נפטר בגיל קך', שנים בשנת תשל"ח.

מי היה אותו אדם צדיק וטמיר שזכה לחיות 120 שנה והתגורר כאן איתנו בעיר? הגר"מ אבוחצירא תיאר בהתרגשות את אותו אדם שנקרא בפי כל בכינוי "עַמִי בַּאיָיה", ר'  יחייא בן יעקב ממן נולד במרוקו, בהיותו נער לאחר גיל בר מצוה, זכה להתפלל תפילת מנחה עם מרן בעל הבאיר יעקב זיע"א, וכך היה המעשה: הרה"ק רבי יעקב היה רבה של מחוז 'תפילאלת' ובאחד ממסעותיו לקראת ערב, ראה ששעת השקיעה מתקרבת וחסר להם עשירי למנין תפילת מנחה, תוך כדי שהתארגנו לתפילה, עבר שם נער צעיר, ושמו יחיא ממן ופנו אליו שישלים למנין, הנער הגיע בשמחה רבה והתפלל תפילת מנחה במנין יחד עם האביר יעקב, וזו היתה תפילה שארכה זמן, היות והאביר יעקב היה מכווין בה כוונות, ואחר כך המשכיו להתפלל תפילת ערבית, עם סיום תפילת "עלינו לשבח" פניו של האביר יעקב קרנו משמחה ואז ניגש לנער יחיא ממן ואמר לו "בגלל שגרמת לי נחת רוח כשהשלמת לנו למנין, אני מברך אותך שתחיה עד 120 שנה בריא ושלם" וכך היה בדיוק.

ממשיך הרב אבוחצירא ומספר: לימים ר' יחיא ממן "עמי באייה" עלה לארץ הקודש עם משפחתו והתגורר באשדוד בדירה צנועה ברחוב אילת 10 ברובע א'. ר' יחיא היה יהודי ירא שמים ותמים, היה לובש את הג'לבאיה כפי שלבש במרוקו עד יומו האחרון, כך היה צועד מידי יום ביומו לתפילות בבית כנסת הסמוך, במשך היום היה נוסע באופניים. אני זוכר את מראהו המיוחד והפשוט, סיפר לי יהודי מתושבי השכונה שהוא זוכר שראה את השיניים החדשות שצמחו לו מחדש לאחר גיל 100.

באחד הימים באופן נדיר, טרח והגיע לבקרו בביתו האדמו"ר סידנא בבא סאלי זצוק"ל שהגיע בלוויית חתנו הגה"צ רבי דוד יהודיוף זצ"ל בשנת תשכ"ה, וזה לא היה פעם אחת. למרות שהדרכים אז היו משובשים וכמעט ללא כבישים, הבבא סאלי ירד מהמכונית וצעד יחד עם חתנו בשביל המוליך בסמוך לבית הכנסת "בית ישועה אוהל יצחק" שקיים עד היום. שם בבית קטן וצנוע זה התגורר ר' יחיא ממן ז"ל שהיה יהודי ישיש זקן ושבע ימים בגיל 113. באותו מעמד, הבבא סאלי וחתנו שראו במו עיניהם כי הברכה של מרן האביר יעקב זצוק"ל מתקיימת והאיש מאריך ימים וכל שיניו בפיו – ביקשו את ברכתו. יצויין עוד כי בשנותיו האחרונים, היה יושב בביתו בסמוך לבית הכנסת "בית ישועה אוהל יצחק" וכך היה מתפלל איתם כל התפילות יחד עם הרב ישועה בן-טולילה זצ"ל.

כך גם היה נוהג מידי פעם בנו האדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זצוק"ל ה"בבא מאיר" שהיה גר ברובע ב', לעלות לביתו ולבקש את ברכתו באומרו, כי יהודי ירא שמים ותמים זה, זכה להתפלל עם הסבא קדישא וזכה לברכתו שרואים ענו עין בעין ממש. כשנפטר בחודש ניסן, אני זכיתי בתור בחור להשתתף בהלוויה שלו והוא טמון כאן בבית העלמין באשדוד בסמוך לקברו של הרה"צ רבי אהרון משה פינטו זצ"ל, על המצבה נכתב נפטר בגיל קך', שנים בשנת תשל"ח.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
4 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture