לקראת הבחירות: יהדות התורה ערכה מפקד פנימי היסטורי ורחב היקף | תוצאות מטלטלות

בחשאי ובעלות של מאות אלפי שקלים ערכו אגודת ישראל ודגל התורה מפקדים פנימיים שפילחו כל בית אב במגזר החרדי | התקווה: מאגר המצביעים עומד על כ-190,000 קולות | דגל התורה: "הציבור הליטאי הפך לרוב בחברה החרדית; נעמוד על זכויותינו" | גור החסידות הגדולה בישראל | בעלזא גדולה יותר מויז'ניץ | שלומי אמונים: החסידויות הלא מזוהות יכריעו את יחסי הכוחות בתוך אגודת ישראל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד שישה ימים יצאו מאות אלפי יהודים שומרי תורה ומצוות לקלפיות הממוקמות בסמיכות למקום מגוריהם ויקיימו בהידור את מצוות 'ועשית ככל אשר יורוך'. למרות המאמצים והמשאבים המושקעים בקמפיינים של המפלגות החרדיות, בסופו של דבר רוב מוחלט של הציבור יצא ביום שלישי הבא לקלפיות אך ורק בשל הוראת רבותיו להצביע ולפעול עבור המפלגה המייצגת אותו.

השאלה שמעסיקה יותר מכל את קברניטי המפלגות החרדיות בשלושת החודשים האחרונים, היא סוגיה שהובילה במהלך השנים את הציבור החרדי ללא מעט פילוגים סכסוכים ומריבות קטנוניות: כמה אנשים משתייכים לכל חוג.

תיבת פנדורה
שלושים ושבע שנה חלפו מאז אותו יום שבו צעדו כ-11,000 (מתוך כ-22,000 חברים רשומים) מתפקדי 'אגודת ישראל' לקלפיות שמוקמו בכל רחבי הארץ, כדי לוודא, אחת ולתמיד, מה הם יחסי הכוחות הפנימיים בתוך המפלגה. התוצאות ההן ממשיכות לקבוע, למרות 37 השנים שחלפו מאז, את סדר היום הפוליטי של המפלגה שהפכה ברבות הימים למפלגת 'יהדות התורה'.

תוצאות הבחירות דאז קבעו את סדר הכוחות הבא: "א" – הסיעה המרכזית של חסידות גור קיבלה 27.75%, "ש" – שלומי אמונים קיבלה 24.88% מסך הקולות, "צ" – ציות והגשמה (סיעת צא"י שלימים הפכה לחלק ממפלגת 'דגל התורה') קיבלה סך 21.36% מהקולות, "מ" – הסיעה המאוחדת של חסידות ויז'ניץ קיבלה 12.55% מסך קולות; סיעת 'חי' שייצגה את עדות המזרח קיבלה קרוב לתשעה אחוזים מהקולות, סיעת 'נאמני התנועה' שייצגה את חסידות סלונים קיבלה קרוב לשלושה אחוזים מהקולות ויוצאי בוכרה קיבלו כמחצית האחוז.

גם היחס בין 'אגודת ישראל ל'דגל התורה' נקבע לפני שנים רבות והוא מבוסס על תוצאות הבחירות שנערכו לפני עשרים שנה בשנת תשמ"ט, אז זכתה אגודת ישראל ב-5 מנדטים ודגל התורה בשניים. בהסכם השלום שנכרת לקראת בחירות 92, נקבע יחס של שישים אחוזים ל'אגודת ישראל' וארבעים אחוזים ל'דגל התורה'.

מאז ההסכם ההוא, לא מקובל המתווה הזה על הנהגת 'דגל התורה' שמכריזה בחירות אחרי בחירות כי תוצאות הבחירות בתשמ"ט כבר מזמן אינן משקפות את המציאות, וכי כוחו של הציבור הליטאי גדל מאז והוא מונה לפחות מחצית מהציבור החרדי.

בכירי דגל התורה מצביעים פעם אחרי פעם איך לפעמים באופן אבסורדי דווקא הצלחה בבחירות ממעיטה את חלקם היחסי בעוגה. כך יקרה גם אם תוצאות האמת בבחירות יתאימו לסקרים ובכנסת הבאה ישבו ששה נציגים של יהדות התורה. אם כך יהיה עלול להיווצר מצב שבו 'אגודת ישראל' תזכה בשני שלישים מהתפקידים (ארבעה חברי כנסת), ואילו האחות הקטנה 'דגל התורה' תזכה רק לשליש מהתפקידים (שני ח"כים).

אם כוחה של דגל התורה היה במותניה, היו ראשיה מתעקשים על הסכם רוטציה בין שתי המפלגות שיבטיח כי במקרה כזה תתקיים רוטציה על המקום השישי. אך המחלוקות והפילוגים בציבור הליטאי, גרמו לכך שבכירי התנועה התקשו לעמוד מול ארבעת הח"כים המיועדים של 'אגודת ישראל' שהודיעו בצורה ברורה כי לא יעניקו רוטציה לחבר החדש ברשימה, יעקב אשר. אפילו האיומים של העסקנים הצעירים לפיהם אם לא ייחתם הסכם רוטציה שמבטיח את קיום הסכם הרוטציה עתיק היומין הם לא יעבדו בבחירות, התגלו כאיומי סרק המנותקים לחלוטין מהמציאות.

אלא שההצהרות האלה עלולות להוביל למשבר גדול – שלא לומר בלתי הפיך – אחרי הבחירות. בחודשים האחרונים עסוקים חברי שתי המפלגות החרדיות במחקר מעמיק, ראשון מסוגו בהיסטוריה החרדית, שנועד לבדוק כמה אנשים משתייכים לכל חוג במגזר. התוצאות המפתיעות, כמו כל דבר בציבוריות החרדית – שנויות במחלוקת, ואם לשפוט על פי ההצהרות מכל הגורמים הנוגעים בדבר, נראה כי הבחירות האלה פתחו תיבת פנדורה של ממש. שדים, יידע לומר לכם כל עסקן פריפריאלי מש"ס, קל מאוד להוציא מהבקבוק, איש לא יודע איך מחזירים אותם. אז היום, חמישה ימים לפני הבחירות, השד המספרי מסתובב בין המטות, וכולם רק מחכים ליום שאחרי כדי לשסות אותו האחד במשנהו.

אך קודם כל לעובדות.

תיוגים, פילוחים וחשאיות
לפני שלושה חודשים, עת הוכרז על פיזור הכנסת והליכה לבחירות, התכנסו עסקני מפלגת 'יהדות התורה' והחליטו ללכת על מבצע ראשון מסוגו: פילוח מאגר המצביעים הטבעי של המפלגה והפיכתו לכלי שיוכל להגדיל את כוחה של המפלגה.

מתווה הפילוחים שנקבע בישיבות מקדימות היה ראשון וייחודי מסוגו. כל בית אב במגזר החרדי קיבל תיוג שהגדיר אותו מבחינה מפלגתית ומבחינה סיעתית. כל בית אב הוגדר כליטאי או כחסידי – ומשהוגדר ככזה תוייג גם באופן פרטני. החסידים חולקו על פי החצר החסידית אליה הם משתייכים והליטאים על פי הקהילות והחוגים השונים בציבוריות הליטאית.

ישבו העסקנים והגיעו למסקנה כי מפקד משותף לשתי המפלגות הוא כמעט בלתי אפשרי והחליטו ללכת על מפקדים מפוצלים שבהם כל מפלגה תסקור את מאגר הבוחרים הטבעי שלה כדי שיוכלו להביא אותם ביום פקודה לקלפיות.

התקציב שהוקצה לפילוחים הפנימיים בשתי המפלגות עמד על כמה מאות אלפי שקלים. ב'אגודת ישראל' הקצו לפרויקט סכום של כחצי מיליון שקלים, וב'דגל התורה' סכום נמוך במקצת. התקווה הגדולה היא שהפילוח הדקדקני יוכיח את עצמו ביום פקודה, ואף מצביע אחד לא יישאר בבית.

שיטות הפעולה של ה'מפלחים' היו שונות לחלוטין. ב'דגל התורה' הסתייעו בשירותיו של חסיד סאטמר שפיתח תוכנת מחשב מיוחדת, ו'אגודת ישראל' הסתייעה בשירותי המחשוב של של אריה רוזן, הנמנה עם חסידות גור.

בכל עיר ומחוז מונו שני עסקנים מקומיים – אחד מ'דגל התורה' וחברו מ'אגודת ישראל' – לעשות את עבודת הפילוח. בביתר קיבלו את האחריות מאיר רובינשטיין ויוסי שטרית, בירושלים: איציק ברנר ונציג מ'שלומי אמונים', באלעד השתלטו על המשימה סגני ראשי העירייה וכך הלאה. עיר עיר ופילוחיה, עיר עיר ואנשיה.

למה ערכה כל מפלגה מפקד בנפרד? התירוץ הרשמי הוא שעד הרגע האחרון איש לא היה בטוח שהמפלגות ירוצו ביחד, וכל אחד רצה להכין את עצמו לאפשרות של ריצה בנפרד, כך שיהיה לו את מאגר הנתונים הטבעי שלו. התירוץ האמיתי הוא הפחד הקמאי מפני חשיפת נתוני האמת. האיזונים שנוצרו בעמל, יזע ודמעות והכתיבו את יחסי הכוחות בתוך המפלגה עלולים היו להיות מופרים באחת, לו היו נחשפים נתוני האמת של כל מפלגה. בשלב הטרומי, שאיש לא ידע כמה אנשים הולכים מאחוריו, העדיפה כל מפלגה ללכת לעשות בדק בית פנימי בלי ש'גורמים עוינים' יהיו שותפים לתוצאות שעלולות להיות מביכות.

רוקדים על שתי חתונות
שיטת העבודה ב'דגל התורה' התבססה על מאגר הנתונים של מוסדות הלימוד הליטאיים. ההיגיון מאחורי שיטת העבודה הזו אומר כי אם משה כהן לומר בישיבת חברון הליטאית, הרי שאין הוכחה גדולה מזו שהוא נמנה עם חוג המצביעים של 'דגל התורה'. ואם אותו משה כהן הוא ליטאי הרי שגם משפחתו המורחבת לבטח נמנית עם אותו חוג. וכך, באמצעות סריקה שיטתית של כל מוסדות החינוך הליטאיים, הגיעו אנשי 'דגל התורה' לרשימה מכובדת – מפתיעה אפילו – המשקפת, לדעתם, את כל הציבור הליטאי בארץ.

אלא שהשיטה הזו, כך מתברר, שנויה במחלוקת: "קח לדוגמה את ר' יהושע פולק, איש 'שלומי אמונים' לכל הדעות. ילדיו למדו במוסדות ליטאיים, וממילא הוא נחשב כחלק ממאגר המצביעים של 'דגל התורה', זה נראה לך רציני? ויש גם לא מעט ירושלמים שלומדים בפוניבז', זה אומר שהם ליטאים? איזה מין שיטת עבודה זו?" לאט באוזנינו פעיל נמרץ מהמטה השכן של 'אגודת ישראל'.

שיטת העבודה ב'אגודת ישראל' לעומת זאת עבדה בצורה אחרת לחלוטין: עשרות טלפנים שישבו בכל רחבי הארץ 'בילו' מאות שעות מול מכשיר הטלפון וערכו משאל סיזיפי כמעט מבית לבית. משפחות חרדיות שאינן מזוהות באופן מובהק עם חצר חסידית כזו או אחרת, קיבלו שיחת טלפון בה התבקשו לפרט את השתייכותה החסידית.

"שלום מדברים ממטה 'אגודת ישראל', רצינו לברר לאיזה חסידות אתם משתייכים". זו הייתה שיחת הטלפון שקיבלו אלפי משפחות בחודשים האחרונים. מי שגילה נכונות נשאל גם על השתייכותם החסידית של שכניו, זאת כדי לקבל תמונה כמה שיותר רחבה.

בשבועות האחרונים לאחר שנאספו כל הנתונים החלה המשימה האמיתית: בדיקת הנתונים. קודקודי המפלגה מינו נציגים מכל חוג וחסידות כדי להצליב את הנתונים שהתקבלו במטה אל מול נתוני האמת. העבודה הסיזיפית הזו נעשתה לאחר שהאחראים על הפרויקט גילו לתדהמתם כי ישנן לא מעט משפחות שמופיעות כמשתייכות לארבע או חמש חסידויות. חסידויות קטנות שלא נהנות מקהל גדול של חסידים החליטו על דעת עצמן – ואולי לתועלת תורמיהן- לצרף את כל מי שאי פעם עבר ב'שטיבל' החסידי להתפלל תפילת מנחה ולהפוך אותו לחסיד מן המניין. כך למשל התגלה שגבאי של אדמו"ר חסידי גדול ומפורסם רשום כחסיד של חסידות בני ברקית קטנה. שיחת טלפון קצרה לעסקני החסידות הקטנה הבהירה כי הגבאי מגיע פעם במספר חודשים לבתו הנשואה המתגוררת בסמיכות מקום לבית המדרש של החסידות, והוא נוהג לפקוד את בית מדרשו של האדמו"ר.

במקרה אחר התגלה מחותן של אדמו"ר העומד בראש אחת מהסיעות המובהקות באגודת ישראל כמי שרשום כחסיד חצר המזוהה עם סיעה אחרת לגמרי. גם הפעם העלתה בדיקה קצרה – כי הלה, שהמטבע מצויה בכיסו ניאות לתרום פעם תרומה לבית המדרש של החצר הקטנה ומאז ועד עולם הוא ומשפחתו המורחבת כולה זכתה למקום של כבוד באלפוני ומחשבי החסידות.

היקף הסתירות והכפילויות הובילו להקמת 'מטה מגזרים' שסנכרן את הרשימות שהתקבלו כתוצאה מהטלפונים במטה לבין הרשימות של החסידויות בעצמן. כל שם כפול – נבדק, כל סתירה – לובנה. בימים האחרונים ניתן היה לפלוט אנחת רווחה: עבודת הפילוח הסתיימה.

באופן רשמי נשמרים נתוני האמת של המפקד באופן חשאי מאד. אך מקורות בסיעות שרמת המתיחות מתחת לפני השטח בהן מטפסת לשיאים חדשים, העבירו ל'משפחה' את מרבית תמונת המפקד שאומתה ממקורות שונים.

יד הליטאים על העליונה
נתוני האמת מרתקים. ומלבד ההשלכות הפוליטיות שלהם הם מלמדים גם על גודלו של הציבור החרדי, אבל גם – ואולי בעיקר – על הקרבות הצפויים בעקבות הפילוחים הדקדקניים. מי שחשב שתוצאות האמת ישקיטו את המפלגה רווית האמוציות, עשוי לגלות כי הוא פתח פתח לטענות שהוחבאו עמוק בבוידעם במשך יותר משלושים וחמש שנה.

תחילה לנתונים הבין-מפלגתיים: אנשי 'דגל התורה' ששוחחנו אתם בימים האחרונים מספרים על תוצאות המבשרות על רעידת אדמה ביחסי הכוחות הפנים-מגזריים. לטענת הגורמים שהובילו את המפקד הפנימי בתוך 'דגל התורה', יחסי הכוחות שנחשפו בסיום המפקד מלמדים על יתרון עצום למגזר הליטאי על פני זה החסידי. "הנתונים שנחשפו", אומר ל'משפחה' גורם בכיר ב'דגל התורה', "נראים ממש דמיוניים. עברתי על החומר פעם, פעמיים ושלוש כדי להאמין שיחסי הכוחות בינינו הם פשוט בלתי נתפסים לטובתנו. התברר לי ולשאר חברי בהנהגה כי עשרים שנה הציבור הליטאי 'מממן' בקולותיו את נציגי הציבור החסידי. אנחנו הכנסנו בקולותינו במשך עשרות שנים את הנציגים החסידיים. הפעם", הוא מבהיר בקול שאינו משתמע לשתי פנים, "בעקבות התוצאות הברורות, אנחנו נעשה לזה סוף".

על איזה הפרש מדובר?
"אני לא רוצה לתת נתונים מדוייקים, בפרט שהעבודה עוד לא ממש מושלמת ונותרו אי אלו השלמות קטנות, אבל אני יכול לומר לך בזהירות המתבקשת שיחסי הכוחות הם באמת 60-40, אבל לטובת 'דגל התורה', וזו ההערכה הזהירה ביותר".

ב'אגודת ישראל' מגיבים בזלזול לתוצאות: "זה לא חכמה להוציא כותרות. הכי קל לשבת במשרד ממוזג, רחוק מאוד ממוקדי העשייה ולהפיץ נתונים חסרי אחריות. העובדה שהם לא מסכימים להעביר אלינו את נתוני המפקד שלהם כדי שנוכל לבדוק את אמיתותו, מוכיחה כאלף עדים שהסיפור הזה הוא לא רציני. הנתונים שהם מדברים עליהם אפילו לא ראויים לתגובה. מהבדיקות שלנו אין יתרון ליטאי, ואפילו ישנו יתרון חסידי, אולי לא גדול, אבל הוא קיים".

הפערים בין המפקדים הובילו לדיאלוגים כמעט הזויים בין נציגי המפלגות בימים האחרונים. במפגש בחירות שנערך ביום שלישי בערב במטה הבחירות בירושלים העלו הנציגים טענות שלא יכולות להתכתב עם המציאות. נציג 'דגל התורה' טען כי על פי הנתונים שבידיהם, בירושלים יש לליטאים רוב מוחלט (33,000 קולות לליטאים מול 22,000 קולות בלבד לחסידים), וחברו מ'אגודת ישראל' הביא נתונים המלמדים על שוויון מוחלט בין הסיעות (27 אלף קול לחסידים מול מספר דומה לליטאים). המספר נמצא כנראה איפה שהוא באמצע, אבל חילוקי הדעות המהותיים בין הצדדים מלמדים משהו על הצפוי לנו אחרי הבחירות, שעה שהספרים ייפתחו וכל חוג ידרוש את חלקו בעוגת הכיבודים הן בכנסת והן בעירייה.

הנחישות הליטאית המדברת על יתרון בולט מול הרפיסות החסידית המגמגמת משהו מלמדת כי אנשי 'דגל התורה' הצליחו להפתיע. המספרים, כך נראה, משחקים בבירור לטובתם, ואולי לראשונה מאז ייסוד המפלגה החרדית מתברר כי הציבור הליטאי גדול יותר מהציבור החסידי. אם נשקלל את שלל ההצהרות נוכל לומר בזהירות כי אם מאגר הנתונים של המפלגה מכיל כ-190,000 קול, לפחות 100,000 קולות מתוכם משתייכים לציבור הליטאי.

לשון מאזניים
אלא שהמתח סביב תוצאות יחסי הכוחות בין החסידים לליטאים הוא כאין וכאפס לעומת המחלוקות על הנתונים בתוך 'אגודת ישראל' פנימה. הנתונים המספריים שהעבירו החסידויות והפילוח המדויק שווידא כי הרשימות אכן תואמות למציאות מלמדים על גודלם של הסיעות המרכיבות את 'אגודת ישראל', שלושים וחמש שנה לאחר הבחירות הפנימיות.

החסידות הגדולה ביותר, לפי הנתונים, היא חסידות גור, המביאה ספר בוחרים של כ-9,000 משפחות בעלות זכות בחירה (שווה ערך לכ-25,000 קולות). אחריה צועדות בעלזא (המחזיקה ברשימה של כ-4,000 משפחות המשתייכות לחסידות), ויז'ניץ (מעט יותר מ-3,000 משפחות), ואחריהם החסידויות הבינוניות: צאנז, סלונים באיאן, קרלין (המחזיקות ברשימות של בין 1,500 ל-2,500 משפחות) והחסידויות הקטנות יותר: סערט ויז'ניץ, ערלוי, נדבורנה, ביאלא ולעלוב (עד 1,000 משפחות). יסלחו לנו ולאנשי המטות שאר החסידויות שלא מנינו את שמם מחמת חוסר מקום, וכאלה, כך התברר לנו במהלך הימים האחרונים, יש לא מעט. אל הנתונים האלה מתווספים גם אנשי חסידות חב"ד ואנשי ברסלב שאינם מזוהים לחלוטין עם 'יהדות התורה', אך חלק מהם נרשמו במפקד המפלגה.

עם נתוני האמת קשה מאוד להתווכח. הפעם, כך מודים כולם, נעשתה עבודה רצינית שמשקפת נכונה את הנעשה בשטח. השאלה שמטלטלת בימים אלו את בכירי 'אגודת ישראל' היא האם ואיך נתוני האמת שנחשפו במפקד ישפיעו על יחסי הכוחות במפלגה. כשהחלו לזרום תוצאות המפקד, פתחו במשרדי 'אגודת ישראל' ברחוב פרס שמפניה. קשה היה לעצור את השמחה. אליבא דאנשי 'שלומי אמונים', המפקד הנוכחי הוכיח כי הסיעה שמייצגת את החסידויות הקטנות היא הסיעה הגדולה ביותר מהסיעות ב'אגודת ישראל'.

אנשי האסטרטגיה והמוחות היצירתיים של שושלת פרוש, מיהרו להכריז כי כל מי שאינו נמנה על החסידויות הגדולות (גור, בעלזא וויז'ניץ) משתייך באופן אוטומטי לשלומי אמונים. משכך, הבהירו עולה כי שלומי אמונים היא הסיעה הפנים אגודאית הגדולה ביותר.

ואכן – משקלול הנתונים עולה כי סך משקלן של כל החסידויות הבינוניות והקטנות עומד על יותר מ-30,000 קולות, ולדעת המחמירים המספר נושק ל-40,000 קולות. "איש לא האמין שאלו יהיו הנתונים. כשיצאנו למפקד היו בטוחים שהסיעה שתספוג את המכה הקשה ביותר תהיה 'שלומי אמונים', אולם כשהתקבלו תוצאות האמת היו כמה אנשים שאכלו את הכובע. קח לדוגמה את בני-ברק: משקלן של החסידויות הקטנות (בניכוי שתי חסידויות שמצהירות מפורש שהן משתייכות לסיעה המרכזית) הוא כמעט פי שניים מכוחה של הסיעה המרכזית. זה פותח את כל ההסכמים מחדש. כל מה שסיכמנו עד היום היה על בסיס מסד נתונים ארכאי מפני שלושים וחמש שנה. תוצאות האמת מספרות סיפור אחר לגמרי שמגחיכות את ההסכמים שנערכו עד היום".

אלא שאלה שאמורים לאכול את הכובע לא ממהרים לממש את ההמלצות, ומותירים את הכובע במקומו. "הנתונים שנחשפו במפקד מלמדים על עלייה דרמטית במשקל החסידויות הבינוניות והקטנות. סיעת 'שלומי אמונים' החליטה באופן שרירותי שכל החסידויות שהן לא גור, בעלזא וויז'ניץ שייכות לה. גם אם נתנסח בעדינות ניתן לומר בוודאות שיש לא מעט חסידויות שביום שיתקיימו בחירות פנימיות יעדיפו ללכת עם 'המרכזית' או עם 'המאוחדת' ולא עם פרוש, הרי בסופו של דבר הכל יהיה כפוף ל'דילים' שייסגרו בין החסידויות, ומדוע פרוש החליט שהוא יודע לרקוח דילים יותר טובים מאתנו?" טוענים בהם.

באופן לא מפתיע גם נציגי החסידיות שמנכסת שושלת פרוש לעצמה, נזעקו למשמע הנתונים. "האם פרוש באמת חושב שהוא יכול למנות את באיאן, צאנז, או סלונים בתוך שלומי אמונים" תהה השבוע שועל מטות ותיק הנמנה על אחת החסידויות שהזכיר "הרי כולם בנקודת זמן כזו או אחרת הבהירו שהם לא חלק מ'המשפחה' וכולן ביחד וכל אחת לחוד לא ילכו ביום פקודה עם שלומי אמונים".

טאבלט לכל פעיל, תחרויות הצבעה בין חצרות ומעקב אונליין אחרי מצביעים בעייתיים

בשם המנדט השמיני: עוד לפני הדיבור על ההשלכות הפוליטיות של המפקד – וכאלה ישנם לא מעט – מתעקשים קודקודי המטות להצדיק את ההוצאה התקציבית חסרת התקדי. לדבריהם, המאמץ רחב ההיקף גילה כי בסיס המצביעים הטבעי של יהדות התורה אמור לספק למפלגה יותר משבעה מנדטים שלמים בבחירות. עם הסכם עודפים טוב יכולה המפלגה – אם ימוצה מאגר המצביעים – להגיע גם ל-8 מנדטים.

על פי הנתונים שהצטברו בתום חודשי העבודה, קיימים במאגר הבוחרים של המפלגה קרוב ל-190,000 קולות של אנשים המזהים את עצמם כאנשי 'יהדות התורה' והצהירו כי הם מתכוונים להצביע לה.

על פי הגיון הזה, פילוח הקולות הוא רק הצעד הראשון בדרך להשגת היעדים. הצעד הבא הוא המאבק על ליבות המצביעים ביום הבחירות עצמו.

חוב קדוש בפלזמה
על פי התכנית ייפתח בכל עיר גדולה אולם מיוחד ביום הבחירות, בו יישבו נציגי כל החסידויות ויוודאו שכל החסידים מילאו את חובתם הדמוקרטית ויצאו להצביע. על פי התכנון המקורי, כל חסידות תציב שניים מאנשיה באולם שיישכר לצורך כך, ועל הקיר יוצבו פלזמות ענק שיראו בזמן אמת כמה אנשים הצביעו ואילו חסידויות עוברות את הממוצע בכל רגע נתון. "המטרה שלנו", מסביר ל'משפחה' אחד מבכירי 'אגודת ישראל', "היא ליצור מתח בריא בין עסקני החסידויות. אם נציג של חסידות ויז'ניץ בירושלים יראה שחסידי בעלזא 'עוקפים אותו' מבחינת נתוני ההצבעה, הוא יכנס לאמביציה להראות שהחסידות שלו מצייתת יותר, והוא יעשה הכל כדי להוציא את כל חבריו לקלפיות. גם חברי הכנסת שמפקדים על כל המבצע הזה יוכלו לדעת בכל רגע נתון מהם אחוזי ההצבעה בכל חסידות, ואם יצטרכו יוכלו לחזק חסידויות 'חלשות' יותר מבחינת אחוזי הצבעה ולהעביר אנשים ממקומות אחרים שבהם ישנה היענות גבוהה יותר.

במטות עצמם ישבו גם נציגי 'דגל התורה' כשהרשימות בידיהם ויעשו הכל כדי להוציא את המצביעים הליטאיים מהבית. "בבחירות האלה נוכל לדעת בוודאות מהיכן הגיע כל קול. לא יהיה יותר משחקים. לא יהיו יותר טענות על כך שיש חוגים שנמנעו מהצבעה. אנחנו מכירים כל קול באופן אישי, ונוכל לפלח בדיוק מוחלט מהיכן הגיע כל קול שלנו".

יתירה מזו, הפעם המודרנה הגיע גם למטות הארכאיים של 'יהדות התורה', וכל פעיל האחראי על יותר ממאה קולות יקבל טאבלט חדשני שאליו יוזרמו הנתונים מכל קלפי, זאת כדי שיוכל לעקוב און-ליין אחר מספרי המצביעים ולהעביר למטה המרכזי 'שמות בעייתיים' של אנשים שלמרות השכנועים עוד לא הלכו להצביע.

גם שיטות השכנוע יעלו שלב: בימים הקרובים תקבלו שיחת טלפון מהמטה שתבקש לברר אם אתם זקוקים להסעה ביום הבחירות, אם אתם נדרשים לשירותי 'בייביסיטר' בזמן ההצבעה ואם יש לכם איזו שהיא בעיה שעשויה למנוע מכם להצביע. הפעילים קיבלו הנחיה לא לוותר על אף קול אחד ולגלות יצירתיות במתן פתרונות לאנשים המתקשים להגיע לקלפיות.

העיניים על הבחירות המוניציפליות
לנתוני האמת של המפקד הפנימי הנחשף בעמודים אלו יש משמעות רבה בפוליטיקה החרדית. הימים האלה אמנם מתאפיינים במאמץ משותף של כל הצדדים להגדיל את העוגה של 'יהדות התורה' בכנסת ולכולם ברור כי זהו לא זמן לריב אך מאחורי הקלעים – האדמה בוערת.

הבחירות המוניציפליות הנמצאות ממש מעבר לפינה יהיו את יריית הפתיחה, ואם הצדדים לא ישכילו להגיע להסכם או לעריכת בחירות פנימיות – נראה שהמחלוקות שליוו את המפלגה הקטנה רק ילכו ויחריפו.

למרות הימים הבוערים ורוויי הפעילות, התפנו כמה נציגים לשחרר הצהרות לוחמניות בעקבות תוצאות המפקד. "אנחנו לא נקבל יותר מצב שבו אנחנו צריכים לעבוד תחת 'הסיעה המרכזית'" או תחת אחת הסיעות האחרות, אומר ל'משפחה' גורם ב'שלומי אמונים'. "התוצאות המלמדות על כך שאנחנו הסיעה הגדולה ביותר יגרמו לנו לפעול בצורה אחרת. עכשיו – הכל פתוח. אם נראה בבני ברק שיש לנו סיכויים טובים לקבל את ראשות העירייה – נהיה שם, אם נראה בערים מסוימות שכוחנו גדול ואנחנו יכולים לקבל ייצוג פוליטי גדול יותר – נצא לדרך עצמאית. הכל לפי העניין. ימי הערפל הגדול נגמרו, ועכשיו הכל כולל הכל נמצא על השולחן".

בסיעות האחרות ב'אגודת ישראל' לא מתכוננים לוותר בקלות: "אם זה יגיע למצב של עימות, ייאלץ מאיר פרוש להוכיח פעם אחת מי אתו ומי לא אתו. כל החסידויות יידרשו לשאלה במי הם תומכים. קח למשל את אחת החסידויות הגדולות – חסידות צאנז. מי אמר שהם יבחרו ללכת עם 'שלומי אמונים'? זה הועמד פעם במבחן המציאות? אפילו חסידות סלונים לא בכיס שלו. לא בטוח שהתוצאות ייטיבו עם פרוש, לא בטוח שכדאי לו לפתוח מחדש את יחסי הכוחות בתוך המפלגה".

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך הליטאים יכולים להגיד שהם הכי גדולים? סיעת טוב בעיריות מזוהה עם 'דגל'? סיעת 'נצח' (ז"ל?) בכנסת מזוהה עם דגל? יש בכלל איזשהו דבק מאחד בין הליטאים של ב"ב לליטאים של י-ם?
חומיזה כל זמן שלא משווים רשימות ובודקים כפילויות, לא ניתן להגיע לתוצאות האמת.
ולגבי 'שלומי אמונים', באמת צריך לראות מי מהחסידויות באמת מזדהה איתו ומי לא, אני חושב שהותצאות יפתיעו את כולם. יש לו סיכוי לרדת למקום האחרון…

דוגמא, רק דוגמא. לטענת שלומי אמונים בבני ברק.

הסיעה המרכזית מקבלת את ראשות העיר בני-ברק בגלל חזית עם ויזניץ. שניהם כבלוק גדולים יותר משלומי אמונים. ואי לכך הן חולקות את הטשולנט של בני ברק מצד אגודת ישראל ברוטציה. שלומי אמונים מוזמנת לנסות לפרק את הקשר, ואזי להתבכיין.

שלומי אמונים מזמן לא קשורה לרחמסטריווקא (שהפכה לקנאית), לבויאן (שבגדה בה), לצאנז (שמתנהלת כעצמאית), לסלונים (כנ"ל), לחב"ד (נו, באמת), ואפילו הברסלבים, שהם הגוף היחידי שלומי אמונים ממנה מטעמם נציגים הרי הם מפוצלים. הרב שכטר וסיעתו לא מצביעים כלל. הרב שיק מורה להצביע בשס. מה נשאר? את הפרענקים של ברלנד. נו'באמת -הם מצביעים אגודה? פחחחחחחחחחחח

כמי שהיה מעורב בפילוח
אני יכול להגיד לכם ברורות שאכן פרוש ושלומי אמונים נמצאים במיקום מעולה.
סך כל החישובים גם אחרי ניכוי בויאן וכן אחרי ניכויי אחוזים מסויימים בצאנז ובסלונים. גם אחרי כל זה הוא עדיין עוקף בפער ניכר את כל השאר.
אגב בענין סלונים וצאנז למעלה מ80 אחוז הם באמת שלו.
עיין ערך תוצאות הבחירות הקודמות בקרית צאנז בנתניה (רמז: ש"ס קיבלו הרבה, למרות העמדה הרשמית ל ג') וכן האם זכור לכם היכן ליצמן קיבל מנות קוגל בפרצוף על הפגיעה בפרוש? (רמז: סלונים. ולמרות שרשמית העניינים סודרו, אבל זה רקמראה לאיזה כיון הציבור שם נוטה)

איחול של מנחם בגין למלחמות עיראק איראן בשנות השמונים בהצלחה לשני הצדדים מתאים בול

הטקסט בהמשך הוא חלק מהכתבה
"אלא שהשיטה הזו, כך מתברר, שנויה במחלוקת: “קח לדוגמה את ר’ יהושע פולק, איש ‘שלומי אמונים’ לכל הדעות. ילדיו למדו במוסדות ליטאיים, וממילא הוא נחשב כחלק ממאגר המצביעים של ‘דגל התורה’, זה נראה לך רציני? ויש גם לא מעט ירושלמים שלומדים בפוניבז’, זה אומר שהם ליטאים? איזה מין שיטת עבודה זו?” לאט באוזנינו פעיל נמרץ מהמטה השכן של ‘אגודת ישראל’."

התגובה לזה פשוטה כל מי שמכיר קצת את משפחת פולק יודע שהם ליטאים גמורים
שנית [בתור ירושלמי שלמד בישיבה ליטאית] כל הירושלמים [אלה שמצביעים ] הם משפחות פרושים שהם כידוע הלכו עם דגל התורה ומתפללים אשכנז וליטאים גמורים

לא נשארה אף חסידות רצינית אצל שלומי אמונים (משפחת פרוש) לא צאנז לא סלונים לא באיאן לא ביאלא ואפי' לא ערלוי שמסוחסכת כעת עם משפחת פרוש.
להזכירכם בראיון לא מזמן נשאל פרוש את מי אתה מייצג הוא לא אמר ערלוי והזכיר את סלונים, חב"ד וברסלב….., למחרת הגיע הבהרה מסלונים "שפרוש לא מייצג את סלונים" (שבבחירות הפנימיות דאז רצו בכלל כסיעה עצמאית).
בקיצור הרבה רוח ופטרונות על הציבור הכלל חסידי כשבאמת אין כמעט כלום!!
הרי זו מפלגה ששייכת למשפחה ולא משפחה השייכת למפלגה, והחליםו רבנים וציבורים עשרות מונים, לבסוף זה מה שנשאר! חבל, הפרושים עסקנים מקצועיים ונמרצים.

אוי מתי כבר יבוא משיח?

90 אחוז מהציבור החסידי בעולם כהיום הם ליטאים כך אמר הרה"ק רבי יואל מסטמר זצ"ל שזה מוזר שבשואה האיומה הרגו ורצחו 90 אחוז מיהודי ליטא ובלרוס וכהיום הם הרובא דרובא של כלל ישראל

אופקים תפרח נתיבות דימונה ירוחם מעל 2000 משפחות חרדים האם יש חסיד 1 או רק ליטאים

חזון יחזקאל מתחרה בקוממיות ובגדול
הבתי ספר לבנות בקרית גת ורחובות בולע את הבתי ספר החסידים

טלז סטון מעל 500 משפחות, כמה חסידים? אולי חמש אחוז
מעלה אדומים גבעת זאב כמה חסידים יש

ירושלים: ארזי הבירה רמת אשכול סנהדריה המורחבת העיר העתיקה ובית וגן והר נוף וקרית יובל ורחביה רמות ג' ורמות ד' פסגת זאב ורמת שלמה חסידים או ליטאים ? סורוצקין פנים מאירות וזכרון יעקב, יותר ליטאים או חסידים?
בית ישראל שמואל הנביא נוה צבי גוש 80 וגאולה וצפניה אין ליטאים? ישיבת מיר?

קרית ספר ברכפלד גרין פארק כמה חסידים יש וויזניץ ביאלה צנז קרלין באיאן רחמסטריוקה וכלל חסידי כמה הכל ביחד מול הליטאים

אלעד וויזניץ וקצת מאקווה וסלונים וערלוי וצאנז האם הישיבת הרן והבני תורה לא מתחרים???

ואותו דבר בביתר החסידים מול הליטאים ללא הספרדים והחבד והברסלב-ספרדים הם כמעט שוה בשוה

רמלה ראשון לציון והוד השרון ורעננה וכפר סבא מעל 500 משפחות בני תורה והמשפיעים בעיר האם הם ליטאים או חסידים???

פתח תקוה ישיבת אור ישראל ובעיר ישיבת לומזה ומוסדות בני אברהם עוברים פי שתיים את הציבור החסידי צאנז בקרית הבעש"ט וגור וגם את המפלצת החסידי הגדול של מרכז מישקולץ

בת ים כ100 חסידים וכ200 ליטאים

חדרה וזכרון יעקב מעל 500 משפחות חרדים נטו ליטאים

נתניה יש ציבור לא מבוטל של ליטאים בעיר

חיפה הליטאים בנווה שאנן והסביבה (נחלת הלווים) וגם בשכונת הדר לא הרבה רחוק מהחסידים סערט 500 משפחות גור250 משפחות. בעלז 150 משפחות וויניז ב"ב וצאנז ושאץ עוד כ150 משפחות

קרית אתא יותר ליטאים מחסידים

כפר חסידים ורכסים מעל 500 משפחות בני תורה ולא שום חסיד

כרמיאל עובר את חצור החסידי
צפת יש מוסדות של הרב קפלן וגם בתחילת רח' הארי' כ200 אברכים ליטאים ומתחרים עם ציבור החסידי בצפת צאנז וויזניץ-מאור חיים (ללא הספרדים) ולעלב וביאלה

טבריה עילית ישיבה של הרב שטיינמן וציבור גדול של חניכי הישיבות [למי שלא מכיר ממולץ לבקר ולהתרשם]
בני ברק תשפטו בעצמכם האם וויזניץ וגור ולעלוב בשיכון ה' ומחנובקה ןבעלז ובאיאן ומודזיץ ואלכסנדר וחוג חתם סופר ודאראג וצאנז ונדבורנה עוברים את כולל חזו"א ולדרמן וכולל פוניביז וסלבודקה והגכר"מ גראס הגר"י זילברשטטין ברמת אלחנן והגר"נ קרליץ ברמת אהרן וציבור הליטאי בקרית הרצוג ואהל משה ברח' עויאל ועוד ועוד
ובוודאי בכל העולם כולו גם בארה"ב הציבור הליטאי גדול מאוד פי כמה וכמה וכמה מהחסידי

מאוד מוזר בהשואה האיומה הרגו ורצחו 90 אחוז מיהודי ליטא ובלרוס
והיום אחרי, יש 90 אחוז מהיהודים החרדים בעולם הם ליטאים
(כך אמר האדמו"ר ר' יואל מסטמר זצ"ל)

וכן בארה"ב ובלונדון וארץ ישראל
באר"י:
בדרום:
נתיבות = שכונה שלימה וגדולה של ליטאים וזה משפיע לעוד הרבה
תפרח = ישיבה גדולה מעל 400 בחורים ומעל 200 משפחות
אופקים = מעל 300 משפחות וזה גם משפיע על מגזרים אחרים לבחור דגל
דימונה = יש יותר משפחות ליטאים ממה שאתה חושב והם המשפיעים והמנהיגים בכל מוסדות החרדיים בעיר
ירוחם = 2 קהילות גדולות ושוב המנהיגים החרדים בעיר
קרית גת – ורחובות = הבית יעקב הליטאי בולע את הבתי ספר החסידי
גם חזון יחזקאל, וקרית מלאכי יש ליטאים לרוב
באזור י-ם:
בית שמש = בקריה הציבור הליטאי גדול מאוד שוה לחסידות גור, וגם ספרדים בני תורה יש, וברמה א' רק ליטאים שכונה גדולה פי שתיים וחצי מהקריה, ובשכונות אחרות רח' ריב'ל, ובחפציבה ור' פנחס בן יאיר וביפה נוף והשכונות הישנות בעיר יש גם המון ליטאים ובתי מדרש חניכי הישיבות וכדו' "הרבה הרבה יותר מהסידים הבוחרים"
אשדוד = יש סכום לא מבוטל של ליטאים
טלז סטון = 500 משפחות, כמה מהם חסידים אולי חמש אחוז
ביתר = יש ציבור די גדול של ליטאים ישיבת מיר וישיבת הר'ן ועוד
מעלה אדומים = המוסדות של הרב דויטש
ירושלים שכונות שלמות רק דגל
ארזי הבירה וסנהדריה המורחבת.. בית וגן. הר נוף. קרית יובל ובית הכרם. וסורוצקין ופנים מאירות וגם במרכז מלא מליטאים גאולה וישיבת מיר, וגוש 80 וגני גאולה, רחביה ובעיר העתיקה הרבה מאוד. וברמות ג' רק ליטאים וברמות פולין 75 אחוז ליטאים וברמת שלמה ובפסגת זאב
קרית ספר 80 אחוז דגל והשאר ש"ס וחסידים, ובברכפלד וגרין פארק וחפציבה הליטאים אחוז גדול מאוד
אלעד = האם אין ליטאים?
בחולון – בת ים – רמלה – ראשון לציון – ופתח תקוה – הוד השרון – רעננה – כפר סבא יש יותר חסידים או ליטאים?
נתניה : יש ציבור ליטאי כמעט כמו החסידי!! ידעת?
חדרה – זכרון יעקב, חסידים או ליטאים?
חיפה: שכונת הדר ובשכונת נוה שאנן – ישיבת נחלת הלווים והסביבה, ליטאים כמעט באותו גודל של החסידים בחיפה אומנם לא רעשניים ולא תובעים כלום מאגו"י
קרית אתא : העיקר ליטאים וקצת חסידים
כפר חסידים ורכסים : מעל 1000 משפחות!!! ליטאים או חסידים??
טבריה עילית וקרית דרלי בשנים האחרונות ציבור ליטאי ענקי
עפולה ויוקנעם עילית
צפת הכולל של הרב קפלן 50 אברכים והישיבה בתחילת רח' הארי יותר מ150 אברכים ליטאים! יותר מהחסידים (לא ספרדים) מצאנז ומויזניץ -מאור חיים
כרמיאל :יותר ליטאים מהחסידים של חצור
וחוצמזה הרבנים בהרבה מושבים בצפון הם ליטאים וזה מוסיף הרבה כמובן
מעלות – שלומי – תבור – רמות נפתלי – דלתון – כפר זיתים – אילת השחר – בית הילל – עכו – נהרייה
וגם בכמעט רוב המושבים!!! בכל הארץ, יש כל שבוע אברכים ליטאים שמגיעים להשפיע מאירגון של ולפסון והרב שטינמן במוצא בית מאיר גמזו ותרום תעוז ישעי אשתעול וזנוח ועוד המון לאין מספר

וכמה יש לחסידים בירושלים, שכונות המרכז גאולה, תחכמוני, נוה צבי, מאה שערים, סלנט, זכרון משה, ופאג'י, ושכנות הצפון צאנז, מטרסדורף, ובעלז, ועלי הכהן, שמואל הנביא וארזי הבירה (הסלונימאים), קצת בגבע"ש ובשטעטלך, לא בית וגן לא הר נוף כמעט ולא בשכונות המתחרדים רמת אשכול וסנהדריה המוחבת וקרית יובל ורחביה, ואחוז לא גדול מרמות וגם ברמת שלמה יש קצת חסידים בוחרים רובם ספרדים או ליטאים או חסידם ירושלמים שלא בוחרים ובפסגת זאב אין חסידים כמעט כהיום וכן בתל ציון נשארו רק הליטאים
ביתר : יש הרבה חסידים בa סלונים קרלין באיאן וגם ערלוי ומתמידים ביאלה וברסלב , ובB וויזניץ ושוב קצת קרלין ובאיאן וגם אמשינאו וצאנז ולעלוב וזוועהיל [לא גור ולא בעלז ]
באשדוד להיפך בעיקר גור ובעלז וויזניץ וגם פיטסבורג טשערנאביל טולנה מעליץ, ביחד קרוב ל3000 משפחות חסידים
טלז סטון ומעלה אדומים אין חסידים
בדרום יש בקרית גת : קרעטשניף וקצת בעלז ובערד הרבה גור קרוב ל500 משפחותבאופקים תפרח נתיבות באר שבע ירוחם דימונה אין בכללל חסידים
בחזון יחזקאל אין, אבל בקוממיות ובני ראם יש בס"ה קרוב ל300 משפחות נטו חסידים
ברחובות: קרעטשניף קרוב ל200 משפחות והחב'ד'ניקים בקרית מלאכי ורחובות וקרית גת וערד ובכל הדרות לא מצביעים בכלל לאגו'י
בית שמש : הרבה בוחרים חסידיים בקריה וביפה נוף וחפציבה(גור הרבה- וביאלה, ורחמסטריוקה ויזניץ קצת ולעלוב) וברמה ב (בעלז הרבה וויזניץ-מונסי ווזיניץ-ב"ב ובאיאן קצת וסקווירא, ועוד ככל חסידי) וזהו ברמה א' ובסלונים ובקרית רמא אין חסידים בוחרים ובריב"ל יש קצת פינסק קרלין, ומתמידים שחלקם ליטאים גמורים
ברכפלד : יש חסידים הרבה וויזניץ וברסלב וצאנז וקרלין בקרית ספר וכלל חסידי מודזיץ ומתמידים שחלקם ליטאים גמורים, ובגרין פארק באיאן ורחמסטריורקא [שוב אין גור ובעלז],
אלעד : וויזניץ הרבה וקצת צאנז סלונים מאקווה ערלוי וכלל חסידי וזהו
רמלה ראשון לציון חולון אין חסידים
פתח תקוה יש צאנז ובעיר ליד ישיבת לומזה אמור להיות עוד יחידים וויזניץ ומפלצת החסידות של מישקולץ פ"ת
בת ים כמו 100 משפחות חסידים ויותר ליטאים
נתניה הרבה צאנז יותר מ500 משפחות ובעיר יש קצת וויזניץ
חדרה זכרון יעקב אין חסידים ובקרית הריף יותר מ300 משפחות חרדים
כפר חסידים ורכסים אין חסידים
חיפה יש הרבה סערט וויזניץ 500 משפחות וגם הרבה גור 300 משפחות ובעלז מעל 100 משפחות וקצת וויזניץ ב"ב וצאנז ושאץ ובס"ה כ1200 משפחות מקסימום
קרית אתא קצת חסידים
קרית מוצקין ועכו נהרייה אין חסידים בכלל
עפולה יש כ30 משפחות
כרמיאל אין חסידים אבל בחצור יש
טבריה וצפת יש חסידים אבל בינתיים הציבור הליטאי יותר גדול למי שמכיר מקרוב
הוד השרון רעננה כפר סבא אין חסידים

נראה שכותב המאמר הוא ליטאי .אחרת איך אפשר להסביר את הרוח השחצנית כלפי חסידים?

לא מכיר את הפילוח בכל בערים, אבל הספיק לי לקרוא על חזון יחזקאל וקרית גת שאותם אני מכיר מבפנים (מתגורר שם) כדי להבין ש'בת קול' לא עשה עבודת מחקר טובה וזה מלמד אותי ששאר הנתונים שהוא הביא לא נכונים.
בחזון יחזקאל גרים חסידי סלונים וספרדים. בקרית גת יש כ-1200 משפחות חסידיות הכוללות: גור, סלונים, קרעטשניף, בעלז, חב"ד וכלל חסידי. עוד סכום לא מבוטל של ספרדים ש"סניקים, אם נספור שם את הליטאים ספק אם נגיע ל-80 משפחות.

שכחת מהאלפים המתגוררים באשדוד שבנתיים בכל אופן חסידים?
וה1500! בקרית גת מול המניין (שהושלם בחודשים האחרונים בכולל של הרב דרוק)
בעמנואל (שכחת?) ישנם מעל מאה משפחות חסדיות

אין לי את הכלים לבדוק, אבל אני מצטט "לא מכיר את הפילוח בכל בערים, אבל הספיק לי לקרוא על ….. וקרית גת שאותם אני מכיר מבפנים (מתגורר שם) כדי להבין ש’בת קול’ לא עשה עבודת מחקר טובה וזה מלמד אותי ששאר הנתונים שהוא הביא לא נכונים……… בקרית גת יש כ-1200 משפחות חסידיות".
תוצאות הבחירות כרגע מראות על קרית גת, כ-1,000 מצביעים בסך הכל ליהדות התורה. אז איפה 1,200 משפחות??

תכלס!!!
פערים כ"כ משמעותיים בין חסידים לליטאים אינם נתונים לויכוח (20%) הפילוח הוא נראה פרטני , ואותם אנשים שעליהם יש ויכוח יקוטלגו להיכן שהם, מה שברור שהפער של 20,000 עד 40,000 קול ודאי לא נובע מהחסידים בישיבות ליטאיות….
מה שכן בעלז וויזניץ ביחד הם כמו גור ולכן…. שיפסיקו כבר להתבכין מי נותן רוטציה ומי מקבל רוטציה בנתים אם לגור מגיע מנדט אחד גם לבעלז וויזניץ ביחד מגיע מנדט אחד עד שיוכיחו שהחסידויות הקטנות הולכות איתם ולא עם פרוש ולא עם ליצמן ולא לבד
את הסדר מי ראשון ומי אחרון ניתן להם להחליט לבד….
מה שבטוח שמי שקרא את הכתבה וראה את תוצאות הבחירות נדהם!
דובר על 190,000 מצביעים פונטצילים ויהדות התורה קבלה 194,000 קולות מה שמראה על ציות מוחלט לגדולי ישראל
אומנם בערים לא ראינו 100% הצבעה והתוספת ואת הפער כנראה סגרו קולות החילונים וכד' שהצביעו ג' , אבל לי ידוע על לפחות כמה קלפיות בבני ברק שהיה בהם 100% הצבעה ממאגר הקולות הפונטצילים וזה נתון מדהים!

אני גר בביתר עילית, רשמת שבבביתר = יש ציבור די גדול של ליטאים ישיבת מיר וישיבת הר’ן ,
טעות היא בידך בביתר קיימת כ – 67 אחוז חסידים,
ורק כ – 19 אחוז ליטאים,
וכ – 12 אחוז ספרדים,
ובערך כ – 3 אחוז לא ידוע (לא מוגדר),
ואין לי את האפשרות לבדוק בשאר הערים, אבל אני מצטט “לא מכיר את הפילוח בכל בערים, אבל הספיק לי לקרוא על ….. ביתר, וגם על קרית גת, כנאמר לעיל, שאותם אני מכיר מבפנים (מתגורר שם) כדי להבין ש’בת קול’ לא עשה עבודת מחקר טובה וזה מלמד אותי ששאר הנתונים שהוא הביא לא נכונים………
וזה גם אומר שהוא ליטאי, וכך סתם זרק לאויר מספרים בלי דיוק.
תוצאות הבחירות כרגע מראות על קרית גת, כ-1,000 מצביעים בסך הכל ליהדות התורה. אז איפה 1,200 משפחות??

הפער בין דגל לאגודה עומד על בין 20,000 ל40,000 איש , ברור שזה לא מחסידים בישיבות ליטאיות…
המפקד היה מדויק וכל אחד יזוהה ויקוטלג
מה שברור שלויזניץ ולבעלז ביחד יש מנדט אחד כמו גור ובמקום לריב מי יתן רוטציה ומי יקבל ניתן להם להחליט לבד בינהם מי ראשון ומי שני
( אלא א"כ הם יוכיחו שיש עוד חסידויות קטנות איתם )
שימו לב !!!
ליהדות התורה היה מאגר של190,000 קול והצביעו לה 194,000 מה שאומר שגם אם בערים לא היה 100% ( גם לא בקרית ספר) החילונים ואלה מבחוץ השלימו כדי למצות את מאגר הקוחות במקסימום
אני אישית יודע על קלפיות בבני ברק שהיה שם 100% הצבעה של מאגר המצביעים וזה מדהים!

אין חולק שאם לא מתקשרים לכולם במעמד נציגים מכל המגזרים יש הרבה מקום להתחכמיות ביודעי קא אמרינן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture