נשיא ארגון זכויות האדם: "החרדים = כוחות האופל והחושך"

בנאום מושחז ומתלהם מסביר נשיא האגודה לזכויות האזרח, כי האוייב של מדינת ישראל, ושל העולם כולו הם "החרדים המנסים להשליט מדינת הלכה". לא כפיית תוכני לימוד חילוניים על בחורי חמד היא פגיעה בזכויות האדם, לא הצרת צעדי הכוללים בפיקוח חוזר, נשנה ומעיק הם הפרת זכויות אדם, רק הדרישה לקיים אורח חיים על פי ההלכה למי שחפץ בכך - זו כפייה, זו פגיעה בזכויות האזרח. וכאן מגיעה השאלה: תזכירו לי מי המשוגע כאן • העיתונאית נ. בלר בטור תגובה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"כוחות האופל משתמשים בתחבולות במוסדות נבחרים כדי לרמוס את מבצרי הדמוקרטיה", כך עומד לפתוח מחר נשיא האגודה לזכויות האדם, סמי עופר את נאומו הכתוב לתלפיות. למסוקרנים לדעת מי זכה בתואר השנה של כוחות האופל המחריבים כל חלקה טובה, הוא ימשיך לפרט: "הם רוצים לקעקע את בג"ץ, ואנו נעמוד בדרכם. הם רוצים להחליש את ארגוני זכויות אדם ואנו נעמוד בדרכם. הם רוצים לפורר את הארגונים השוקדים על השכנת שלום וסיום הכיבוש המשחית. אנו נעמוד בדרכם". ניחשתם כבר במי מדובר?

עוד לא? עכשיו בוודאי תדעו, להלן הקטע הבא, וסלחו לי אם אני מרשה לעצמי להשמיט אי אילו קטעים ממנו: "אנחנו נגד כפייה דתית. לא נניח לכוחות החושך המשתמשים בדת כדי להשפיל, לדכא ולהציק לבעלי דעות חופשיות. מטרתם ברורה – להפוך מדינה דמוקרטית למדינת הלכה. אנו נעמוד בדרכם". יצא המרצע מן השק.

בהשראתה של מזכירת המדינה האמריקנית קלינטון, ובהשראתם של גופים שמאלנים, יפי נפש וכעורי נשמה, הא מונה אחת לעשר את הסכנות הקיומיות אם לא יחסלו ה"גיבורים" את אותם חרדים, המפחידים והמאיימים על שלטון הדמוקרטיה.

קראתי את נאומך, הלוחם למען זכויות האדם, וכאב לי לראות כי הקריטריונים שלך לאדם, שיש לשמור על זכויותיו, הם מסויימים מאד. מתחילים בתל-אביב ומסתיימים בעמדות ליברליות למדי.  פצע להיווכח במפגש בלתי אמצעי עם אטימות שכזו, עם שנאה אמיתית, שהאבסורד הגדול הזועק ממנה הינו: אתה כלל אינך קולט שאתה שוטם ציבור שלם שלא ניסה לעשות רע לאיש, אלא לחיות את חייו באורח החיים המתאים לו, המקובל על כל שכבותיו, והמסור בידיו מימים ימימה.

חבל שכל תיקון על מנת לשמר את חומות היהדות הנאמנה מהבהב אצלך באותיות אדומות של "כפייה דתית". אם כבר מדברים על כפייה, האם לא העובדה שבה במדינה נאורה מתערבת הממשלה בתכנים פנימיים של תוכניות הלימוד, אשר מוציאות בוגרים מחוננים, משלמי מיסים ומאזני (כלפי מטה, כמובן) עקומות הפשע הגואות והולכות בקרב אותם תיכוניסטים חסרי כיפה, היא היא כפייה אנטי-דתית הזועקת עד לב השמים?

האם לא העובדה שלמגזר החרדי אין כל לגיטימציה לאפשרות לסנן בעדינות את התכנים הלימודיים המתאימים לו, ולפסול את הנוגדים את השקפת עולמו, ואילו לאויבינו הערביים היא ניתנת מלכתחילה, על מנת לתקצב שם מעבר לגדה דור המומחה עוד יותר בפיזיקה לוחמנית?

אז, תסבירו לי בדיוק מיהו המשוגע כאן. מי זה שלא מצליח לקרוא טוב יותר את המפה שעליה הוא חי, שלפיה הוא צועד, שעליה הוא מסמן את מטרות החיסול שלו.

וכשאני מסיימת ב'תזכירו לי מי המשוגע כאן", זה לא כל כך עוזר, כיוון שבינתיים (אך ורק בינתיים, ראשי מוסד, ראשי ערים, נשיאים וראשי אופזיציה, בעוד עשור אנחנו נהיה כאן כמעט הרוב) התשובה היא: אולי הם באמת משוגעים, אך הם הרוב…

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture