ח״כ אייכלר ליועה״מ לממשלה: ״טפל בהסתה של 'תג מחיר' נגד החרדים״

הרבנים הראשיים הותקפו, דובר עיר בישראל כינה אותנו "מהגרים בלתי רצויים", ברדיו צבאי ציחקקו על "לאכול את החרדים ולדלל את אוכלוסייתם" • הציבור מרכין את ראשו ומגיש את ליו השניה, אך שלוחא דרבנן ניצב בעוז מול הממשלה וקורא לה להתעשת ולהיאבק נגד ההסתה הפרועה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

״כשכל אנשי השלטון וגורמי האכיפה מגוייסים במאבק נגד מקשקשי "תג מחיר" נגד ערבים, ומחפשים בנרות איך לעצור את האנרכיסטים הימנים, אינכם שמים לב להסתה גזענית ואנטישמית המתנהלת נגד יהודים חרדים, ברחבי הארץ״ – כך כתב ח״כ הרב ישראל אייכלר ליועץ המשפטי לממשלה ולנתניהו, יעלון ואהרונוביץ.

במכתבו הוא דורש מהם להתייחס אל ההסתה הזאת באותה חומרה, שהם מתייחסים לאנרכיסטים הימנים.

״המסיתים נגד החרדים, לא כותבים את המילים "תג מחיר" על קירות עלומים, אלא מסיתים את ההמון נגד החרדים בכלים גלויים ומפי דוברים גלויים ואף רשמיים. הדבר נעשה בכלי תקשורת רשמיים ורשתות חברתיות בשמות גלויים. במקום לחפש מחט בערימת השחת של יצהר, אפשר להגיע אל העבריינים נגד החרדים בקלות, מתחת לפנסי התקשורת.

ארבע דוגמאות טריות מתוך עשרות שלא מדווחות:

1. הרבנים הראשיים הותקפו, בטקס בהר הרצל ביום הזיכרון ואין קול ואין קשב. הנך מתאר לעצמך התקפה כזאת על נשיא בית המשפט העליון, שהיתה עוברת בשקט? מישהו היה מצליח להגיע ולירוק על ראש הממשלה ושריו, ושופטי בית המשפט העליון, בלי להיות נהדף על ידי המאבטחים. במקרה הזה התבקשו המאבטחים, על ידי עוזרי הרב הראשי, להגן עליו והם השיבו: כי הם מאבטחים ולא שוטרים!

אין לי ספק, שבתהליך החברתי המתלהם, מי שלא יודע להגן על רבנים ראשיים של המדינה, לא יוכל להגן על שופטי המדינה ושריה וראשי ממשלותיה ורבבות פקידיה ושליטיה. מה שקורה ברחובות קייב, אודיסה, קהיר וסוריה, לוב ותוניסיה, עירק ופקיסטן, מלמדים אותנו כי אנרכיה מתחילה בהסתה וגביית "תג מחיר" נגד מיעוטים שנואים כערבים וחרדים ומגיעים עד לשליטי המדינה.

2. דובר עירית חיפה עידו מינקובסקי כתב: "לאחרונה הגיעו לעיר שלי מהגרים בלתי רצויים מבני ברק וירושלים. לא בדיוק חובבי ציון וציונות ולא אנשי חופש ושלוה". טוב שערביי חיפה אינם "מהגרים זרים" והם "חובבי ציון" ושלוה.

3. באור יהודה הותקפו בליל יום העצמאות תלמידי ישיבה "ברכת יצחק", על ידי נוער רחוב במילים נוטפות אהבת ציון: "תסתלקו מהמדינה שלנו, חבל שהיטלר לא גמר אתכם, ימח שמכם". על פי עדות התלמידים, הם עברו בגינה ציבורית בדרכם לצרכנייה הסמוכה, כשהותקפו בקריאות הגנאי. הבחורים המבוהלים בחרו לעזוב את המקום ללא תגובה, רגע לפני שתתפתח תגרה ומיהרו לחזור לישיבה. גם מספר בנות דתיות שישבו בגינה הותקפו על ידי הנערים הללו.

4. בתכנית "עצמאיות בלילה" בגל"צ אמרו החוגגים את "עצמאות ישראל" אוהבי בעלי חיים:

"אני מבחינתי באמת הייתי אוכל בעלי אדם, בעלי אדם, בכיף כי חיות לא בא לפגוע", אמר חבר הפאנל והוסיף משפט מבחיל נוסף, "בא נדלל את האוכלוסייה, זה יהיה נהדר".

המגישה שאלה את חבר הפאנל המסית, לפרט: "את מי למשל? כי זה שילוב נורא בעייתי, זה צריך להיות מישהו שאתה רוצה להרוג אותו ואתה לא אוהב אותו ומישהו שלא דוחה אותך לאכול?". ותשובתו הרמתה: "הייתי רוצה לדלל את האוכלוסייה החרדית. זה בדיוק הפרדוקס כי אנשים שהכי הייתי רוצה לדלל את האוכלוסייה שלהם זה החרדים, אבל בטח יש להם את הטעם הכי מגעיל, זה בטח נורא דלוח".

"כי זה כשר", קבע מגיש נוסף. "כשר זה הכי מגעיל, מסעדות כשרות אלו מסעדות דוחות", השיב חבר הפאנל שמעוניין לדלל את הציבור החרדי. אחרי דקות מעטות במהלכן הושמעו שירים, פנתה המגישה אל המאזינים וניסתה להבהיר: "בשם מערכת עצמאיות בלילה, כאילו זה שאמרנו מקודם על לאכול חרדים, לא התכוונו באמת, א. לא כשר. ב. לא פרקטי. ג. באמת הכל הכל בהומור". ומישהי הוסיפה: "הם גם לא בני אדם".

כאן פונה אייכלר ליועץ המשפטי, "שאלתי היא האם תפעיל את סמכותך כיועץ המשפטי לתבוע על "הוצאת לשון הרע על ציבור", גם אם מדובר על ציבור חרדי? כידוע לך רק היועץ המשפטי יכול לתבוע על לשון הרע ואין החרדי זכאי לתבוע את כבודו כיחיד, אם לא הוזכר שמו הפרטי.

האם תורה להפעיל את החוקים נגד הסתה לגזענות, כאשר לא מדובר בגזענות נגד ערבים ואפריקאים, אלא גם נגד גזענות כלפי מי שנולד לאם יהודיה ונולד בארץ ומשתייך למיגזר החרדי״ – שאל.

ח״כ הרב אייכלר אמר שאין לו ציפיה שממשלת הזדון, תבלום את ההסתה והמעשים האלימים בתקשורת וברחוב. אין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים. נפעל כיעקב אבינו שנערך לדורון לתפילה ולמלחמה. יש להשקיע מאמץ בדורון ובשתדלנות, עד מקום שידנו מגעת. להתחזק בתפילה לשומר ישראל וזעקה לגואל ישראל שיושיענו מכל מבקשי נפשנו. כמו כן יש להיאבק נגד המסיתים והמדיחים, ללא חת. גם אלה הידועים ומוכרים לנו ואלה העושים במחשך מעשיהם״ – אמר הרב אייכלר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ב"ה שיש מי שיודע לענות היכן שצריך, אך זה מעט מידי ומעט מאוד.

צריך דחוף!!!! לבנות איזה שהיא מחלקת דוברות ויחצנו"ת שתייצג את הציבור החרדי, לפחות בדברים שאין עליהם חילוקי דעות.

שלוחה דרבנן הרב אייכלר שיחי' הוא זה שכבר שנים זועק שצריך להקים גוף מיוחד בשביל ההסברה החרדית, מי יתן ויצליח סוף סוף להניף את הדבר הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture