מתעלמים: במינהל מקרקעי ישראל פותחים מכתבי אזרחים רק כעבור חצי שנה

כך נחשף בוועדה לביקורת המדינה. יו"ר הוועדה אמנון כהן: פקידי המינהל אמורים להיות משרתי הציבור – ולא הציבור משרת אותם • נציג מבקר המדינה במהלך הדיון: "השר הקודם, אטיאס, התערב יתר על המידה בעבודת רשות מקרקעי ישראל" • אטיאס: "אי אפשר להתעלם מזעקת הפונים ולא ניתן לקדם מהלכים - בלי לטפל במקרים פרטניים. המינהל פשוט לא עונה לאזרחים. השר לעיתים חסר אונים מולם. אנחנו נבחרי ציבור, והוא רואה בנו כתובת".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר שבמהלך ישיבת הועדה לביקורת המדינה שנערך היום (ד') נחשף כי במינהל מקרקעי ישראל נפתחים מכתבי פניה באיחור של חצי שנה הוטחו באנשי המינהל, ביטוי תסכול וכעס.

קרא עוד:

[postim]

יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ הרב אמנון כהן (ש"ס) שנדהם מגילויו של ראש המינהל בנצי ליברמן, כי מכתבים של אזרחים הפונים למינהל נפתחים באיחור של חצי שנה, אמר כי "המינהל חייב להקים בדחיפות מחלקה לפניות הציבור. תסכולי הציבור לסחבת גורמים לפגיעה בתדמית ולחשד בשחיתות. דווקא האזרח הפשוט והקטן צריך לקבל מענה, כי הוא נשחק. עורכי הדין העשירים יודעים איך להגיע למינהל, ואיך להזיז דברים".

תפקוד המינהל עמד במרכז דו"ח המבקר בעניין יחסי שר השיכון וראש המינהל, ונציג המבקר, שמואל גולן, טען כי השר הקודם הרב אריאל אטיאס התערב עד פרטי פרטים בעבודת רשות מקרקעי ישראל יתר על המידה. ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) הוסיף כי "אסור שפגישות השר עם ראש המינהל, ייעשו בחדרי חדרים כדי שלא ייחשד בשחיתות. עליו לעשות זאת באמצעות מועצת הרשות, ובנוכחות אנשים נוספים. כולם מתכוונים לטובה, כולל השר הנוכחי והקודם, אך עצם האפשרות היא קרקע פורעה לבעיות".

על כך ענה שר השיכון לשעבר אטיאס, כי למשרדו היו מאות אזרחים מתקשרים מדי שבוע בגלל מצוקתם במינהל מקרקעי ישראל. "אי אפשר  להתעלם מזעקתם ולא ניתן לקדם מדיניות – בלי לטפל במקרים פרטניים. הכי מקומם היא העובדה שהמינהל פשוט לא עונה לאזרחים. השר לעיתים חסר אונים מולם. אנחנו נבחרי ציבור, והוא רואה בנו כתובת".

השר הנוכחי, אורי אריאל ציין עם-זאת כי "ניכר שיפור רב בעבודה, וסוגיות שהיו תקועות עשר ועשרים שנה – יסתיימו בעוד כחודשיים. יש עדיין מקום רב לשיפור, בעיקר בקשר עם האזרח". אריאל הוסיף כי מקרים פרטניים רבים אינם נכללים בשום הגדרה, "כשכולם מסכימים שהמצב לא תקין, האם השר לא צריך לטפל בכך ולתת תשובה?!". אריאל הבטיח לקבוע נוהל-פנימי להתייעצות ולקשר בין השר למינהל, והוא יועבר לעיונם של אנשי מבקר המדינה.

ראש המינהל, בנצי ליברמן הוסיף וגילה, כי 20 אלף תיקים ממתינים לטיפולו, אך במקביל יש שינוי רב לטובה ועובדי הרשות עושים ככל יכולתם. "חיסול סוגיות שלא טופלו במשך שנים, הוא תהליך ארוך, עבודת המינהל בשיווק קרקעות לבנייה הוכפלה בשנים האחרונות, אך יש לנו חוסר עמוק בעובדים. ברשות הטבע והגנים לבדה יש יותר עובדים". ליברמן הדגיש כי מעורבות השר הנוכחי והקודם היו בסוגיות הכרחיות, כדי לפתור חסמים ממשלתיים, ומעולם הם לא פנו אליו בעניינים אישיים. "העובדה ששר השיכון הוא יו"ר מועצת מקרקעי ישראל הוא יתרון אדיר לעבודה השוטפת", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture