צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

"איש אידיאולוגיה שפיו וליבו שווים" • התגובות לפריימריז באיחוד הלאומי

תוצאות הפריימריז שנערכו הערב במפלגת 'האיחוד הלאומי' גררו בעקבותיהם גל תגובות מהמערכת הפוליטית • בימין בחרו לפרגן ובבית היהודי מיהרו להודיע על איחוד כוחות: "מתכוונים לשלב ידיים ולאחד כוחות"; בשמאל תקפו: "אין חדש תחת הסמוטריץ'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי תוצאות הפריימריז במפלגת 'האיחוד הלאומי' ששינתה את פניה עם קבלת התוצאות, הן לגבי ראשות המפלגה והן לגבי הרשימה, הח"כים והמפלגות השונות הגיבו, חלקם בירכו וחלקם העדיפו לתקוף. ריכזנו בשבילכם.

במפלגת הבית היהודי העשויים להתמזג יחד אתם לרשימה אחת לקראת הבחירות לכנסת בירכו את המנצח ובקישו להודות ליו"ר היוצא, שר החקלאות אורי אריאל, על שירותו ארוך השנים למען עם ישראל ועל שותפות פוריה ומועילה עם המפלגה. מנכ"ל המפלגה ניר אורבך אמר, כי "עם סיום הליך הרכבת רשימת הבית היהודי לכנסת, אנו מתכוונים לשלב ידיים ולאחד כוחות כך שנהיה גורם משפיע ומכריע בכנסת ובממשלה הבאה".

חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי הגיב לתוצאות ואמר: "אני מברך את ח"כ בצלאל סמוטריץ על היבחרו לראשות האיחוד הלאומי ואת שאר חברי הרשימה. כמו כן, מחזק את ידיו של שר החקלאות אורי אריאל. אנו בבית היהודי נבחר בקרוב את מנהיג הציונות הדתית ואת מועמדינו לכנסת ה-21, בתקווה שלאחר מכן נוכל לרוץ יחד, בראשות הבית היהודי, למיקסום הקולות בבחירות".

במפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, עד לא מכבר שותפים של סמוטריץ' לדרך בבית היהודי הגיבו ואמרו, כי ״אנו מברכים את בצלאל סמוטריץ על בחירתו ליו״ר האיחוד הלאומי. הוא איש אידיאולוגיה ועשיה שפיו וליבו שווים. ‬‫כעת, כל אחד בדרכו יביא להגדלת גוש הימין למען עתיד המדינה ולמען שלמות ארצנו.‬ ‫אנחנו מודים לשר אורי אריאל על שנות פעילות ארוכות שיחקקו בתולדות הציונות״.

גם יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי בירך את סמוטריץ' ואמר, כי "אנו מקווים שיצטרף למהלך של יצירת בלוק טכני גדול מימין לליכוד".

ח"כ יעל כהן-פארן מהתנועה הגיבה ואמרה, כי "אין חדש תחת הסמוטריץ' ואין חדש תחת האידאולוגיה הקיצונית. בבחירות הללו לא יהיה לבצלאל עלה תאנה להסתתר מאחוריו, כמו שקד או בנט, כדי לרכך את המשיחיות המסוכנת שלו. וזה בידי הבוחרים להשאיר אותו הרחק מהכנסת. ולגבי אורי אריאל, שר חקלאות, עכשיו שאתה פורש בעלי החיים יכולים לנשום לרווחה".

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, הגיבה לתוצאאות וכתבה: "תכירו: יו"ר האיחוד הלאומי החדש נציג נוער הגבעות, תומך מוצהר באפרטהייד ובטיהור אתני. סמוטריץ' הוא רק הקצה של הפתרונות שמציע לנו הימין לסכסוך, שנעים מהמופרך למפלצתי. זה החל ב'ניהול סכסוך' של נתניהו, ועבר להחלת ריבונות, המשיך לגרסת האוטופיה של בנט לבוסניה – סיפוח השטחים – ומשם, בקפיצה נחשונית, עבר לפטנט של 'דמוקרטיה בלי זכות הצבעה' ול'תכנית ההכרעה' של סמוטריץ'".

יו"ר סיעת התנועה חבר הכנסת יואל חסון הגיב לתוצאות ואמר: "הבחירה ברורה מתמיד, ממשלת סמוטריץ' או ממשלה ציונית ודמוקרטית שבה כל האזרחים והאזרחיות שווים בפניי החוק, ממשלה שמקדשת את הסיפוח הזוחל או ממשלה שפועלת למען הסכם מדיני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture