כמידי ער"ח: תפילת רבים לזרע של קיימא בכותל המערבי

הכירו את הנפשות הפועלות שעומדות מאחורי היוזמה המבורכת הזו כבר למעלה משנה שלמה מידי ער"ח | למה נקבעה התפילה דווקא בער"ח ודווקא בחצות הלילה | כל הפרטים בכתבה שלפניכם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המקום: רחבת הכותל המערבי, השעה: חצות הלילה, עשרות יהודים נאספים כמידי לילה אל המקום המוכר ביותר והקדוש ביותר בעולם. כל אחד וענייניו, כל אחד וצרכיו, זה מתפלל תפילה זכה וזה לומד, זה שר וזה מתפלל תפלת ערבית, אחר קורא פרקי תהלים והאחרון בכלל תייר, מצלם ומביט סביבו משתאה.

קרא עוד:

[postim]

רק בפינה אחת, עומדת קבוצה אחת, על פניהם נראים חברי הקבוצה בעלי צורה והדר, תלמידי חכמים שיראת ה' נראית על פניהם, אך ראו זה פלא, הם אינם מתפללים על עצמם כלל וכלל. הכירו, זה כולל "שומע תפילה" שנוסד בברכתו ובהוראתו של מרן הגרי"ש אלישיב זי"ע, ועומד תחת הפיקוח של הרה"ג רבי שמאי קהת הכהן גרוס שליט"א מחשובי הרבנים בירושלים, בעל שו"ת "שבט הקהתי", כשמטרתה היא להיות לפה של תפלה, לאלא שאינם מסוגלים להתפלל, שזקוקים לריבוי תפלות, שנמצאים בקושי כלשהוא אשר מציק להם וחוסם בעדם מלהתפלל.

המתפלל בעד חברו, לשם כך בדיוק נוסד כולל "שומע תפלה". במקום הקדוש ביותר, המקודש והעתיק מקור כל התפלות, בזמן המקודש ביותר חצות הלילה – או אז נפתחים שערי שמים ושערי רחמים לרווחה, באותו שעה בה "דין" הופך ל"רחמים" כשהמלך הקב"ה עובר מכסא דין לכסא רחמים, בדיוק בשעה הזו, מתקבצים יחדיו חברי הכולל, אנשים תלמידי חכמים, שבמשך השעות שלפני חצות הם מתעסקים בקדשים ולומדים לע"נ של אלו שלא זכו להניח אחריהם זרע של קיימא, ושופכים שיח לפני בורא עולמים, במקום של השראת השכינה שלא זזה משם לעולם.

על מי הם מתפללים? על מה הם מתחננים? לא על עצמם או על בני ביתם, אלא על כלל ישראל. על מי שמבקש שהוא אינו יכול כרגע לבקש. מתפללים סדר תפלה שתקנו רבותינו הצדיקים מדורי דורות, תפלות ותחינות הנאמרות כבר מאות בשנים, כולל מזמורי תהלים שתקנם דוד המלך, ובסיום התפילה המרגשת הם מזכירים את השמות ומתחננים בפני בורא עולם, מכל הלב, מכל הנשמה, וזועקים לישועה.

כבר לימדונו רבותינו התנאים הקדושים, עד היכן הולכת כוחה וגבורתה של תפלת ריעים, "המתפלל בעד חברו", עד כדי שהם אמרו, גם אם נגזר בשמים חלילה גזרה רעה על האדם, אבל אם אחרים מצטערים בצרתו, הם המה אשר מבכים את מצבו, והם בתור אנשים זרים מתחננים בעדו במקום שמשם לא זזה השכינה מעולם, יכולה היא התפלה הזאת לבקוע עד השמים, עד כסא הכבוד, ולהעביר את רוע הגזרה.

התפילה המיוחדת בערב ראש חודש לזרע של קיימא

כבר ידוע גודל מעלת היום של ערב ראש חודש, ומקובל מהאר"י ומתלמידי הבעש"ט הק' שיום זה מסוגל לתקן את כל החודש שעבר ולבקש על החודש הבא עלינו לטובה, ובקהילות רבות נהגו גם לצום ביום זה, ומצינו הרבה מאוד שימי תפילה ציבוריים נקבעו במיוחד לערב ראש חודש, שהוא כאמור יום המסוגל מאוד לקבלת התפילות.

לכן קבעו רבני כולל שומע תפילה את מעמד התפילה מיוחד למען אלו המצפים לזש"ק ליום המסוגל "ערב ראש חודש", וכמידי ערב ר"ח תתקיים גם מחר תפילת רבים בכותל המערבי בעת רצון החצות הלילה, עבור זוגות המצפים לזש"ק.

אברכי הכולל וקהל המתפללים יתאספו ברחבת הכותל המערבי כמידי ערב ראש חודש לאמירת תהילים ותפילה מיוחדת שמוקדשת כל כולה עבוד זוגות המצפים ומייחלים לזרע של קיימא.

במוסדות שומע תפילה מציינים בסיפוק שהם שומעים כל הזמן על עוד ועוד זוגות שנושעים כתוצאה מתפילות אלו, וזה מה שנותן להם כח להמשיך במיזם מיוחד זה. ומבקשים להדגיש שתפילות אלו המתקיימות בער"ח עבור המצפים לזש"ק אינו כרוך בתשלום כלל, והוא נערך חינם למענם ולטובתם של המצפים לזש"ק, מתוך תקווה ותפילה שיוושעו במהרה.

אם הנכם מכירים זוג שמצפים לזש"ק והנכם רוצים לצרף את שמותיהם למעמד התפילה המיוחד. תוכלו להעביר את השמות באמצעות טופס היצירת קשר באתר שומע תפילה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אלפי תודות!

איך אפשר לשלוח שמות לתפילה?

בסוף הכתבה יש לינק לאתר שלהם.
זה הלינק:
http://www.tfilot.org/%D7%A6%D7%95%D7%A8-%D7%A7%D7%A9%D7%A8/

אני לא מצליח להגיע לאתר שלהם.
מישהו יכול לעשות טובה ולהעביר לשם את השם של היהודי הזה "חיים יונה מיכאל בן גילה שולמית" לזש"ק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture