אלפים בעצרת תפילה וזעקה בכותל המערבי

לפני שעה קלה הסתיים מעמד העצרת תפילה וזעקה שהתקיים ברחבת הכותל המערבי | בין האלפים שהשתתפו בלטו הרבנים הגאונים שליט"א שהגיעו יחד לזעוק לה' שישלח את הגאולה והישועה השלימה | העצרת נערכה לאור המצב הקשה והמלחמה בדרום הארץ והודאה להקב"ה על הניסים הגדולים שבכל יום ויום בכל ערי הארץ | צילום: מערכת רויטרס ומערכת JDN

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם



 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
25 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בימים אלו של אבלות על חורבן הבית, כל כך כואב לראות את תמונה מס' 4 של יהודי מתעטף בדגל ישראל – שלטון הכפירה בתוך הכותל המערבי, אי אי, תינוק שנשבה רוצה להתקרב לקב"ה ולא יודע איך, ה' ירחם.

בימים אלו של אבלות וחורבן הבית – כואב, כואב מאד לקרוא את דבריו של יהודי כואב שאינו מבין שהדגל הוא סימן מעודד! האם אתה מקפיד כ"כ על קלה כחמורה עד שהיית מוותר על הגאולה?
האם אתה מעדיף להקפיד על הלכות שנאת יהודים עד שהיית מעדיף שלא להיגאל כלל? אתה ושכמוך – מוטב שיקרעו בגדיהם וישימו עפר על ראשם כל השנה – כי אתה ושכמוך אינכם מאמינים בבוא המשיח – אתם כ"כ תופתעו כאשר הוא יבוא ויעודד וישמח באותם יהודים שהתחברו לאלוקיהם באהבה ובאמונה יוקדת כשגופם עטוף בדגל ישראל.
קוצר ראיה שמוביל להתמקדות שגויה בסממנים במקום באמת
אנחנו עומדים להיגאל
המשיח כבר איתנו
אתה? אולי לא תשים לב שזה קורה…

עוד יהודיה מסכנה שטופת מח.
מה הקשר בין דגל ישראל לבין גאולה?
רק נסביר, שדגל ישראל מסמל את התנועה הציונית ואת ערכיה, שאחד המרכזיים שבהם זה להקים עם חדש בארצנו, עם חדש שלא יודע שם אלוקים ח"ו, והתנועה הציונית מנסה עד היום בכל הכח לערטל את העם הקדוש שלנו מתורה ומצוות.
אז עכשיו מובן למה הדגל הוא לא סימן מעודד אלא להיפך? מובן למה הדגל לא מקרב את הגאולה אלא להיפך מרחיק אותה?

אני כואב ומצר על יהודיה כואבת שלא מבינה את האמת שלא המדינה תביא את הגאולה.
תודה רבה ליהודי כואב אני מחזק אותך.
נא להגיב!!

ראיתי את התגובה של "יהודיה כואבת", מבין שיטי שורותיה ניכר שדבריה באים מתוך רגש המרוקן מכל שכל, כנראה שהיא שרויה עמוק בתוך בועה של גאולה כך שאיננה יכולה לצאת משם.
ובכן, שאלה אחת לי, הלזאת ייקרא גאולה? סמל של מדינה שמבקשת להעבירנו על הדת, הרי זה גלות ולא גאולה, ההבדל בין גלות לגאולה אינו חיסול אויבינו (החמאס) והישיבה על כסא נח ללא מלחמות, אלא ההבדל בין גלות לגאולה הוא גילוי כבוד מלכותו יברך בעולם!, ולזה ורק לזה הורידו אבותינו דמעות כמים במשך אלפי שנות גלותינו.
אותם אנשי השלטון מחריבי היהדות מאריכים את גלותינו בהסתרת השכינה והגברת חילול ה' בעולם, וכל עוד דגל ישראל בעולם אין השם שלם ואין הכסא שלם.
נקודה להתבוננות: גדול המחטיאו יותר ממהורגו – דגל ישראל חמור פי כמה מדגל החמאס!!!

השנאה לא מדלגת על עובדי ה'
וכל המגיבים.. רגש וכו'… אפשר להבין את ההחמצה שלכם
להרגיש זו אכן מעלה!
תוספת מבורכת לשכל עקר
לא כל אחד יכול…
מה שבאמת חשוב במונחים של ציפיה לגאולה זה לה-פ-ס-י-ק לחלוטין ולאלתר לדבר/לכתוב/לרמוז/למלמל לשון רעה
ללמד זכות גם על מי שמתעטף בדגל – זה מעלה שלא הגעתם אליה ולכן אנחנו עדין מתאבלים על חורבן הבית…
הרי לראות תמונה של אדם – כל שהוא – ולכתוב עליה דעה שלילית – זה לה"ר!
אתם, כן אתם, מרחיקים את המשיח..
הוא מחכה.. מחכה ממש, שתלמדו, אפילו בחברותא ,איך למצוא נקודה טובה בכל אחד. ולא, לא חייבים לכתוב את הנקודה הזו – רק "להרגיש" אותה בלב. מה אתם אומרים? נראה לכם שתצליחו במשימה הקטנה הזו?
ואם לא—
תמיד יש את הפתגם: אם אין לך משהו נחמד לומר – אל תאמר דבר!

התגובה של יהודי כואב, הצורך שלך לתקוף – בוודאי אינו מצביע על חכמה יתרה. היות ודברי חכמים בנחת נשמעים.
לא אכנס כאן לוויכוח אידיאולוגי, כיון שנוכחתי לדעת שיש בתוכנו קהילות שלמות עם השקפות שמזמן לא רלוונטיות לימינו אנו.
מה שבטוח, אין אנו יודעים מי יותר חשוב אצל אבא בשמים,: היהודי העטוף או יהודי כואב.

"ובאמת הנה יש להם להמלאכים עבודה גדולה רבה בכל עולם מעולמות בריאה יצירה עשיה, כי הנה יש להם מלחמה גדולה ורבה עם הס"מ וחיילותיו, משחיתים מזיקים הרבה מאד, אשר עומדים על ישראל להרע ולהשחית רח"ל.
אלא שישנם כנגדם עירין קדישין, מלאכים הרבה, שעומדים כנגדם לדחותם ולבטלם בכל האפשרי. והם במלחמה גדולה תמיד, ויש להם יגיעה רבה בזה, וכל חוזקם ותוקפם הוא במעשים טובים דישראל.
וכן גם כאשר מרגישים איזה מחשבה טובה מישראל, תיכף באותו רגע ממש, כאשר נעשה למטה איזה מצוה ודבור ומחשבה טובה הנה מעורר למעלה בקדושת אורו ית"ש ונמשך להמלאכים זוהר אור שהוא שורף כל טומאה ורע ובזה הנה מתחדשים המלאכים קדושים בתוקף ועוז תמיד לדחותו לבטלו בכל האפשרי.
ועכ"פ הוא כי הנה אלפי רבבות מלאכים קדושים הם תמיד במלחמה גדולה עצומה עם הס"מ וחיילותיו והם ביגיעה גדולה בזה וכל מצוה ומעשה טובה דישראל היא להם חיי רוחם ושמחתם בזה אין לשער כי רק זה הוא כל כלי זיינם".
[רבינו הרב שלמה אלישיב זצ"ל, לשם שבו ואחלמה, הקדמת ספר הכללים]

אכריע בין התגובות.
התגובה של היהודי הכואב ודומיו, הוא יהודי ליטאי-קיצוני שכל ימיו מדורי דורות התחנך שרק מי שחושב כמוהו ורק מי שמתלבש כמוהו ורק מי שמתפלל ב"חניכי" הוא יהודי, וכל השאר זה זיוף, לא יהודים, "חרדים חדשים" וכדו'. כך היה גם לפני שהפציע דור החסידות. היו יהודים כביכול תלמידי חכמים, שחשבו שרק הם ראויים להתקרב אל הקב"ה, ורק להם יש ערוץ ישיר אל היושב במרומים, ואילו כל היהודים ה"פשוטים", יושבי העיירות והכפרים, אלו שעובדים קשה לפרנסתם וחוטפים מכות על בסיס יומי מהפריץ התורן – הם לא שווים מאומה, הם "חרדים חדשים", לא ראויים שיסתכלו עליהם, ואם כן אז רק בדרשות מייסרות בשוטים ובעקרבים.
המגיב האחר, או יותר נכון המגיבה, משתייכת בודאי לתנעות החסידות, שגדלו על ערכים קדושים שכל יהודי מחזיק בקרבו נשמה שהיא חלק אלקי ממעל, נשמה טהורה, שנכון, לא תמיד היא יודעת איך להתפלל ולא תמיד היא יודעת מה הלבוש הנכון, אבל אם היא תוקעת בחצוצרה למען כבוד שמו ית', ואם היא אומרת א' ב' כי היא אינה יודעת לצרף מילים ותיבות, הרי שהיא נמצאת מתחת לכסא הכבוד, קרובה בדיוק כמו אותו "מגיד" מייסר, ואולי אפילו יותר.
מה נכנס כאן "דגל ישראל" לעיסוק הזה, אותו יהודי חושב שדגל ישראל זה בדיוק כמו השופר שנראה כאן בתמונות האחרות, הנשמה שלו זועקת קירבה לפני הקב"ה, הוא תמים ונשמתו מאירה הרבה יותר מכל המגיבים כאן שבמקום ללמוד דף גמרא גולשים כאן, ואני מכליל גם את עצמי בתוכם.
שבת שלום!

מרן הגראי"ל שטיינמן: "יש להתפלל גם על חייל מחלל שבת"

קהת יקר
לקחת צד מתנדנד מעיד על ספק שאין ידוע מאין נובע
איך אפשר לדעת שדברים כלשהם נכתבו בנחת או לא?
מי מחלק בעולמנו חכמה?

לא קשה לדעת מי חשוב אצל הקב"ה – זה אותו אדם הדבק בדרכיו ומלמד זכות על זולתו.
הרי אם הקב"ה לא היה מלמד עלינו זכות בימים אלו היו רבים מאיתנו יושבים שבעה… חס וחלילה..
למדו זכות על אחיכם
למדו זכות על בוראכם
וצפו לגאולה

ל:עצוב.. באמת עצוב..
הרגש הוא מעלה, אבל רק כאשר השכל מנווט אותו, אם השכל לא מלמד את הרגש מי מה מתי, אז הרגש יכול להביא לדברים הרחוקים מהתורה / מתנגדים לתורה
דבר נוסף, לימוד זכות אין פירושה להתעלם מהאמת, אלא לדעת את האמת וללמד זכות כמה שאפשר

ל: מלאכי
ה"מכריע"
אתה פשוט בחרת לחלק למגזרים, וממילא לא להתייחס לנידון…
לא ברור למה "ליטאי קיצוני" ולמה זה מעליב להתפלל בחניכי…
ומתפקיד ה"מכריע" עברת לתפקיד ה"היסטוריון" כך זה היה לפני דור החסידות… לא ברור למה אתה מוציא שם רע על דורות אלו…
הכל לא טוב עד שאתה מגיע לחסידות "שגדלו על ערכים קדושים שכל יהודי מחזיק בקרבו נשמה שהיא חלק אלקי ממעל, נשמה טהורה" לידיעתך זו השקפת התורה (וממילא גם ההשקפה הליטאית. עי' נפש החיים שער א)
בהמשך מתפקיד ה"הסטוריון" עתה עובר לתפקיד חדש ומאד יומרני…
פשוט לתת ידיעות היישר ממה שקורה בשמים, "אותו יהודי נשמתו מאירה יותר מכל המגיבים…" פתאום אתה שוכח את ערכי החסידות שבשמה תקפת את…
(ואגב זה מה שקורה כשמתנהלים לפי הרגש ולא לפי השכל)
חשוב להדגיש, שאין אנו יודעים מה קורה בשמים מי יותר חשוב … יהודי שמתקרב לה' ודאי חשוב הוא, אבל אין זה סותר שהלב כואב לראות פעולות שאינם "מסתדרות" עם דעת תורה

בתקוה להבנה

לעצוב.. באמת עצוב:
חבל שאינך יודע להבחין בין שנאה לרחמים, הטשטוש בין שני גדרים אלו מביא אותך להתקפה חסרת רסן והגברת השנאה תחת אהבת חינם בימים אלו של בין המצרים.
הסוגיא של שנאת החילונים ובפרט של החילונים המבקשים להתקרב לקב"ה וכמו אותו יהודי תמים שבתמונה מס' 4, זהו סוגיא בפנ"ע הנלמדת בבתי מדרשם של גדולי ישראל וכמו בעל ויואל משה מסאטמאר או מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.
לעומת זאת הנושא של רחמים על החילונים, אינו סוגיא כלל, זהו דבר פשוט בכל בית מדרש בעולם, ואיך אפשר שלא לרחם על יהודי מסכן כזה שמחפש את הקב"ה, אבל במקום לקחת גמ' ולהרגיש נועם מתיקות השכינה, הוא מתעטף בדגל של אלו שנתנו כביכול "בעיטה" לקב"ה, ומכריז אף אני עמהם, הלב נקרע לראות את זה. תתבונן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

למלאכי:
הנני מזועזע לראות את הרדידות והשפלות של דימוי עצמי נמוך, אינני יודע על איזה ערכים גדלת, אבל די קל לזהות שגדלת על ערכי החסידות, אבל זייפת אותם למכביר.
כמה שהכוונות טהורות, אבל זה ברור שיהודי המזוהם מלכלוכים של אייפון וכיו"ב, וחי את חייו כבהמה ממש לכל דבריו, אינו מתקרב לעפר רגליו של יהודי החי את חייו בבית מדרש בתורה ועבודה ואפילו אם הוא לומד מלומדה בלא התעוררות, עכ"פ הרי הוא עובד את ה', ולעומתו השני עובד את הבעל ורוצה לעבוד את ה'.
וצדקו דבריך שיש להעריך אותו על הרגש החם שהתעורר בו באותו רגע של עת צרה להתקרב לקב"ה, אבל הוא לא מגיע לקרסולי קרסוליו של ישיבה בוחער ממצוצע ואפילו פחות מהממוצע.
תתגאה במה שאתה, ואל תלך לזבל לראות בשדות זרים ולשבח את הזבל ולומר הנה כמה טעים הוא הזבל… בושה וחרפה.

למחאה אדירה:
למה זה כ"כ ברור לך? למה, אתה טיפסת לבדך לרום הבית מדרש שאתה נמצא בו? היהודי הטועה בחר את מיקומו "המזוהם", כלשונך?
הדרך, זה המבחן.

ל"מחאה אדירה"
הנה זאת הראיה וההוכחה, שאתה נמנה על החוגים ליטאים-קיצוניים.
אתה נמצא בשמים ויודע בדיוק כמה חשוב אותו עלם עם דגל ישראל, וכמה עוד יותר חשוב זה החובש בית המדרש. זו ההשקפה הקיצונית של המגידים המייסרים בשוטים וקוצים וברקנים שב"ה בדורנו כמעט ואין אותם!
זה הכיוון שלך, אתה מסתכל בתוצאה, ולא מסתכל על הרקע, אתה מסתכל על הלבוש והמראה ולא על הפנימיות. אני מסכים איתך שייתכן ולההוא יש אייפון ואילו לבחור הישיבה הליטאי אין אפילו מכשיר כשר, אבל מה נכנס כאן האייפון??? יעלו שני בחורי ישיבה שגדלו בבתים תורניים ולאחד מהם היה אייפון, או הו כמה שיכו אותו שם למעלה, ואינני צריך להיות "מבין" גדול בבית דין של מעלה.
אבל כשאתה מסתכל ומשווה בין בחור הישיבה לבין אותו מסכן שלא גדל בבית תורני ולמרות זאת שומע שיש תפילה בכותל והחלק היהודי בנשמתו מתעוררת והוא מחפש מה הוא יכול לעשות למען שמו יתברך ועל כן לובש את הדגל ומתעטף בו – לימדונו צדיקי החסידות שזה סימן לרום מעלת נשמתו של היהודי. מה הקשר בינו לבן בן הישיבה? וכי מישהו מזלזל ח"ו בבן הישיבה??? אתה גם אל תזלזל בהתעוררות שלו, שיכול להיות שבאה מפנימיות כזאת שנדיר למצוא גם אצל בן הישיבה.
וזה בדיוק כאותו שמש פשוט שהביא חלות לארון הקודש וחשב שנותן אותן מתנה להקב"ה. אינני רוצה להשוות אותך ח"ו לאותו אחד שזלזל בו, והאריז"ל אמר עליו מה שאמר.
נכון, ליטאי-קיצוני לא מבין ברום נשמתו של היהודי, ואיני מאשים אותו. אותו חינכו שמי שלא יושב בבית המדרש ועובד לפרנסתו, למשל, הרי שילדיו הם כבר סוג ב'. אין חולק שלגיונו של מלך ושבט לוי חשובים מאוד, אבל הזלזול הזה לכל מי ששונה ולכל מי שאחר, אפשר למצוא רק אצל אחד "מוחה" כמוך. ואל תגיד שאני מזייף או לא מבין ב"ערכי חסידות" כשאתה לא נכנסת עדיין לשער של יראת שמים.

השרשור כאן מוכיח את שכבר ידוע: 2 יהודים = 3 דעות
2 ישיבה בוחרים = ?
ללמד זכות = נובע מרגש ורגש הלבד!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שכל לא נוגד את זה
לדעת את "האמת" ולומר אותה = זה ההבדל הקטן בין הדבק בדרכיו לבעל לשוה"ר…
תנו לאנשים לחשוב כאוות נפשם ותפסיקו לכפות דעות!!!!!!!!!!!!!!
כל מה שיהודיה כואבת ועצוב.. באמת עצוב רצו לומר, לעניות דעתי זה את המסר הבא:
שימו לב, אנחנו בדור של ניסים = הווה אומר שהגאולה מתקרבת
מי מכם יזכה לראות פני משיח?
המקטלגים? המקטרגים? הידענים? המתפלפלים בציציות זולתם?

תקרינו אהבה, חמלה, ענווה
יש בכם את הנקודה הזו
לבטח!

מתוך גליון פרי חיים ממרן הרב שטיינמן משבוע זה
נשאל רבינו על אם ראוי הדבר שכל אחד יקח שם של חייל מסויים להתפלל עליו. ואמר דבר ראשון – לא מתפללים רק על יחיד, שנמצא כאילו ממעט שאינו מתפלל על האחרים, וזה לא בסדר, אלא צריך לבקש בתפילה על כולם ובפרט על פלוני בן פלוני.
~ וכשרצו לעורר מבחינות אחרות, הגיב רבינו "סאיז דאך יידישע קינדער – ארחמנות…" הרי הם ילדים יהודים, ורחמנות עליהם.
~ כמו כן על הטענה שיש כאלו שאינם שומרי שבת, לא ויתר רבינו, ואמר שצריך להתפלל גם עליהם. וסיפר מעשה נורא שהיה עם מרן הגר"ח מבריסק זצוק"ל שפעם אחת היה נידון מות ח"ו על אחד מאנשי "הבונד" והיה צריך הרבה כסף כדי לשכור לו עורך דין, ועמד מרן הגר"ח זצוק"ל "בעצם יום הכיפורים הקדוש" ואסף כסף כדי להציל אותו, ובס"ד באמת הצליח להצילו ממות. הרי לנו שאף לאחד שהיה ידוע לרשע, טרח אותו גאון וצדיק כ"כ כדי להצילו, ואנשי הבונד היו ידועים "לאפיקורסים ממש".
~ ולשאלת ת"ח חשוב שהרי הרמב"ם כתב דמחלל שבת הוא כעובד ע"ז, אמר לו רבינו שזה מדובר למי שיש לו כ"כ הרבה שכל כהרמב"ם… ואז אם בכל זאת ח"ו הוא לא שומר שבת, בודאי הוא כעובד עכו"ם, אבל סתם אדם המחלל שבת בדרך כלל, זה מחסרון ידיעה את חומר הדבר, וצריך להצילו, וכמו שהאריך בזה מרן החזו"א בספרו. והגדיר רבינו שהם בבחינת "אח טועה" וצריך להתפלל עליהם.
~ ובאותו מעמד סיפר לרבינו ידידינו הגאון ר' אלי' מאיר קלוגמן שליט"א שלפני שנים התארגנו לשלוח מיני מאפה לחיילים בשדה הקרב, וכמובן היו כאלה שטענו שאינם רוצים קשר עם חיילים. וכשסיפרו את זה לפוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל אמר "אם הי' שם אח שלהם, לא היו מדברים כך…" והגיב ע"ז רבינו – אין הכי נמי…
~ וכשרצו לחדש דמחלל שבת הוא בכלל מורידין ולא מעלין, אמר רבינו לפתוח תוס' בסנהדרין דף ע"ב ע"ב לגבי מומרין ומורידין ולא מעלין. ואמר דבודאי מחלל שבת אינם בכלל זה, ואין לדמותו למשומד רח"ל.

למלאכי
האם תוכל להסביר לי מה הקשר בין הסיפור של אותו ע"ה שלא ידע להתפלל והגה באותיות הא-ב וביקש שהקב"ה יסדר את התפילה ושעל זה אמר הבעש"ט שתפילתו התקבלה בשמים יותר מתפילות אחרות, לבין היהודי היקר העטוף בדגל שכל מהותה היא "כוחי ועוצם ידי"? האם צריך משקפיים לראות את ההבדל שהיהודי ההוא השתמש בדבר שבעצמותו הוא קודש , רק שלא ידע לצרף ובתמימותו ביקש שהקב"ה יעשה את זה, לבין היהודי שבתמונה פה משתמש בדבר שבעצמותו הוא "טמא"
אל תשכח שיש מושג "כוונתך רצויה ואין מ-ע-ש-י-ך רצויים" כך שלא כל דבר נקבע לפי הלב,
ואל תחשוב שיהודי שילך להתפלל בכנסיה כי נראה לו בדיוק כמו ביהכ"נ ,
עם כל הכוונות הטובות ועם כל התמימות וממש מהלב שתפילתו תישמע יותר מהמתפלל בחניכי,
וסתם תדע לך שאפי' שהדבר הזה שהקב,ה ליבא בעי ואין אנו יודעים את משקלם של המעשים , לפעמים זה עצת היצר כדי שלא נהיה נרוויסיטים ולא נהיה בלחץ בעבודת ה' כאותם ליטאים קיצונים (הלוואי עלי), ואז נשארים שאננים, ובלי שטייגען בטענה שהקב"ה ליבא בעי , תחשוב על זה…
ולסיום אני כמעט בטוח שהיהודי הכואב הוא לאו דוקא ליטאי קיצוני, אלא יהודי כמוך
ועצתי לך שפעם הבא תוריד פרופיל, ואל תחשוב שאתה יודע הכל ושאתה יכול להכריע , ממש הרבה גאווה רואים בין השורות שלך

דבר אחד ברור לכולם שצריך להתפלל
דבר שני התוצאה זה המבחן הגדול ביותר ואם רבני המזרחי מבכים מרה על תוצאות הממלכתי דתי (שבחלק מהם מעל 90% מחללי שבת ח"ל ) חבל שלא עושים חשבון נפש ולא משנה אם עדיף להיות חסיד או ליטאי או ספרדי וכו' קודם כל זה שבת וכל התורה
הכותב מלב כואב ומתפלל שכל החיילים יחזרו לשלום וכל עם ישראל יחזור בתשובה

זה לא הזמן! עכשיו זה תקופה קשה במיוחד וכל ויכוח אידואולוגי לא מתאים צריך רק להתפלל שיבנה המקדש ויגלה כבוד מלכותו ואז נדע את האמת בגלל שאנחנו בדור של עקבתא משיחא שהאמת נעדרת וצריכים כולנו לבכות על בית המקדש שחרב והוא יבנה ע"י אהבת חינם כל אחד בדרך שלו ויכבד את השני ולא לשכוח שאנחנו מצווים לקדש שם שמים במעשים שלנו וכל הזמן צריך לשאול אם זה מקדש את שמו יתברך… והמבין יבין…
נתפלל שה' ישמור על עמ"י והחילים שמוסרים את נפשם ולא משנה מה הם מכיוון שאם הם מוסרים את נפשם הם בדרגה רוחנית גבוהה
והעיקר שנזכה בקרוב לביאת גואל צדק!!!

זה לא הזמן! עכשיו זה תקופה קשה במיוחד וכל ויכוח אידואולוגי לא מתאים צריך רק להתפלל שיבנה המקדש ויגלה כבוד מלכותו ואז נדע את האמת בגלל שאנחנו בדור של עקבתא משיחא שהאמת נעדרת וצריכים כולנו לבכות על בית המקדש שחרב והוא יבנה ע"י אהבת חינם כל אחד בדרך שלו ויכבד את השני ולא לשכוח שאנחנו מצווים לקדש שם שמים במעשים שלנו וכל הזמן צריך לשאול אם זה מקדש את שמו יתברך… והמבין יבין…
נתפלל שה' ישמור על עמ"י והחילים שמוסרים את נפשם ולא משנה מה הם מכיוון שאם הם מוסרים את נפשם הם בדרגה רוחנית גבוהה
והעיקר שנזכה בקרוב לביאת גואל צדק!!!

שלום לכם רק רציתי להאיר ששמתי לב לכך שהמגיבים פשוט מחכים למריבות לרכילויות וכדומה.. אז אנא שימו ליבכם

אם נחרבנו ונחרב העולם עמנו בשנאת חינם, נבנה ויבנה העולם עמנו באהבת חינם (הרב קוק)
"שים שלום טובה וברכה" זה לא על שלום בין האומות לבינינו, זה לא על שלום עולמי, הרי לעד ישנאונו ועוד יותר מזה – זוהי שנאה שיש לה מטרה – לאחד ביננו – בתוכנו!
שים שלום טובה וברכה – זוהי בקשה על שלום בתוכנו – ביננו לבין עצמנו, הורינו, ילדינו, בני זוגנו. השכן מעבר לרחוב שלא חושב כמונו… הפלג שמפריך את דעותינו… וואי וואי כמה זה קשה בימים כתיקונם וכמה זה נהיה קל יותר כשהאויבים מאיימים עלינו מבחוץ.. שמתם לב לזה?
חידוש שהתחדש לי במנחה…

לכבוד האדמורי"ת
באיזו ברכה התחדש החידוש?
אולי בלומלשינים אל תהי תקווה
אולי וכל המינים כרגע יאבדו
אולי וכל אויבי עמך מהרה יכרתו
והזדים מהרה תעקר וכו'

בטוח שלא בברכת על הצדיקים ועל החסידים
עם כל החמלה והרחמים
אנחנו לא קשורים
לא לשכוח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הממשלה שמובילה את המלחמה הזו
זו ממשלה אנטישמית
שהוכרזה מתוך מטרה
של ממשלה "ללא חרדים"
אלו הם בדיוק מטרותיו של החמאס(יודען ריין)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture