היערכות לקראת כ"א אדר ב' ע"י 'הכנסת אורחים ליז'ענסק'

עולו ואתכנשו להילולא דצדיקיא ● הכנסת אורחים ליז'ענסק נערכת לקראת כ"א אדר ב' יומא דהילולא רבה ● אוהלים ענקיים מוקמים במתחם הציון הקדוש בליז'ענסק אשר בפולין לקליטת רבבות אלפי ישראל המתעתדים לעלות לציון בימי ההילולא.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כמידי שנה עשויים עשרות אלפי יהודים יראים ושלמים להגיע לעיירה ליז'ענסק שבפולין לשפוך את צקון ליבם ולהשתטח על הציון הקדוש של הרה"ק רבי אלימלך זי"ע. כאשר השנה, בשל השנה המעוברת, צפויים ההמונים לפקוד את הציון הקדוש שוב בכ"א אדר ב'.

ארגון 'הכנסת אורחים ליז'ענסק' שלקח על עצמו את תפעול מתחם הקבר בליז'ענסק במהלך כל השנה, נערך מבעוד מועד ביתר שאת ועוז בפרויקט הכנסת אורחים לקליטת רבבות אלפי ישראל המגיעים מארץ ישראל, ארה"ב ואירופה בשני ימי ההילולא.

בימים אלו עסוקים בשנית בארגון הלוגיסטי להפקת פרויקט הענק של הכנסת האורחים, כאשר בארגון מסכמים בסיפוק את שינוע הציוד הרב ולא נכנעו לבעיות בירוקרטיות מכל סוג שהוא, וכבעלי נסיון של שנים הצליחו בעז"ה גם השנה בשינוע והעברת כמויות האדירות של מזון לרווחות המוני העולים לציון הקדוש.

הארגון הכשיר את המתחם בבניית אלפי מטרים מרובעים של אוהלי ענק האמורים לקלוט את קהל הרבבות כשהם מצויידים במערכות חימום מתקדמות על מנת לתת מענה לקור העז השורר בפולין בתקופה זו של השנה. בין היתר מותקנות מערכות חימום מאסיביות האמורות לחמם את מתחם הציון. כמו"כ הוכשרו בתי הכנסת הצמודים למתחם, המקוואות, בנין הכנסת אורחים, חדרי האירוח, וכמובן המטבח וחדרי האוכל.

הילולת הרה''ק הרבי רבי אלימלך מליזענסק זיע''א (22)

היערכות כפולה בשל השבת הסמוכה

יום ההילולא הבעל"ט כ"א אדר ב' – חל בסמיכות לשב"ק והמונים מתעתדים לשבות על יד הציון הק', ובהכנסת אורחים ליז'ענסק נערכים בהיערכות מוגברת במיוחד ומקימים אוהלים מיוחדים המחולקים בעזרת מחיצות מיוחדות לחדרים נפרדים בעלי ארבעה מקומות לינה, ומשנעת קרוואנים לנוחיות ההמונים תוך שמירה על תנאים הגייניים ונאותים.

כן נשכרו מבני בתי ספר סמוכים שיוסבו לחדרי מגורים, שיקלו על פריסת מקומות הלינה הרבים, במסגרת ההיערכות הלוגיסטית נרכשו מאות מיטות בנוסף למאות שנרכשו בשנים עברו, כאשר הצבא הפולני משכיר לארגון ציוד נלווה לחדרי המגורים המוקמים באוהלים ובבתי הספר הסמוכים.

קרא עוד:

[postim]

המתנדבים הרבים אשר במהלך השנה כולה ערוכים לקלוט את כל הבאים לעיירה רחוקה זו, עושים הכל ופועלים כעת שעות נוספות על מנת להביא הצלחה מרבית בפרויקט הענק של הכנסת האורחים בימי היארצייט, ואינם נותנים לשום מכשול להפריע את נתינתם למען הכלל.

ר' שמחה קרקובסקי, יו"ר אירגון 'הכנסת אורחים ליז'ענסק' אומר כי "מטרתנו העיקרית העומדת לנגד עינינו היא שרבבות האורחים המגיעים למקום הקדוש הזה מכל קצוות תבל על מנת לשפוך שיח ולפעול לישועתם הפרטית והכללית, כאשר בהם ישנם רבים אשר אין ידם משגת די מחייתם ואספו פרוטה לפרוטה כדי לזכות לישועת ה' ולחוות רגעים של התעלות, לא יצטרכו כלל לדאוג לעניינים הגשמיים.

בדרך כלל אורח שמגיע מכל מקום שהוא, מגיע אחרי כמה שעות של טיסה והיטלטלות בדרכים הלא מתוקנות של פולין, ועליו להיות רגוע ושלו, ולדעת שב'הכנסת אורחים ליזענסק' הוא יוכל ליהנות ממנוחה קלה ומארוחה חמה ומזינה על מנת שראשו יהיה פנוי למטרה העיקרית לשמה הגיע".

הילולת הרה''ק הרבי רבי אלימלך מליזענסק זיע''א (21)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture