הכרעת לפיד: פטור מע"מ בדירה ראשונה- לא לחרדים!

משרד האוצר גיבש את הקריטריונים המפלים לקבלת הטבת מע"מ בשיעור 0% • תינתן העדפה ברורה ומשמעותית ליוצאי שירות צבאי ואזרחי תוך הדרה גסה גם של חיילים חרדיים • למרבה הבושה היועהמ"ש נכנע כנגד דעתו שלו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתום דיונים ממושכים בין לשכת שר האוצר והדרג המקצועי במשרדו לבין היועץ המשפטי לממשלה וצוותו, גובשו הקריטריונים לזכאות למע"מ בשיעור 0% לרוכשי דירה ראשונה, תוך שהיועמ"ש מעקר את תוכן הסתייגותו.

הפרמטר המרכזי שעמד בלב המחלוקת היה בדבר סוגיית השירות הצבאי או האזרחי כתנאי יסודי לקבלת ההטבה. בנושא התקיימו דיונים רבים, כאשר היועץ המשפטי לממשלה סירב לאשר קריטריונים אשר אינם מקנים הטבה מסוימת לכל חלקי האוכלוסייה.

שר האוצר, לפיד עמד על דעתו כי יש לייצר העדפה ברורה ומשמעותית למי שתרם למדינה ושירת שירות צבאי או אזרחי, תוך שהוא מסתיר בקריטריונים אפליה ברורה של חובשי כיפות שחורות.

קרא עוד:

[postim]

אמש הודיע היועץ המשפטי לממשלה, כי הוא מאשר את תכניתו של שר האוצר לפיד לביטול תשלום המע"מ על דירות חדשות, התכנית מפלה את הציבור החרדי שכן ההטבה תינתן רק למי ששירת בשירות צבאי או אזרחי.

בכדי להותיר את מצפונו נקי, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי הנחת המע"מ תינתן גם למי שלא שירת בצבא אך רק על דירה ששוויה עד שש מאות אלף שקלים ולרוכשים ששירתו בשירות צבאי תינתן הנחה לדירה ששוויה עד מיליון ושש מאות אלף שקלים.

האפליה ברמת החיים מקוממת, מלבד הצליל ה"גטו"אי של הדרת הציבור החרדי לשיכוני פח, הרי שבישראל נמכרו בשנה האחרונה רק 364 דירות במחיר של פחות משש מאות אלף שקלים וחלקן אף דירות במסגרת מחיר למשתכן [שאינם משתתפות במבצע]. גם בשנת 2012 נמכרו רק 212 דירות במחירים אלו.

בין דם לדם

האפליה בתכניתו של לפיד מופנית גם כלפי חיילים חרדים משום שההטבה תיתנן למשרתים מעל שמונה עשר חודשים בצבא ומרבית החיילים החרדים משרתים שישה עשר חודשים על פי חוק.

הקריטריון הספיציפי שבאורח פלא הצליח להשמיט גם את החיילים החרדיים, מוכיח כי מטרתו של לפיד אינה עידוד השירות הצבאי אלא אפלייה מכוונת והדרת החרדים.

כפי שנחשף בעיתון 'המודיע', לאחר לחץ שהפעיל שר האוצר על היועץ המשפטי של משרדו, שינה הלה את דעתו ובחוות דעת חדשה שהעביר ללפיד על פי בקשתו כתב כי אין כל בעיה בחוק, שכן היות וכל מי שמשרת שלוש שנים בצבא מפסיד בשנים אלו בשוק האזרחי כמאתיים אלף שקל שיכל להשתכר בתקופה זו. נימוק זה אינו מכסה את הפער הזעום של שני חודשי שירות החסרים לחיילים החרדיים.

הח"כים: זו אפליה בוטה

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל אמר כי הוא בעד מתן העדפה למשרתים בשירות צבאי ולאומי, אבל מתנגד להדרה מוחלטת של קבוצות אוכלוסייה, לדבריו, מחיר של 600 א"ש אינו ריאלי, והוא סבור שיש להעמיד את תקרת הפטור למי שאינם משרתים על 950 א"ש.

השר אריאל שוחח עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט והבהיר לו שכמעט ואין בשוק דירות חדשות במחירים של כ-600 אלף ש״ח כולל מע״מ.

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה תקף הערב את הדרת החרדים מההטבות בדיור ואמר כי אינו מתפעל מדבריו של השר אריאל כי ימנע את אפלית הציבור החרדי

ח"כ יעקב אשר אומר כי הגישה המפלה בין אזרחים לא היתה מביישת שום ממשלה אנטישמית, ברור לכולם שלא ניתן לקנות דירה חדשה במחיר כזה והסיבה שהיועמ"ש לממשלה אישר את הקרטריון הזה , מגיעה מאותה הסיבה שהורה לערוך בחירות חוזרות בבי"ש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture