ח"כ גפני: אם האירוע במירון היה לחילונים- לא היו בעיות בארגון

ראשי אגף התנועה במשטרה מבטיחים לבדוק את ההיתכנות של מעבר אוטובוסים של חברות פרטיות עד סמוך לציון • חוסר אחריות: עדיין לא הוגדרו תחומי האחריות בהילולה המרכזית בל"ג בעומר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הודיע היום כי על פי הערכת משרדו, חברות התחבורה הציבורית יקצו רק 950 עד 1000 אוטובוסים ל'מבצע מירון'.

ראש אגף תנועה במחוז הצפון ביקש מהחברות הפרטיות להגביר את מאמציהם למלא את החסרים, במקביל הובטח לחברות כי אפשרות עלייתם עד סמוך לציון תישקל מחדש בכל רגע נתון על פי הערכת מצב בידי ראש המחוז הצפוני ומפקד אגף התנועה שישהו בשטח כל העת.

קרא עוד:

[postim]

בסיור שערך אהרונוביץ' עם ח"כ מוזס בהר מירון בחנו השניים את השינויים והשיפורים בשטח, וסקרו את הטריבונות החדשות שנבנו במימון המדינה ובפיקוחה תוך ליווי של מהנדסי קונסטרוקציה.

סיכומי המשטרה

חברי הכנסת החרדיים נפגשו עם בכירי המשטרה וביקשו מהם לקחת פיקוד על האירוע ולאפשר מעבר פתוח של כל סוגי האוטובוסים עד סמוך לציון, לטענתם, לא ייתכן שעשרות אלפי איש ייאלצו להיטלטל לשאטלים, בעוד המדינה אפילו אינה מציבה חלופה ראויה בכמות מספקת של אוטובוסים מחברות התח"צ.

IMG-20140512-WA0025

בעקבות דיון שהתקיים בוועדת הפנים, ביום ב' השבוע, בו התברר כי קיימות בעיות תחבורתיות בסדרי ההגעה להילולה במירון, הגיעה הוועדה לסיכומים עם ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב משה אדרי:

1. ככלל, המשטרה ממליצה להגיע למירון בתחבורה ציבורית.

2. עולים להילולה שבכל זאת יבחרו להגיע ברכבם הפרטי, יוכלו להגיע לשלושה חניונים מוסדרים בערים טבריה, צפת וכרמיאל. לא ייגבה תשלום בחניונים אלו ממוצ"ש ועד יום ראשון בערב. מחניונים אלו תהיה תחבורה ציבורית, בתשלום, להר מירון.

3. ככלל אוטובוסים פרטיים יגיעו לנקודת איסוף של שאטלים אל מעלה ההר. בכפוף להערכות מצב תחליט המשטרה אם לאפשר לאוטובוסים פרטיים להגיע ישירות אל החלק העליון של ההר.

היום אישרה וועדת הפנים הקמת וועדת משנה לבחינת היערכות המדינה להילולת רשב"י במירון והפקת לקחים ביחס להיערכות זו. יו"ר וועדת המשנה יהיה ח"כ דוד צור. חברי הוועדה האחרים החברים בוועדה הם חברי הכנסת: דוד אזולאי, זבולון כלפה וישראל אייכלר.

חכים חרדים מירון משטרה (1)

קריסה בלתי נמנעת – נסיון למזער נזקים

בדיון דחוף במליאת הכנסת מתח השר לבטחון פנים ביקורת על כך שעדיין לא הוגדרו תחומי האחריות בין המשרדים השונים, אך אמר כי המשטרה תפקח ותגן על רכוש ונפש. אהרונוביץ' הכחיש את הטענות כי יש למשטרה עניין להקטין את מספר המשתתפים באירוע.

בתשובה לשאילתה שהוגשה ע"י ח"כ דוד אזולאי, בנוגע להרגעת השוטרים על רקע התחושה שהממשלה רודפת את הציבור החרדי בכל מקום שהיא יכולה, אמר השר, כי ינחה את השוטרים לגלות סבלנות יתר במהל היום וכי ישהה אישית בשטח כדי לפקח על כך.

ח"כ גפני תקף את הזנחת המדינה הנוראית באתר התיירות מס' 2 במדינה (אחרי הכותל המערבי), גפני תמה בדיון: "אם זה היה אירוע של חילונים אשכנזים מתל אביב, אם היה מגיע זמר של צפון-תל-אביבים ושל כפר שמריהו, האם הכביש היה נשאר מפותל וצר?! בכל המדינה יש הרחבת תשתיות אדירה, מדוע לא מרחיבים ומיישרים את הכביש למירון?!

ח"כ גפני אמר לשר אהרונוביץ' כי הוא מעריך את עבודתו הקשה והרצינית בעניין מירון, וכי אין לו תלונות על כך שהוא צריך להתמודד עם החלטתו הבלעדית של שר החינוך על קיום לימודים בל"ג בעומר ללא התחשבות בהשלכות שיגרמו גם למיעוט מספר האוטובוסים הפנויים למבצע.

השר לבטחון פנים ענה כי הוא אינו סולל כבישים, וכי הוא מסכים כי לאחר 66 שנים, הגיע הזמן שהמדינה תעניק למירון על מליון מבקריה השנתיים וחצי מליון העולים בהילולא- תשתית ראויה כמדינה מודרנית ומתקדמת.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גפני! איפה השכל שלך?

תעשו טובה לכל העולים מירונה, תטרידו מעכשיו בכל חמש דקות, שיקבלו את התכנית של ישראל אייכלר. היא התכנית ההגיונית היחידה!!!

מצומת אליפלט עד צומת חנניה, הכל חד סטרי. כבר 'הרחבת' את הכביש בפי שניים!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture