בנט מודה: חרדים מודרים מהשירות הציבורי

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אומר כי בכוונתו לתקן את האפליה, ובקרוב יביא למליאת הממשלה החלטה לחייב את המשרדים הרלוונטיים לקידום חוק שילוב חרדים בשירות המדינה • סקפטיות זהירה מקבלת את פני הבשורה המפוקפקת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הודאה ממשלתית תקדימית: מאז קום המדינה קיימת אפליית חרדים מהעסקה בשירות הציבורי

שר הכלכלה, נפתלי בנט, ברגע של גילוי לב: "אני מטיף למעסיקים כל הזמן: קחו חרדים. זה ישתלם לכם. אבל, אצלנו בבית, בשירות הציבורי – אתה פשוט לא רואה חרדים"

בנט הבטיח לתקן את העיוות ההיסטורי, ואמר כי יביא ביום ראשון הקרוב למליאת הממשלה החלטה, המחייבת את משרדי הכלכלה וראש הממשלה, להגיש בהקדם הצעת חוק שתקדם את שילובם של חרדים בשירות המדינה.

בהמשך להחלטות הממשלה מספר 1994 מיום 15.7.2010 ומספר 638 מיום 28.7.2013 ובמטרה לקדם את שילובם של בני האוכלוסייה החרדית בתעסוקה ובכך לשפר את פוטנציאל הצמיחה של כלל המשק ולהוביל לצמצום רמת אי השוויון והפערים החברתיים מקדם השר בנט חוק שיאפשר מתן העדפה בקבלה למשרות בשירות המדינה לגברים מהאוכלוסייה החרדית.

ההחלטה תקבע להטיל על משרד ראש הממשלה בתיאום עם משרד הכלכלה, לגבש ולהפיץ עד ליום ראשון, ט"ו בתמוז התשע"ד, 13.7.2014 תזכיר חוק שיאפשר מתן העדפה בקבלה למשרות בשירות המדינה לגברים בני האוכלוסייה החרדית.

קרא עוד:

[postim]

טלו קורה מבין עיניכם

משרד הכלכלה בראשותו של השר בנט פועל במישורים רבים כדי לקדם תעסוקתם של גברים חרדים במשק, רק בשבוע האחרון נערך יריד הייטק חרדי לגברים בחסות המשרד. זו הסיבה לאי הנוחות שמרגיש השר בנט כשהוא פונה למעסיקים במגזר העסקי הפרטי ומצהיר בשם הממשלה על רצונה בקידום אוכלוסייה זו, בו בזמן שבשירות הציבורי עצמו המגזר החרדי כמעט ואינו מיוצג ביחס לגודלו באוכלוסיה.

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר: ״אני מטיף למעסיקים כל הזמן: קחו חרדים. זה ישתלם לכם. אבל, אצלנו בבית, בשירות הציבורי – אתה פשוט לא רואה חרדים. חרדים שאני מדבר איתם אומרים לי שהם לא מצליחים להתקבל לשירות הציבורי, גם כאשר הם עונים לקריטריונים. גם המגזר הציבורי צריך להבין את היכולות המדהימות של הציבור הזה, ולכן צריך לתת להם דחיפה".

בנוסף הוסיף שר הכלכלה ואמר: אנחנו מקדמים תוכניות ארוכות טווח שיביאו לקליטת חרדים בתכניות מצטיינים ומתמחים למדינה, אבל נדרש שינוי עומק חקיקתי מידי כדי שנוכל כבר עכשיו להתחיל ולתעדף חרדים כדי לאזן את המצב האבסורדי בו אנו נמצאים כעת. אני מקווה ששנה מהיום, כשאלך במסדרונות משרד הכלכלה אראה חרדים המשובצים בתפקידי מפתח במשרד. החרדים יקבלו סוף סוף הזדמנות לקחת חלק בשירות הציבורי, בקביעת מדיניות מקצועית ובקבלת החלטות.

דבריו של השר בנט נתקלים בחומה של ספקנות המעוגנת במציאות הקואליציונית. גם לו יהי כדבריו, ומשרד הכלכלה אכן יתמרץ את הגשת החוק בצורה אמיתית וללא קריטריונים שיעקרו אותו מתוכן, הרי שבשלב הבא יזדקק החוק לתמיכת הממשלה והכנסת. בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית, כאשר בקואליציה בהנהגת "אוהד החרדים" נתניהו, נמצאים גם מפלגת 'יש עתיד' הידועה באהבת ישראל שלה, יחד עם מפלגת 'הבית היהודי' שאינה בוחלת בכל אמצעי להצר את מעדי הציבור החרדי ולנגוס באורחות חייו, קשה להאמין שבתחום העבודה, לפתע יהפוך כושי עורו, והדאגה לחרדים תמומש. ימים יגידו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בסה"כ מדובר ב-"חוק שיאפשר מתן העדפה בקבלה למשרות בשירות המדינה לגברים בני האוכלוסייה החרדית" דהיינו 'אפשרות' העדפה, אבל אין כאן שום כוונה 'לחייב' העדפהץ ועולם כמנהגו נוהג

אל תאמינו לו. הוא מריח את סופו המר ומנסה לפשוט את טלפיו ולטעון לצדקותיו…
'שקר אין לו רגליים' – זכור, 'אחי': הלכה בידוע שעשיו שונא ליעקב !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture