עשרות חונכים השתתפו בכנס הדרכה

חונכים הפועלים בקרב מאות ילדים ובני הנוער, התכנסו באולם ת"ת בית- חנוך ושמעו על שורה ארוכה של דרכים לקישור נכון בין החונך לתלמוד-תורה ולתלמיד, כדי להגיע למירב ההצלחה בפעילויות החינוכיות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שורה ארוכה של דרכים לקישור נכון בין החונך לתלמוד-תורה ולתלמיד, כדי להגיע למירב ההצלחה בפעילויות החינוכיות, אלו היו הנושאים המרכזיים בכינוס חונכים הפועלים בקרב מאות ילדים ובני הנוער, שהתקיים באולם ת"ת בית- חנוך, ע"י ארגון "יד אליעזר" והתכנית 360 לילדים ולנוער של עיריית בני-ברק.

בכינוס שמעו החונכים את דבריו המרתקים של הרה"ג ר' חזקיהו משקובסקי שליט"א, מנהל רוחני בישיבת אורחות תורה, שעמד על המתנה הנעלה שהחונכים נותנים להקב"ה והזכות שנפלה בחלקם לסייע ולתמוך לימודית ורגשית לחניכים, וכן הרצאה מאלפת מפי איש החינוך, הרב מנחם וייס, שעמד על נפשו העדינה של הילד והסיוע האדיר של החונך.

ארגון "יד אליעזר", העומד בנשיאות גדולי ישראל שליט"א, מהווה בסיס חיוני בעולמם של מאות ילדים ובני נוער מכל החוגים והעדות, שרואים חשיבות בקשר עם אברך הלומד איתם, ובד בבד, מכוון, מעודד, מאזין ומדריך. עיריית בני ברק רואה בפרוייקט חשיבות רבה, וכל המחלקות העוסקות בנוער, ובמיוחד חינוך ורווחה, הונחו לסייע לפרוייקט ולמיזמיו הברוכים.

לאור בקשת הנהלת התוכנית 360 לילדים ולנוער בעיריית בני ברק, החלו ב'יד אליעזר' בסדרת מפגשי סופרויז'ן לחונכים המחולקים לפי קבוצות. השבוע נערך המפגש הראשון לכל החונכים המשתתפים בתוכנית.

את הדיון פתח והנחה הרב אליעזר צולשיין, מנהל ת"ת בית חנוך, המשמש גם רכז הפרוייקט בבני ברק, שקידם בברכה את עשרות החונכים שהגיעו לכינוס ההדרכה לשמיעת ההרצאות ודברי חיזוק במשנת החינוך. בדבריו התייחס לרציונל התכנית שעוסק בטיפוח והשלמת חסרים בתחום הרגשי, חברתי ולימודי, ונועד להשלים בכך את המערכת החינוכית הפורמאלית. כמו"כ הפרוייקט מעניק הזדמנות שווה להצלחה לכל ילד ומהווה תנופה לילדים המשתלבים בו, המגיעים להישגים גבוהים וליכולות רגשיות ולימודיות גבוהות.

הרב אליהו יעקבי, מנהל 'פרוייקט חונכים' הודה בראשית דבריו להרב חנוך זייברט, ראש העיר שמלווה את "יד אליעזר" בכל צעדיו, ולסגניו הרב מנחם מנדל אייזנברג והרב מנחם שפירא שהגיעו לכבד את הכנס החשוב ועומדים לימין הפרוייקט מתוך הסתכלות על החשיבות העליונה בקידום צרכי החינוך בעיר. כן הודה למ"מ רה"ע הרב אברהם רובינשטיין ולסגרה"ע הרב אליהו דדון, שנבצר מהם להשתתף ומסרו את ברכתם, וכן להנהלת התכנית 360 בראשות הגב' א. מויאל, הרב יהונתן ספרא, הרב ראובן קורלנסקי, הרב אברהם מרדכי וינברגר, הגב' מ. גורדון, הגב' ח. טורץ והרב שמעון קשש, ובמיוחד להרב יוסף גרליץ, יועץ רה"ע לחינוך ורווחה, שמסייעים מאוד ואוזנם קשובה לכל שאלה ועזרה, וכן לאחראים על המענה, הרב עמרם טיירי והרב אלדד אשורי, קב"סים באגף החינוך בעירייה.

בהמשך דבריו, עמד על האתגר המיוחד של החונך, שצריך להתייצב לימינו של הילד/הנער, אולם להישמר שהמסתייע לא ירגיש כאילו הוא נשען על "קביים", אלא לפעול בגישה חיובית ויצירתית של נועם ואחריות ודאגה לחניך יומם ולילה, ובכך להשיג את כל היעדים הברוכים.

עשרות החונכים ביקשו להודות לתכנית 360 לילדים ונוער של עיריית בני ברק ולארגון 'יד אליעזר' על ההזדמנות שנותנים להם את הכלים הנדרשים, כדי להגיע לרמת המקצועיות הנאותה בתחומים הלימודיים והרגשיים, שבוודאי משפיעה על התקדמותו של החניך.

חונכים יד אליעזר בני ברק
ר' חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק, נושא דברים בכינוס חונכים רבים שהתקיים באולם תלמוד-תורה "בית חנוך". בשולחן הנשיאות גם ר' מנחם שפירא, סגן רה"ע; ר' אליהו יעקבי, המנהל הארצי של הפרוייקט; ר' אליעזר צולשיין, מנהל התלמוד-תורה ורכז הפרוייקט בעיר; ר' מרדכי חוברה, רכז הפרוייקט; ר' ראובן קורלנסקי, חבר צוות ההיגוי של פרוייקטי סעד

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture