בשל הרקטות למרכז: חברות תעופה זרות מבטלות הטיסות לישראל

הפגיעה בעורף: שעות ספורות לאחר הפגיעה הישירה בבית ביהוד הסמוכה לנתב"ג, אוסרת ארה"ב על חברות התעופה שלה לטוס לישראל. במקביל, חברות תעופה אירופיות מבטלות הגעתן בזו אחר זו. רק אל-על טסה כעת בקו ארה"ב-ישראל.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

15 יום לאחר פתיחת מבצע "צוק איתן" ושעות ספורות לאחר שרקטה פגעה בבית ביהוד מודיעות הערב (יום ג') חברות תעופה מאירופה כי הן מבטלות את טיסותיהן לישראל. במקביל, רשות התעופה האמריקנית הודיעה לחברות התעופה המקומיות להפסיק את הטיסות אל ישראל ב-24 השעות הקרובות.

במקביל, גם חברות אייר פרנס ו-KLM ההולנדית, הודיעו כי הן מבטלות את הטיסות לישראל. בוול סטריט ג'ורנל דווח כי לופטהנזה, בריטיש איירווייז ואייר ברלין עוקבות אחרי המצב ועשויות לבטל גם כן את הטיסות.

ההודעה ניתנה שעות ספורות לאחר שחברת "דלתא אייליינס" החליטה להשעות את ההמראות מארה"ב לישראל, כולל מטוס שהוסט מדרכו בעודו מעל הים התיכון, ונחת בפריז במקום בנמל התעופה בן גוריון. על פי דיווח מוקדם יותר, ההחלטה על הפסקת הטיסות כללה גם את החשש שגבר בשבוע האחרון, נוכח היירוט של המטוס המלזי מעל שמי אוקראינה.

"ההודעה יצאה בעקבות מתקפת הרקטות היום, במהלכה נחתה רקטה במרחק של כקילומטר וחצי מנמל התעופה", כך נכתב בהודעה הרשמית של רשות שדות התעופה האמריקנית. חשוב לציין כי כעת, החברה היחידה אשר טסה בקו ארה"ב-ישראל, היא "אל-על".

על אותה טיסה מדוברת של דלתא היו 273 נוסעים ו-17 אנשי צוות. הידיעה הזו מצטרפת לפחד של טייסים זרים לישון בישראל וההחלטה של חברות התעופה לשכן את אנשי הצוות שטסים לישראל, במדינות אחרות.

"אנו משעים את כל ההמראות היוצאות והנכנסות שלנו לתל אביב עד להודעה חדשה", נמסר מחברת דלתא. "אנחנו עובדים עם גורמי ממשל על מנת להבטיח את בטיחות הנוסעים והעובדים שלנו וכך נעשה עד שנקבל הערכת מצב של הסיטואציה"

מאיגוד הטייסים נמסר בתגובה לביטול הטיסות: "חשוב לנו שתושבי מדינת ישראל יידעו שיש להם על מי לסמוך. בדיוק עכשיו בא לידי ביטוי היתרון של הטייס הישראלי – שטס וימשיך לטוס אל ישראל וממנה בכל מצב – לא רק כשהכל טוב ונעים בשמים פתוחים, גם כעת ברגעי משבר".

ביטול הטיסות מהווה ניצחון לחמאס שבתחילת המבצע הודיע כי שלח מסר "לכל חברות התעופה הזרות שמבצעות טיסות ליישות הציונית". בהודעה ביקשה הזרוע הצבאית "להפסיק את הטיסות לאור הסכנות שאופפות את כל שדות התעופה כתוצאה מהמלחמה".

כאמור הבוקר רקטה פגעה בפעם הראשונה מאז תחילת המבצע בבית בגוש דן. במטח שאירע בבוקר פגעה רקטה בלב אזור מגורים ביהוד וגרמה נזק כבד – למרבה המזל לא היו נפגעים ישירות מהפגיעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד תיקון,
בשורה אחת לפני אחרונה כתוב למרבה המזל לא היו נפגעים, יש לכתוב בחסדי שמים אין נפגעים , עלינו להתחזק ולהפנים שכל רקטה שאין נפגעים זה ניסי נסים וחסדי שמים אפילו אם יורטה ע"י כיפת ברזל.
ישתבח שמו לעד ולעולמי עולמים שלא הסיר ולא מסיר חסדו מעימנו כל רגע ורגע, בעזרי"ת יהיו ישועות נשגבות ויקוים הפסוק [תהילים י"ח] ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם אמחצם ולא יוכלו קום וגו' מאיש חמס תצילני וגו' ראה שם וכן ראה פרק ק"מ .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture