ארה"ב: הסתיים מצור התעופה על ישראל

בשורה טובה: סוף לאיסור הטיסות על נתב"ג: רשות התעופה האמריקנית הודיעה הבוקר על הסרת איסור הטיסות. ההחלטה התקבלה בעקבות הערכה ביטחונית. שר התחבורה כץ: "שוב הוכח כי שמי ישראל בטוחים, מי שניסה להטיל מצור על ישראל נכשל כישלון חרוץ."

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שמים פתוחים: רשות התעופה האמריקנית (FAA) הסירה הבוקר (יום ה') את איסור הטיסות שהוכרז שלשום על נתב"ג בעקבות ירי הרקטות שאחת מהן פגעה בבית ביהוד לא הרחק מנמל התעופה הבינלאומי של ישראל. לפי הודעת ה-FAA ההחלטה התקבלה בעקבות הערכה ביטחונית. ההחלטה נכנסה לתוקף בשעה 23:45 שעון וושינגטון. חברת U.S. Airways הודיעה כי היא תוציא הערב טיסה מארה"ב לישראל.

בהודעה שפרסמה הרשות צוין כי לפני קבלת ההחלטה עבדו אנשיה בשיתוף פעולה עם הממשל בארה"ב על מנת להעריך את המצב הביטחוני בישראל. עוד נאמר בהודעה כי נבדק בקפידה מידע משמעותי חדש וצעדים חדשים שאותם נקטה ממשלת ישראל כדי להקטין את הסיכונים הפוטנציאליים לתעופה האזרחית.

בהודעה צוין גם כי "המשימה העיקרית של רשות התעופה האמריקנית והאינטרס שלה הם ההגנה על אנשים שנוסעים בחברות התעופה בארה"ב. נמשיך לעקוב אחרי המצב הנזיל סביב נמל התעופה בן גוריון בשיתוף פעולה הדוק וננקוט פעולות נוספות במידת הצורך".

שר התחבורה ישראל כץ בירך על ההחלטה שהתקבלה בארה"ב, וציין כי "שוב הוכח כי שמי ישראל בטוחים. מי שניסה להטיל מצור על ישראל נכשל. אני מקווה שהחברות האירופיות יודיעו גם הן על חזרתן לפעילות בהקדם והחיים ישובו למסלולם בהקדם".

דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, אמר בתגובה כי "המגעים שניהלו ראש הממשלה, שר התחבורה, ראש רשות התעופה ומנהל נתב"ג עם האמריקנים הביאו בסופו של דבר לחידוש הטיסות לישראל. כפי שאמרנו, שדה התעופה בן גוריון הוא המקום הבטוח בישראל, ושדה התעופה הבטוח בעולם. קיבלנו את אישור מינהל התעופה האמריקני להחזרת הטיסות, ואני מאמין שמהלך דומה יהיה גם עם החברות האירופיות שהפסיקו את טיסתן לישראל".

אמש הודיעה רשות שדות התעופה האמריקנית על המשך ביטול הטיסות לישראל וממנה ל-24 שעות נוספות, ובכך הצטרפו החברות האמריקניות לחברות זרות נוספות שהחליטו להאריך גם הן את ההקפאה.

המצב המתמשך גרם לישראלים רבים להיתקע בשדות תעופה ובבתי מלון בחו"ל. בארץ ממתינים אחרים לחברים ולבני משפחה שהיו אמורים להגיע מחו"ל ובואם התעכב בגלל הקפאת הטיסות.

ארגונים יהודיים בארצות הברית, ובהם גורמים רפובליקניים בולטים, הגבירו ביממה האחרונה את הלחץ על ממשל אובמה, ופעלו לביטולו של האיסור שהטילה רשות התעופה הפדרלית. השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, הנחשבת לאחת החזקות והמשפיעות בקונגרס, הביעה את דאגתה מאיסור הטיסות וטענה כי הוא "יבודד את ישראל בזמן שצריך להביע סולידריות עמה".

לאחר הודעת רשות התעופה של ארצות הברית ביום שלישי, ביטלו חברות דלתא, יונייטד איירליינס ויו-אס איירווייז, המפעילות טיסות יום-יומיות לישראל וממנה, את כל הטיסות המתוכננות. גם הארגון המקביל באירופה המליץ לחברות האירופיות לפעול באופן דומה, ובין היתר חברות KLM, אייר פראנס, לופטהאנזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס ואיזיג'ט ביטלו את טיסותיהן לישראל וממנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture