שביתת פתע: עובדי רשות שדות התעופה עצרו את הנחיתות וההמראות בנתב"ג

ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע על עצירה מוחלטת של המראות ונחיתות בנתב"ג. גם מטוסים שנמצאים באמצע טיסה לא יוכלו להגיע לנתב"ג, וייאלצו ינחתו בשדות תעופה אחרים. שרת התחבורה רגב: "התנהלות פקידי האוצר הובילה למשבר ולשביתה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע הבוקר (שישי) על עצירה מוחלטת של ההמראות מנתב"ג והנחיתות בשדה התעופה, הן של טיסות מטען והן של מעט טיסות הנוסעים שעדיין מתבצעות. מטוסים שבאוויר יצטרכו לנחות בשדות תעופה אחרים. היום אמורות להמריא מנתב"ג 17 טיסות, ו-20 מטוסים אמורים לנחות.

הדבר מגיע בהמשך לאיומי הוועד מוקדם יותר השבוע, לפיהם אם לא יימצא מתווה להחזרת הטיסות – הוא ישבית את שירותי הקרקע לכל חברות התעופה החל מיום ראשון. זאת בעקבות חוסר הוודאות סביב התאריך בו יתיר משרד הבריאות חזרת טיסות לפעילות סדירה.

המשמעות של צעד זה היא שחברות התעופה שעדיין מפעילות את קווי הטיסות שלהן לארץ, הן בטיסות נוסעים והן בטיסות מטען, לא יוכלו לקבל שירותים מהרשות מה שיוביל להשבתת כלל הפעולות בשדה. בוועד ציינו כי כ-2,500 עובדי הרשות כבר הוצאו לחל"ת וכי החל מה-1 ביולי, הם יפסיקו לקבל תשלום עבור התקופה. לאור עובדה זאת, ציינו, יש צורך בהחלטה מיידית בנוגע למתווה החזרת הטיסות החל מתאריך זה.

ועד עובדי רשות שדות התעופה הפסיק גם בתחילת השבוע לתת שירותים לחברת אל על, שמוציאה בימים אלו טיסות מטען ברחבי העולם המהווים את הכנסותיה העיקריות בימים אלו. זאת בעקבות חוב שצברו לרשות שדות התעופה בגובה של כ-60 מיליון שקל. בשבוע שעבר איים הוועד על חברת אל על, והוציא לה מכתב שני ובו מסר כי אם לא תשלם את חובה שנצבר החל מפברואר, אל על "לא תוכל להמריא מהשדה" – איום שהתממש בתחילת השבוע.

כיום טיסות מסחריות בודדות מגיעות לנתב"ג, אך אלו פועלות תחת הגבלות כבדות: כניסה לבעלי דרכון ישראלי בלבד וכניסה לבידוד של 14 יום לחוזרים. כמו כן, בהיעדר חתימה על הסכמי טיסה עם אותן "מדינות ירוקות" בהן שיעור התחלואה נמוך – גם הצפי לחזרה לפעילות לא נראה באופק.

שרת התחבורה מירי רגב מתחה בדקות האחרונות ביקורת חריפה על התנהלות משרד האוצר, שהובילה לפיצוץ מול וועד עובדי רשות שדות התעופה, זאת לאחר פגישת מו"מ לילית שהתקיימה בין הפקידות באוצר לוועד העובדים ללא מעורבות הגורמים המקצועיים במשרדה. "זימון עובדים לפגישת משא ומתן מאחורי גבם של כלל הגורמים הממונים והשרה הממונה, היא התנהלות חמורה ולא תקינה וחבל שוועד העובדים שיתף עמה פעולה", אמרה רגב.

לדבריה, "פקידי האוצר מתנהלים כבעלי הבית של מדינת ישראל והתנהלותם הובילה למשבר ולשביתה. העמדה החד משמעית של שרת התחבורה הינה שעל המדינה לעמוד לימינה של רש"ת ולהבטיח את הרציפות התעסוקתית של העובדים שייצרו לאורך השנים הכנסות עתק לקופת המדינה. על האוצר להתמודד עתה עם השלכות התנהלותו העצמאית מאחורי גבה של שרת התחבורה".

עם זאת, הודיעה השרה רגב כי השביתה הפתאומית אינה מקובלת עליה. השרה שוחחה עם יו"ר וועד העובדים פנחס עידן ואמרה לו כי על וועד העובדים לחזור באופן מיידי לשולחן המשא ומתן ולנהלו יחד בצורה אחראית ועניינית, וכי היא מתכוונת לעמוד לימינים של העובדים על מנת שיקבלו את הסיוע הנדרש מהמדינה בשעה קשה זו. כמו כן, השרה רגב שוחחה עם מנכ"ל רש"ת והנחתה אותו לפעול על מנת למצוא חלופות נחיתה לבן גוריון בישראל ולתת מענה הולם לכלל צרכי הנוסעים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המציאות בשטח שונה מהדיווח, טיסות נחתו בשעה האחרונה ומתוכננות נחיתות נוספות

לפני 3 דקות המריאה טיסה מנתב"ג

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture