האדמו"ר הכריע: "לפעול בכל הכח להקמת הידברות ארה"ב"

עם מאות שיעורים מצולמים ותוכנית מפורטת, נכנסו ראשי הארגון על הקודש פנימה אצל כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא • מומחים: מהפיכה היסטורית בעולם הקירוב בארצות הברית • המטרה: מכת ההתבוללות המשתוללת ברחבי ארה"ב • "צריך לדבר באמריקה על התבוללות בלי חשש", אמר האדמו"ר, "כשהקו הוא שכל אדם צריך להמשיך להיות קרוב לבני דתו" • בשבוע הבא תצא המשלחת לגיבוש הערוץ החדש לצד סבב סמינרים אדיר בצפון אמריקה • חוצים גבולות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"יהודי שמתגורר בארץ הקודש, עד כמה שיהיה רחוק, הרי עדיין הניתוק שלו אינו מוחלט", אמר כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא לראשי מעצמת הקירוב 'הידברות', בשיחת הדרכה והכוונה שהתקיימה השבוע במעונו, "אבל באמריקה, ישנם מיליוני יהודים, שעובדת היותם יהודים אינה אומרת להם דבר".

בכך, מספר שנים לאחר שמפת עולם התשובה בארץ ישראל שונתה לחלוטין על ידי 'הידברות', יוצאת לדרך מהפכה חדשה, הפעם בסדר גודל שטרם מוכר כמותו בעולם הקירוב כולו. לפני למעלה משנה, החלו בארגון 'הידברות' – שכבר כיום הינו היחיד המופץ אל המקומות הנידחים ביותר וחולש כמעט על העולם כולו, כולל חלק ממדינות ערב שבהם נותרו יהודים – לגשש ולנסות להיערך לחציית גבולות ארץ ישראל על ידי הקמת ערוץ הידברות בארצות הברית, בעל תשתית נפרדת לחלוטין מן הערוץ הישראלי. בתום סבב פגישות עם אנשי מקצוע ותקשורת אמריקאים, שב ארצה יו"ר הנהלת הידברות, הרב אייזיק פריד, כשהוא נרגש. "לא בטוח שאנו מבינים את גודל הדבר שמתרחש מול עינינו", אמר, "עם ישראל שב לאביו שבשמיים, ממש בכל העולם".

במקביל להמשך הפגישות המקצועיות, ולתרגום החלו בפועל הצילומים באולפני הידברות לערוץ באמריקה, כמו גם תרגום באנגלית של הרצאות ותוכניות ששודרו בעבר בעברית. עשרות רבנים ומרצים באנגלית כבר הגיעו לאולפני הידברות כדי למסור שיעורים והרצאות המתאימות לסגנון האוכלוסיה היהודית בארה"ב. בתקופה האחרונה צבר 'ערוץ הידברות אמריקה' תאוצה, ונתקבלה ההחלטה להתקדם בעוד צעדים ממשיים להקמת ערוץ הידברות אמריקני, על כל המשתמע מכך.

כמו בכל שנות קיומו של 'הידברות', התכנסו ראשי הארגון בבית כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא, המלווה ומכוון אותם בכל צעד, על מנת לקבל הדרכה האם וכיצד יש לבצע מהפכה שכזו. יו"ר הידברות הרה"ג הרב זמיר כהן, יו"ר ההנהלה ר' אייזיק פריד המנהל הרוחני הרה"ג ר' ישעי'ה וינד ומנכ"ל הארגון ר' דוד תופיק פרסו בפני האדמו"ר את תמצית הפעולות שנעשו עד כה כדי לקדם את הענייין ובהם צילומי מאות הרצאות בארץ ובעולם המוכנות מיידית למקרה של הקמת ערוץ בארצות הברית.

מרן האדמו"ר הורה לראשי הארגון להירתם בכל כוחם לפרויקט 'הידברות אמריקה' שכפי ההצלחה בארץ, יוכל לבצע שינוי מקצה לקצה בקרב יהודי ארצות הברית שרבים מהם מצויים בסכנת התבוללות, אם לא התבוללו כבר.

"איננו צריכים זהירות בדיבור על התבוללות בערוץ שישודר באמריקה?", שאל הרב זמיר כהן והסביר את חששו מכך שדברים רגישים עלולים להגיע לצופים שאינם יהודיים ובכך לגרום נזק. האדמו"ר שבכל הנוגע להידברות יורד עד לפרטי הפרטים הקטנים בהכוונתו, השיב כי קו ההסברה צריך לעסוק בכך שבן דת אחת, כל דת, אמור להיות קשור אך ורק לבני דתו, היות ותערובת של בני דתות שונות אינה טובה לאף אחד מהן ועלולה לפגוע בדתות כולן. אם כן, יהודים מוכרחים להינשא אך ורק עם משפחות יהודיות.

התרגשות רבה אחזה בנוכחים מעידודו של האדמו"ר ומברכתו החמה, ומיד לאחר הכרעתו, נשלמו ההכנות ליציאת משלחת 'הידברות' לארצות הברית לגיבוש הצעדים המעשיים עד לעליית הערוץ לאוויר המשלחת שכוללות בין היתר את הרב זמיר כהן, הרב אייזיק פריד ור' דוד תופיק, תיפגש עם אישי ציבור בקהילה היהודית באמריקה, ועם בכירי הארגונים היהודיים השונים כ'אגודת ישראל', המעוניינים להרתם ולקחת חלק במהפכה.

לצד ההתייעצויות וההכנות לקראת פריצת הדרך להקמתו של הערוץ האמריקני, יוקדשו הימים למסע תשובה אדיר בצפון אמריקה לקראת השנה החדש, הכולל סבב כנסים במדינות וערים רבות, בהם בין היתר בניו יורק, ניו ג'רסי, מיאמי, שיקגו ואטלנטה. בין היתר יתקיימו 2 סמינרים ליהודי אמריקה, אשר חשופים למכת ההתבוללות המשתוללת שם.

כעת, אומרים במטה הידברות בארץ ישראל, "אנחנו דרוכים ומלאי תפילה, שכפי שהגשמנו שאיפות שאיש לא חלם שניתן לקיימן, ושינינו לגמרי את כל המושגים של הקירוב בארץ, נצליח גם הפעם לבצע שינוי היסטורי בעולם היהודי ברחבי הגלובוס".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האדמו"ר מבעלז- מנהיג הדור!

אין כמו הידברות!
הארגון שהצליח לקרב רבבות לה' ולתורתו
כל הכבוד להרב זמיר שליט"א

הרב זמיר, מחכים לך באמעריקא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture